کد خبر : 7553 / /
/

دستگیری متهمان شیاد در مشهد

​کارآگاهان پلیس با دستگیری 18 تبهکار خیابانی، راز 27 فقره بزهکاری را برملا کردند.

 اعلام گزارش مردمی مبنی بر سرقت های خیابانی نظیر موبایل قاپی و سرقت طلاجات دختربچه ها  به پلیس، موجب شد تا تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی وارد عمل شوند.

تحقیقات پرونده در آخرین محل ارتکاب جرم آغاز شد و مأموران پلیس با رصد و پایش میدانی، چند دوربین مداربسته را شناسایی و با دریافت مجوز قضایی تصاویر آن ها را برای دستیابی اطلاعات، استخراج کردند.

دوربین های مداربسته که کاملا اقدام مجرمانه متهمان را ثبت کرده بود، منجر به شناسایی این افراد از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی شد. مجرمان سریالی 3مرد جوان بودند که مأموران با استفاده از مشخصات ظاهری آن ها و تطبیق این مستندات با فهرست مجرمان خود، موفق به ردزنی این افراد شدند.

دستگیری متهمان شیاد در مشهد

پیگیری های کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مرکز استان خراسان رضوی ادامه داشت تا اینکه یکی از متهمان در منطقه پنجتن شناسایی شد و تحت نظر مأموران قرار گرفت.

حوادث

متهم تحت تعقیب غافل از اینکه زیر نظر مأموران قرار دارد وارد مخفیگاهش شد که در این لحظه کارآگاهان پلیس این فرد را به دام انداختند. دستگیری این سارق سریالی موجب شد تا سرنخ های دیگری از دو همدست این فرد به دست پلیس برسد و طولی نکشید که مجریان قانون با همکاری عوامل یگان امداد انتظامی استان خراسان رضوی در 2عملیات مجزا 2متهم دیگر این پرونده را در مناطق گلشهر و شهرک شهید رجایی به دام انداختند.

دستگیری 15 متهم دیگر

کارآگاهان پلیس در این 3عملیات ضربتی خود ضمن به دام انداختن متهمان اصلی که گرداننده این باند سریالی سرقت بودند 15 همدست دیگر آن ها را دستگیر کردند.

اگرچه متهمان به دام افتاده در ابتدای تحقیقات پلیسی حاضر به همکاری با مجریان قانون نبوده و حقیقت جرائم سریالی خود را انکار می کردند اما رویارویی با مستندات پرونده این تبهکاران سریالی را به حرف آورد و همگی راز سرقت های خود را برملا کردند.

همکاری یک زن با سارقان

در میان 18 متهم دستگیر شده در این پرونده زنی جوان بود که با این افراد همکاری داشت و کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی استان او را در یکی از مخفیگاه های متهمان شناسایی و به دام انداختند.

متهمان نیز روز گذشته پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی به صورت تحت الحفظ در اختیار دادسرا قرار گرفتند و با قرار متناسب قضایی راهی زندان شدند. علاوه بر این تحقیقات متهمان اصلی این پرونده برای کشف جرائم احتمالی آن ها ادامه دارد.

حوادث

اعتراف به ده ها فقره سرقت خیابانی

فرمانده ارشد انتظامی استان خراسان رضوی روز گذشته در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: این عملیات های ضربتی در قالب طرحی با محوریت مبارزه با جرائم خشن و ارتقای امنیت محله محور در مشهد به اجرا گذاشته شد که اعضای یک باند سریالی سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته ســـــــردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم‌تقوی، متهمان به دام افتاده اگرچه ابتدا زیر بار حقیقت نمی رفتند اما پس از رویارویی با مستندات پرونده و نیز ادله پلیسی لب به بیان حقیقت گشودند و به ارتکاب 27 فقره سرقت خیابانی اعتراف کردند.

بنا بر اعلام این مقام ارشد انتظامی استان متهمان در زمینه گوشی قاپی و نیز سرقت طلای دختران خردسال فعالیت مجرمانه داشته اند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.