کد خبر : 7928 / /
/

اخبار روز / اخبار حوادث / اخبار قتل

​روز گذشته کشف جسد یک نوزاد در بخش اورژانس کرونا بیمارستان امام رضا (ع) مشهد منجر به وحشت مردم شد.

روز گذشته جسد یک نوزاد در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد کشف شد. جسد این نوزاد بعد از فوت مادر او در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد یافت شد. مادر این نوزاد نیز بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) فوت کرده است. نوزاد این مادر نیز به صورت نارس به دنیا آمده و از همان ابتدا در بیمارستان امام رضا (ع) فوت کرده بود. جسد این نوزاد در میان یک ملحفه در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد یافت شد.

جسد هولناک نوزاد در بیمارستان

روز گذشته جسد یک نوزاد به همراه مادر 35 ساله او در اورژانس عدالتیان در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد یافت شد. آن طور که مراجعه کنندگان به بیمارستان امام رضا (ع) خبر داده اند، زمانی که یکی از پرسنل این بیمارستان به دنبال پاسخ CT اسکن مربوط به یکی از بیماران می گشت، ناگهان زیر یکی از ملحفه های بیمارستان با جسد یک نوزاد مواجه می شود.

این نوزاد، فرزند نارس یک زن باردار 35 ساله مبتلا به کرونا بوده است که بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده است. اما براساس ادعای برخی مراجعان بیمارستان امام رضا (ع)، ظاهرا شلوغی مفرط این بیمارستان و بخش اورژانس عدالتیان منجر به آن شده است که پرستاران زودتر متوجه جسد این نوزاد نشوند و همین مساله منجر به وحشت مردم شد.

حوادث

مراجعه کنندگان بیمارستان امام رضا (ع) می گویند هم اکنون اوضاع این بیمارستان از نظر حجم بالای بستری بیماران کرونایی بسیار فاجعه بار است و هر لحظه یک آمبولانس وارد این بیمارستان می شود و یک خودروی حمل جنازه از این بیمارستان خارج می شود.

نوزاد نارس بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت

در پی وقوع این حادثه با دکتر حمید رضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تماس گرفتیم و او نیز به خبرنگار اجتماعی رکنا توضیح داد: روز گذشته یک مادر باردار با علایم کرونا به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه می کند و در اورژانس بستری می شود. ساعاتی بعد هم مادر در اورژانس دچار اختلال تنفسی می شود و با وجود انجام CPR و آماده شدن تخت ICU برای این مادر، این مادر دچار سکته قلبی می شود.

وی افزود: در همین زمان کادر درمان ناچار می شوند که برای این بیمار اکوی قلبی انجام دهند و در همان زمان متوجه می شوند که قلب مادر دچار اختلال شده است و قدرت انقباضی قلب او به 10 درصد رسیده است. این مشکل قلبی نیز از قبل در این مادر وجود داشته، اما برای او در دوران بارداری اقدام قلبی خاصی انجام نشده و همین مساله منجر به تشدید مشکلات قلبی این زن شده است.

دکتررحیمی ادامه داد: بعد از این اتفاق، متخصص طب اورژانس درخواست انجام عمل سزارین در اورژانس را مطرح می کند و عمل سزارین همراه با متخصص طب زنان انجام می شود، اما چون نوزاد شش ماهه بوده است، نوزاد به صورت ناقص متولد می شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهدضمن رد این موضوع که نوزاد لای ملحفه ها پیدا شده است، تاکید کرد: عمل سزارین با حضور پرستاران و متخصص طب زنان انجام شده و بلافاصله بعد از فوت مادر و نوزاد نیز اجساد از بخش اورژانس منتقل شده اند. بنابراین اصلا جسدی گم نشده بوده است که بخواهد پیدا شود.

تمام رکوردهای کرونایی در مشهد شکسته شده است

رحیمی درباره آخرین وضعیت بیمارستان های استان خراسان رضوی توضیح داد: پیک پنجم کرونا در استان ما بسیار شدید است و در روزهای اخیر در همه پارامترها از جمله تعداد بستری روزانه، تعداد افرادی که هر روز به مراکز سرپایی مراجعه می کنند و تعداد کل بیماران بستری کرونا رکوردهای 18 ماه گذشته شکسته شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهددر ادامه تاکید کرد: 30 درصد تخت های مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به افرادی اختصاص پیدا کرده است که یا از خارج از مشهد به استان ما آمده اند یا از دانشگاه های دیگر سطح استان خراسان رضئی، بیماران خود را به مشهد آورده اند و این مساله فشار کاری شدیدی را بر ما وارد کرده است.

دکتر رحیمی در پایان اظهار داشت: اکنون 2 هزار و 400 بیمار کرونایی در مشهد بستری شده اند که 30 درصد از آنها غیربومی هستند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.