کد خبر : 11267 / /
/

در سی و سومین جلسه این ستاد در شهریورماه سال گذشته، برای ساماندهی این مسائل مصوبه‌ای صادر شد.

علاءالدین رفیع زاده معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور درباره برقراری موارد تنبیهی برای کارمندانی که واکسن کرونا تزریق نکرده اند، توضیح داد: قوانین و مقرراتی که سازمان اداری و استخدامی کشور در این باره ابلاغ می‌کند، تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کروناست.

 در سی و سومین جلسه این ستاد در شهریورماه سال گذشته، برای ساماندهی این مسائل مصوبه‌ای صادر شد.

او افزود: سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در پنجم شهریورماه سال گذشته، بخشنامه‌ای را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و نحوه برخورد با کارمندانی که مصوبات مربوط را رعایت نمی‌کنند، مشخص کرده است. در بند یک مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ذکر شده که عدم رعایت مصوبات این ستاد از سوی کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی تخلف محسوب می‌شود.

رفیع زاده ادامه داد: این برخورد مراتبی را دارد؛ اعمال مجازات‌هایی که در بند‌های الف تا «د» قانون رسیدگی به تخلفات اداری آمده، به معاونین و مدیران کل بالاترین مقام دستگاه‌های اجرایی تفویض شده که بدون ارجاع به هیئت‌های رسیدگی، می‌توانند به این نوع مسائل رسیدگی کنند.

او تاکید کرد: مرحله اول اخطار کتبی بدون درج در پرونده استخدامی، مرحله دوم توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی، مرحله سوم، کسر یک سوم از حقوق، فوق العاده شغلی و عناوین مشابه به مدت حداکثر یک ماه است.

این مقام مسئول گفت: طبق آمار دریافتی تا هفته گذشته، بیش از ۹۰ درصد از کارمندان دولت واکسن را تزریق کرده اند و بخش باقی مانده نیز ممکن است عذر موجهی داشته باشند؛ مثلا ممکن است که پزشک تایید کرده باشد که تزریق واکسن برای آن‌ها ضرر‌هایی را به همراه دارد.

او درباره افرادی که عذر موجه ندارند نیز توضیح داد که آمار دقیقی از این افراد نداریم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.