کد خبر : 8623 / /
/

اخبار روز / اخبار حوادث / اخبار قتل روز

​اهدای اعضای نوجوان مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی پنج بیمار نیازمند به عضو شد.

 

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در یکهزار و هشتاد و پنجمین از اهدا کننده مرگ مغزی ،  آرین بهشتی ۱۶ ساله که از بیمارستان امدادی شهید کامیاب به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت

دکتر ابراهیم خالقی خاطرنشان کرد: کلیه‌های زنده‌یاد آرین بهشتی در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به آقای ۱۶ ساله ساکن داراب استان فارس که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌برد و با دیالیز تحت درمان بود به صورت رایگان اهدای عضو و پیوند شد.

حوادث

وی تصریح کرد: قلب مرحوم آرین بهشتی در بیمارستان امام رضا(ع) به پسر نوجوان ۱۶ ساله ساکن چناران  پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره‌ای بخشید.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: قرنیه‌ای زنده یاد آرین بهشتی جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد .

دکتر خالقی گفت: همچنین قسمتی از پوست مرحوم آرین بهشتی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) جهت پیوند ارسال شد

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.