کد خبر : 8928 / /
/

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۶ نفر به دلیل مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۶ نفر به دلیل مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند.

آمار عجیب از خودکشی در اصفهان

علی سلیمانپور با اشاره به اینکه در چهار ماهه امسال پنج مرد و یک زن بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته دو نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش رکنا، وی افزود: تعداد افراد فوت شده بر اثر مسمومیت با قرص برنج در تیر ماه امسال نیز سه نفر بود، درحالی که در تیرماه سال گذشته یک نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داد و خودکشی کردند.

خودکشی با قرص برنج

مدیرکل پزشکی قانونی استان با تاکید بر اینکه قرص برنج ترکیب خطرناکی از فسفیدها است که برای جلوگیری از آفت زدگی برنج انبار شده و یا دفع آفات سایر غلات انبار شده و جلوگیری از کپک زدگی آنها استفاده می شود، توضیح داد: بر اثر تماس این ماده با رطوبت، گاز خطرناک فسفین آزاد می شود که علت اصلی سمی بودن این ماده است و هرچه ترکیبات قرص برنج تازه تر باشد گاز بیشتری آزاد می کند و خطرناک تر است.

وی با بیان اینکه تاکنون مکانیسم دقیق بروز اثرات سمی فسفید آلومینیوم در انسان شناخته نشده است، ادامه داد: هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی ـ علامتی است. از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه های بالینی نیز بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه های مسمومیت ظاهر می شوند و مرگ در مدت کمتر از ۶ ساعت ممکن است رخ دهد.

سلیمانپور در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش را شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی دانست و گفت: بیشتر مرگ و میرها در خلال ۱۲ تا ۲۴ ساعت اولیه مسمومیت اتفاق افتاده و معمولاً ناشی از ایست قلبی ـ تنفسی است و مرگ و میر بعد از ۲۴ ساعت اغلب ناشی از نارسایی کبدی و کلیوی است. علائم بالینی در این نوع مسمومیت، ناشی از درگیری سیستم قلبی ـ عروقی، گوارشی، عصبی و ریوی است.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.