کد خبر : 8172 / /
/

اخبار روز / اخبار حوادث / اخبار قتل

​محکوم به قصاص با گذشت اولیا دم در پای چوبه دار بخشیده شد.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهار گفت که اولیا دم مقتول ساعاتی قبل از اجرای قصاص و اعدام و به حرمت ماه محرم از اعدام فرد قاتل گذشته و به وی زندگی دوباره بخشیدند.

"احسان فرجی"با اعلام این مطلب افزود: پس از تحقیقات و تأیید قتل عمد ۲ نفر، اولیای دم هر ۲ مقتول با شرایطی گذشت خود را اعلام کردند.

بخشش یک اعدامی برای 2 قتل

وی گفت: حدود چهار سال پیش فردی از اهالی شهرستان بهار بر اثر عصبانیت، ۲ نفر را به قتل رساند.

قتل عام

دادستان بهار افزود: در طول چهار سال رسیدگی به پرونده یاد شده، پس از تحقیقات گسترده قتل عمد ۲ نفر با نظر هیات های بررسی متعدد تأیید و حتی رأی صادره در دیوان عالی کشور هم مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت حکم ۲ مرتبه قصاص نفس برای قاتل در نظر گرفته شد.

فرجی اظهار کرد: اولیاء دم هر ۲ مقتول به هیج عنوان به جزء قصاص درخواست دیگری نداشتند، با این وجود با بهره مندی از ظرفیت کمیته های مصلحین و معتذرین، تلاش های امام جمعه و امام جماعت مسجد محل و تعدادی دیگر از معتمدین، خانواده یکی از مقتولان از اجرای حکم قصاص گذشت.

وی اضافه کرد : اولیای دم دیگر فرد مقتول به هیچ عنوان راضی به بخشش قاتل نبود و اصرار بر قصاص داشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهار افزود: بنابراین قرار بر آن بود تا حکم قصاص اجرایی شود که مقدمات هم فراهم شد، اما در لحظات آخر خانواده مقتول دوم نیز به  حرمت ماه محرم، از خون فرزندشان با قید شرط گذشتند.

به گفته فرجی، با توجه به گذشت اولیاء دم هر ۲ مقتول، حکم قصاص اجرا نمی شود، البته حکم مرتبط با جنبه عمومی جرم مطابق با قانون اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.