کد خبر : 10975 / /
/

رمایش کره زمین چند سالی است که شدت گرفته و اکنون دانشمندان می‌گویند که گرم شدن سیاره ما در نتیجه باعث ناپدید شدن چند کشور جزیره‌ای خواهد شد.

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که در اثر گرمایش کره زمین احتمالا چند کشور جزیره ای حذف می شوند.

 گرمایش کره زمین چند سالی است که شدت گرفته و اکنون دانشمندان می‌گویند که گرم شدن سیاره ما در نتیجه باعث ناپدید شدن چند کشور جزیره‌ای خواهد شد. این اتفاق به دلیل ذوب شدن یخ‌ها و بالا آمدن سطح آب دریا‌ها رخ می‌دهد. طبق گزارشی که در روزنامه اکسپرس منتشر شده، دانشمندان کشور‌هایی را که تحت تاثیرات تغییرات اقلیمی قرار می‌گیرند کیریباتی، تووالو و جزایر مارشال اعلام کردند.

اکسپرس گزارش داد، پلنیزا آلوفا، هماهنگ کننده شبکه اقدام اقلیمی، یک سازمان غیر دولتی محیط زیست جهانی در این باره گفت: "نشست سران سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی در گلاسکو، رویدادی حیاتی برای کشور جزیره‌ای کیریباتی است. افزایش سطح دریا‌ها و افزایش طوفان‌های استوایی تهدیدی بالقوه برای زندگی مردم و کشاورزان این منطقه است. "

پدیده ای طبیعی، تهدیدی برای زمین

او در ادامه گفت: "ما درباره اتفاقاتی که ناگهانی رخ می‌دهند صحبت نمی‌کنیم. بحث ما درباره یک پدیده طبیعی است که منازل، ساختمان‌ها و زندگی مردم را تهدید می‌کند. "

آنوته تانگ، رئیس جمهور سابق کیریباتی، در نشست COP۲۶ در گلاسکو، درباره تغییرات آب و هوایی که کشورش را تهدید می‌کند صحبت کرد. او در این نشست از سیاست‌های استرالیا در مقابل این تهدیدات انتقاد کرد.

یخ های اقیانوس

دانشمندان تاکنون با هدف کاهش اثرات منفی گرمایش جهانی، بر محدود کردن افزایش دمای کره زمین به یک و نیم تا دو درجه سانتیگراد تاکید دارند. به همین دلیل، در سال ۲۰۱۵، بیش از ۱۹۰ کشور جهان توافقنامه پاریس را امضا کردند که آن‌ها را ملزم به انجام فعالیت‌هایی برای کاهش گرمایش زمین می‌کند. این توافقنامه همچنین یک برنامه اقدام مشخص برای رسیدن به این هدف است. این توافقنامه به معنای حذف کردن سوخت‌های فسیلی نیست، اما کشور‌ها را ملزم می‌کند که به منابع انرژی تجدیدپذیر روی بیاورند و اقداماتی را برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای انجام دهند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.