کد خبر : 11581 / /
/

او قبلا در روز یکشنبه گفته بود که یک دوز یادآور واکسن کرونا را به صورت واکسن تک‌دوزی «اسپوتنیک لایت» ساخت این کشور دریافت کرده است.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه می‌گوید یک واکسن تجربی کووید-۱۹ از راه استنشاق از بینی دریافت کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین از بیزنس اینسایدر، خبرگزاری روسی تاس از قول پوتین در روز چهارشنبه نوشت در آزمایش‌های مربوط به شکل استنشاقی از راه بینی این واکسن کرونا شرکت کرده است.

او قبلا در روز یکشنبه گفته بود که یک دوز یادآور واکسن کرونا را به صورت واکسن تک‌دوزی «اسپوتنیک لایت» ساخت این کشور دریافت کرده است.

پوتین در بیانیه‌اش در این باره گفت از او خواسته شد که نفسش را به درون بکشد و بعد واکسن به صورت پودری که از درون سرنگ خارج می‌شد، به درون بینی‌اش پاشیده شد.

پوتین گفت به خاطر مدت زمان زیادی که از هنگام دریافت نخستین واکسن‌هایش گذشته بود، ایمنی‌اش در برابر کرونا افت کرده بود.

سخنگوی پوتین روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود که پوتین در صورت تایید پزشکان در کارآزمایی یک واکسن استنشاقی از راه بینی شرکت می‌کند.

پوتین قبلا در ابتدای سال میلادی با واکسن اسپوتنیک V ساخت روسیه واکسینه شده بود.

شمار موارد کرونا در روسیه در ماه نوامبر (آبان) به اوج تازه‌ای رسید و فقط ۴۲ درصد از جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.