کد خبر : 11721 / /
/

«فریبا گودرزی» روز سه شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا از تشدید فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان برای امروز خبر داد.

 

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید پایداری جو در کلانشهرها طی امروز و فردا، از آغاز بارش‌ها، وزش باد، کولاک در ارتفاعات و کاهش ۹درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و شمال غرب از فردا شب (چهارشنبه) خبر داد

«فریبا گودرزی» روز سه شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا از تشدید فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان برای امروز خبر داد.

وی گفت: بر این اساس امروز هم بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال تگرگ را در این مناطق خواهیم داشت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی امروز تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی ادامه داد: وضعیت پایداری جو و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مثل تهران، کرج، اصفهان و اراک ادامه دارد و در این مناطق، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

گودرزی ادامه داد: در روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش باران آغاز خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه گستره فعالیت این سامانه نوار غربی، دامنه جنوبی البرز، بوشهر، اصفهان و قم را فرا می‌گیرد. در این روز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش‌ها در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز آغاز خواهد شد.

به گفته گودرزی، روز پنجشنبه و جمعه ۷ تا ۹ درجه کاهش دما در شمال غرب و سواحل شمالی خزر رخ می‌دهد و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

وی بیان داشت: روز جمعه در سواحل شمال کشور و دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط مرکز، شرق و شمال شرق، بارندگی به صورت باران و در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف همراه با وزش باد شدید به وقوع خواهد پیوست.

گودرزی گفت: روز شنبه بارش‌ها به شرق و شمال شرق کشور محدود شده و این سامانه بارشی به تدریج از شرق کشور خارج خواهد شد.

وی افزود: پیش از ورود سامانه بارشی، امروز و روز چهارشنبه در شمال غرب و سواحل شمالی با وزش بادهای جنوبی افزایش نسبی دما در حدود ۵ تا ۷ درجه سانتی‌گراد رخ خواهد داد.

گودرزی افزود: تهران صبح امروز و فردا غبارآلود است.  به تدریج افزایش ابر و گاهی بارش باران به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد و در شب بر شدت وزش باد در تهران افزوده می‌شود.

به گفته گودرزی از روز پنج شنبه مناطق شمالی استان تهران بارش باران و برف را شاهد بوده و در ارتفاعات احتمال کولاک برف وجود دارد. صبح جمعه بارش‌ها به صورت برف و باران همراه با کاهش دما ادامه پیدا می‌کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.