کد خبر : 11819 / /
/

هر مستاجر تهرانی که در طرح جهش مسکن ثبت‌نام کنند مشمول دریافت وام ۴۵۰ میلیون تومانی می‌شوند.

 

برآوردها نشان می‌دهد که وام مسکن دولتی ۴۵۰ میلیون تومان است و متقاضیان باید ۴۵۰ میلیون تومان آورده نقدی داشته باشند، تا زمان تحویل این خانه‌ها ۹۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود. خانه‌هایی که در حال حاضر بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

 هر مستاجر تهرانی که در طرح جهش مسکن ثبت‌نام کنند مشمول دریافت وام ۴۵۰ میلیون تومانی می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کرده که برای دهک‌های متوسط جامعه این تسهیلات ۵۰ تا ۶۰ درصد ارزش واحدها را دربرمی‌گیرند یعنی ۴۰ تا ۵۰ درصد باقی مانده باید به صورت آورده نقدی از سوی متقاضیان تامین می‌شود.

در واقع مستاجران باید ۴۵۰ میلیون تومان وام می‌گیرند که در مجموع باید بیش از ۱٫۶ میلیارد تومان قسط پرداخت کند و ۴۵۰ میلیون تومان آورده نقدی داشته باشند. یعنی یک واحد مسکن در طرح جهش مسکن بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. این وام قرار است با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۴۰ ماهه پرداخت شود.

در حالی که متقاضیان باید بیش از ۲٫۱ میلیارد تومان طی بیست سال پرداخت کنند که در حال حاضر قیمت یک واحد در شهرهای پرند و پاکدشت از ۲۶۰ میلیون تومان شروع می‌شود و با بزرگتر شدن واحدها یا امکانات بهتر تا ۴۵۰ میلیون تومان نیز می‌رود.

به گفته مدیران وزارت راه واحدهای جهش مسکن ۷۵ متری است، در حال حاضر نیز یک واحد ۷۶ متری ۲۹۵ میلیون تومان برآورد شده است. همچنین با ۴۵۰ میلیون تومان می‌توان یک واحد ۸۵ متری، دو خوابه در یک آپارتمان تک واحدی در شهر پاکدشت خریداری کرد.

وضعیت در پرند نیز شبیه پاکدشت است، یک باب آپارتمان ۷۵ متری با دو اتاق خواب در فاز چهار به قیمت ۴۱۰  میلیون تومان فروخته می‌شود.

مسکن ملی

اما آنطور که معاون وزیر راه گفته برای دهک‌های اول تا سوم تسهیلات تا ۸۰ درصد ارزش واحدهای مسکونی را شامل می‌شود و متقاضیان باید ۲۰ درصد ارزش خانه را به صورت آورده نقدی پرداخت کنند.

با این شرایط به نظر می‌‌رسد خرید این خانه‌ها برای کسانی که در دهک‌های اول تا سوم قرار دارند به صرفه است. چرا که وام تا ۸۰ درصد ارزش سهام را پوشش می‌دهد و وام نیز به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود یعنی اقساط وام برای این گروه ارزان‌تر از دیگر گروه‌هاست.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.