کد خبر : 11300 / /
/

وز سه‌شنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور در استان‌های ساحلی خزر و برخی نقاط استان‌های اردبیل، همدان ،مرکزی، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان، یزد، بوشهر و نیمه شمالی فارس شاهد بارش باران و وزش باد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گفت: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نیمه شمالی کشور دما بین۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

صادق ضیائیان، کارشناس هواشناسی با بیان این‌که شب گذشته تداوم آلودگی هوا را در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران ،کرج، اراک، اصفهان و مشهد داشتیم، گفت: روز سه‌شنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور در استان‌های ساحلی خزر و برخی نقاط استان‌های اردبیل، همدان ،مرکزی، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان، یزد، بوشهر  و نیمه شمالی فارس شاهد بارش باران و وزش باد خواهیم بود.

او ادامه داد: در استان‌های خراسان‌های شمالی و رضوی، سمنان، قم، شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و شرق آذربایجان شرقی، بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شدت بارش در روز سه‌شنبه در استان‌های گیلان و مازندران خواهد بود.

کارشناس هواشناسی با بیان این‌که روز چهارشنبه شاهد بارش باران و رعدوبرق در خراسان‌های رضوی و جنوبی، یزد، اصفهان، کرمان ، فارس، هرمزگان، لرستان ، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان رخ خواهد داد گفت: این بارش در استان‌های جنوبی با رعدوبرق همراه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: دریای خزر نیز طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه مواج بوده و در نیمه شمالی کشور دما به‌طور میانگین بین۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

ضیائیان توضیح داد: روز پنجشنبه در ارتفاعات کرمان و هرمزگان روز جمعه در ارتفاعات کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: روز سه‌شنبه در شمال شرق و روز چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: روز‌های پنجشنبه و جمعه در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت مجدداً با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه هستیم.

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان استان تهران ابری به‌تدریج همراه با وزش باد و بارش پراکنده است و بیشترین دمای تهران به  ۱۴ درجه و کمترین آن به ۴ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.