کد خبر : 6967 / /
/

5 کارگر افغانستانی در اتاقک کارگاه مبل‌سازی بر اثر آتش سوزی به کام مرگ فرو رفتند.

5 کارگر افغانستانی در اتاقک کارگاه مبل‌سازی بر اثر آتش سوزی به کام مرگ فرو رفتند.

فیلم آتش سوزی در کارگاه مبل سازی

    

ساعت 9 شب امدادگران آتش‌نشانی از وقوع یک آتش سوزی گسترده در کارگاهی واقع در بزرگراه آزادگان به سمت غرب، خیابان علی‌آباد پاکدانه با خبر شدند.

در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان پنج ایستگاه را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام کرد. آتش‌نشانان در نخستین بررسی‌ها دریافتند آتش‌سوزی دریک کارگاه تولید صنایع چوب به مساحت حدود ۵۰۰ مترمربع رخ داده و این کارگاه نیز در یک گاراژ بزرگ چوب قرار داشت و به همین دلیل نیز احتمال سرایت آتش و گسترش آن بسیار بالا بود.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: یک گروه از آتش‌نشانان برای جست وجو و نجات قصد ورود به داخل کارگاه را داشتند که  با در قفل شده کارگاه آتش گرفته روبه‌رو شده و مجبور شدند با دستگاه فرز، قفل را ببرند و وارد ساختمان شوند اما به محض ورود در اتاقک داخل این کارگاه، آتش‌نشانان با پیکر بی‌جان پنج مرد که از اتباع کشور افغانستان بودند، روبه‌رو شده و آنان را به بیرون از ساختمان منتقل کردند.

البته برای تشخیص علت قطعی مرگ، پزشکی قانونی باید اظهار نظر کند اما آنچه در ظاهر مشخص بود، مرگ این افراد در پی دود و حرارت بالا رخ داده بود. همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز عملیات اطفای حریق را انجام داده و در شرایطی که شعله‌های آتش حتی سقف آجری را نیز تخریب کرده بود، موفق به مهار آتش و سپس اطفای کامل آن شدند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: علت وقوع این حادثه پس از بررسی ابعاد آن اعلام خواهد شد.

با اعلام خبر مرگ این 5 مرد از سوی مأموران کلانتری 152 خانی‌آباد  بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت بازپرس حبیب‌الله صادقی دستور بازداشت صاحب کارگاه به اتهام تسبیب در قتل غیر عمد را صادر کرد. همچنین دستور تعیین کارشناس، بازبینی دوربین‌های مداربسته محل حادثه، تحقیق از صاحب کارخانه و کارگر دیگر برای بررسی علت آتش‌سوزی صادر شد.

در تحقیقات اولیه به نظر می‌رسد که 5 مرد افغان که سن آنها از 17 تا 30 سال است به علت خفگی و استنشاق دود مونوکسید کربن فوت کرده‌اند و بازپرس جنایی دستور انتقال جسد ها به پزشکی قانونی و بررسی علت تام مرگ را صادر کرده است. یکی از کارگران نیز دچار سوختگی شده که برای درمان به بیمارستان منتقل شده است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.