کد خبر : 9123 / /
/

اخبار روز / اخبار حوادث / اخبار قتل

​با شکایت زنی بازنشسته، از شیادی‌های یک کلاهبردار در فضای مجازی پرده برداشته شد.

بی آبرویی ، زن میان سال را بدجور رنجانده بود، آن هم در آستانه پنجاه و سومین سالروز تولدش. نگران بود، نه از آنچه بر او گذشته بود، بلکه از آنچه احتمال داشت بر او بگذرد. در تمام مدتی که ماجرای زندگی اش در یک ماه گذشته را توضیح می داد، مدام بر واژه «بی آبرویی» تأکید می کرد

حوادث در مشهد

از روزی که فهمیده بود تصاویر خیلی خصوصی اش دست یک غریبه آن هم یک نامرد افتاده، جریان عادی زندگی اش مختل شده بود و از فرداهای نیامده می ترسید. این زن میان سال برای یافتن راهکار به پلیس فتای خراسان رضوی مراجعه کرده بود و با تلاش اطلاعاتی و گسترده کارشناسان این پلیس تخصصی بسیار زودتر از آنچه فکر می کرد متهم بازداشت و اسرار مگویش فاش شد.

حوادث

این پرونده با شکایت زن میان سالی در پلیس فتای خراسان رضوی گشوده شد. کارشناسان در بررسی اظهارات شاکی متوجه شدند که او برای فرار از تنهایی مزمن و یافتن یک هم زبان وارد یک سایت با کاربری نامشخص می شود، سایتی که در آن افراد مختلفی دورهم جمع شده و به صورت مجازی با یکدیگر آشنا می شده اند.

ورود زن میان سال با توجه به شاخصه هایی همچون بازنشستگی، با استقبال تعدادی از مخاطبان این سایت روبه رو می شود. در میان چت های زیادی که با شاکی انجام می شود، مردی میان سال بیشترین ارتباط را با این زن می گیرد. ارتباطی که کم کم به آشنایی بیشتر و صمیمیت کشیده می شود.

این کارمند بازنشسته که به واسطه این سایت بخشی از تنهایی هایش پر شده بود، زمان زیادی را در این سایت می گذراند و ارتباطش به مرد غریبه وارد مرحله صمیمیت بیشتر می‌شود. این جریان ادامه داشت تا اینکه مرد میان سال از او می خواهد تا وارد یک شبکه اجتماعی شود تا با هم بیشتر آشنا شوند. از او می خواهد تا برای ورود یک کد که به تلفن همراهش ارسال شده را به او بدهد تا مراحل عضویتش را انجام دهد.

شاکی که نمی دانست با گرگی در لباس میش روبه روست، کد را به او می دهد اما بعد از آن ارتباط با تلگرام را از دست می دهد و زمان زیادی نمی گذرد که متوجه می شود فرد غریبه تلگرام او را هک کرده و دسترسی اش را قطع کرده است.

از این لحظه به بعد مزاحمت های این فرد آغاز می شود. او با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن میان سال قصد داشته تا از او اخاذی کند. اما زن میان سال که ندانسته و ناخواسته در این گرداب افتاده با راهنمایی درست اطرافیان، شکایتش را به پلیس فتا می برد.

دستگیری متهم 45ساله در مشهد

پس از شکایت از فرد غریبه، بلافاصله اقدامات لازم به منظور شناسایی متهم آغاز می شود. کارشناسان با دریافت سرنخ های موجود و انجام گشت زنی هدفمند در فضای سایبر به مردی حدود 45ساله می رسند که متهم به انجام این مزاحمت مجازی بوده است.

با هماهنگی های صورت گرفته متهم در مشهد دستگیر و به پلیس فتا منتقل می شود. سرنخ ها و مستندات موجود همه نشان از مزاحمت او برای زن میان سال داشت، موضوعی که خودش نیز اعتراف و انگیزه اش را منفعت مالی بیان کرده بود.

با دستور مقام قضایی تحقیقات از متهم به منظور شناسایی دیگر جرائم احتمالی آغاز شد. اگر چه متهم مدعی بود که تنها برای شاکی مزاحمت ایجاد کرده است و هیچ اقدام مجرمانه دیگری مرتکب نشده است، اما بررسی ها خیلی زود خلاف گفته های او را ثابت کرد و نشان داد که او نه تنها برای این معلم بازنشسته ایجاد مزاحمت کرده بلکه با در اختیار گرفتن تلگرام شاکی، مزاحمت هایی نیز برای دیگر مخاطبان او ایجاد کرده است.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به اینکه در بیشتر پرونده های تشکیل شده در حوزه جرائم سایبری، خود افراد با دادن اطلاعاتشان شیادان را برای رسیدن به مقاصد شومشان کمک می کنند، ادامه داد که در این پرونده پس از بررسی تجهیزات رایانه ای متهم، ده ها تصویر مختلف از زنان جوان و میان سال کشف شد که به احتمال سوژه های بعدی او برای مزاحمت بوده اند.

به گفته سرهنگ جواد جهانشیری، البته در این میان مشخص شد که این مرد 45ساله در برخی مواقع موفق به اخاذی از زنان مشهدی نیز شده است و احتمالا ده ها میلیون تومان از این افراد برای منتشر نکردن اطلاعات و تصاویر خصوصی شان دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی پلیس فتای استان با تأکید بر حفظ اطلاعات در فضای مجازی و ارتباط نگرفتن با افراد غریبه در تمام سطوح، از ادامه بررسی ها در این پرونده تا مشخص شدن دیگر جرائم احتمالی متهم خبر داد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.