کد خبر : 7077 / /
/

قصه تلخی است؛ کیمیا علیزاده در المپیک توکیو حضور دارد اما در تیم پناهجویان! مربی‌اش هم یک ایرانی ساکن لندن است.

اخبار ورزشی: آرتین زهرابی؛ تکواندو بازی‌های المپیک از روز شنبه در سالن «موکوهاری» شهر چیبا در نزدیکی توکیو آغاز می‌شود. کیمیا علیزاده تکواندوکار سابق تیم ملی که در این بازی‌ها به عنوان عضو تیم پناهندگان فدراسیون جهانی حضور خواهد داشت، با هدایت یک مربی ایرانی کار خود را آغاز می‌کند. داود فلاحتگر که سابقه حضور در تیم ملی تکواندو کشورمان را دارد و سالهاست ساکن انگلستان است، در این دوره از مسابقات وظیفه هدایت علیزاده را برعهده دارد.

قصه تلخی است؛ کیمیا علیزاده در المپیک توکیو حضور دارد اما در تیم پناهجویان! مربی اش هم یک ایرانی ساکن لندن است و دردآورتر از همه اینکه ورزشکار ایرانی که تا همین چندی پیش برای کشورمان مدال جهانی می‌گرفت حالا رودروی یک ایرانی دیگر مبارزه می‌کند.

این اتفاق هر چقدر در عالم ورزش طبیعی  باشد از نظر عاطفی و احساساتی قابل تامل است. ورزش هزار چهره مختلف دارد؛ هزاران اتفاق پیش بینی نشده در آن رخ می‌دهد و عالمی همچنان ناشناخته و جدید است اما رقابت دو ورزشکار ایرانی که می‌توانستند کنار هم باشند حالا به یک تقابل آشکار رسیده است.

در این رقابت‌ها، کیمیا علیزاده در مبارزه نخست وزن ۵۷ کیلوگرم باید به دیدار ناهید کیانی از تیم ملی تکواندو ایران برود و چقدر تحلیل این ماجرا سخت است. ضمن احترام به تمام دیدگاه‌ها و آزادی‌های مربوط به هر انسان که سرنوشت خودش را رقم می‌زند، ورزش این تقابل نامانوس را بیش از همه چیز مقابل چشمانمان به نمایش می‌گذارد.

ورزشکاران می‌توانند به هر کجا که دلشان خواست بروند اما چه می‌دانستیم که در قالب تیم پناهجویان؛ روزی مقابل تیم ملی کشورمان هم باید به میدان بروند. به این پدیده غریبانه و ناشناخته باید چه لقبی بدهیم؟ واقعا نمی‌دانیم!

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.