کد خبر : 7910 / /
/

اخبار روز / اخبار حوادث / اخبار قتل

​مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آستارا از دستگیری ۱۹ حفار غیر مجاز اشیای تاریخی و فرهنگی در شهرستان، طی سه ماه گذشته خبر داد.

گنج 19 نفر را به دردسر انداخت. گنج در آستارا پیدا شد. حفاران گنج تحویل مرجع قضائی شدند. این 19 نفر حفار گنج در 3 ماه اخیر دستگیر شدند. هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن گنج ممنوع است.

مجتبی آب روشن، اظهار کرد: در سه ماهه گذشته سال جاری  (اردیبهشت، خرداد و تیر) با تعامل نیروهای هنگ مرزی و تلاش شبانه روزی آنها با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعداد ۱۹نفر از حفاران غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.

گنج 19 نفر را به دردسر انداخت 

وی با بیان اینکه این افراد در چهار عملیات مختلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت اعمال قانون، تحویل مرجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است.

حوادث

وی اضافه کرد: مرتکب شوندگان به این جرم، به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شوند.

آب روشن در پایان تصریح کرد: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیا مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.