کد خبر : 7406 / /
/

​علی خضریان عضو جبهه پایداری در توییتی از موافقت محمدباقر قالیباف و علی نیکزاد با طرح صیانت از فضای مجازی خبر داد.

محمدباقر قالیباف در روز جنجالی مجلس غایب بود و به جای حضور در صحن علنی مجلس و اداره جلسه بررسی طرح جنجالی اینترنت به سوریه رفت.

علی خضریان، نماینده مجلس از محمدباقر قالیباف به خاطر اعلام صریح موافقت با اعمال اصل ۸۵ در مورد فضای مجازی تشکر کرد.حال علی خضریان از موافقت رئیس مجلس با این طرح ضداینترنت خبر می دهد. او در توئیتی نوشته است؛ از جناب قالیباف که روز گذشته در فراکسیون نیروهای انقلاب با اعلام صریح موافقت با اعمال اصل 85، موجب انسجام بیشتر نمایندگان شدند، جناب علی نیکزاد که ضمن اداره منطقی صحن، زمینه بیان دیدگاه های مختلف را فراهم کردند و جناب علیرضا زاکانی برای تبیین موضوع در مجلس تشکر می کنم

اجرایی شدن طرح صیانت 

اجرایی شدن طرح صیانت

نقش قالیباف در تصویب اجرایی شدن طرح صیانت چیست ؟

نمایندگان مجلس در حالی دیروز به اعمال اصل ۸۵ درمورد طرح جنجالی نمایندگان پیرامون فضای مجازی رای مثبت دادند که واکنش های منفی مردم به این طرح سر و صدای زیادی به پا کرده است. 

بر این اساس کمیسیون فرهنگی مسئول بررسی طرح شده این بدین معناست که در صورت مصوب شدن در این کمیسیون واین طرح دیگر به صحن علنی بازنمی گردد. کمیسیون فرهنگی پس از بررسی، طرح را مستقیما به شورای نگهبان ارسال می‌کند تا در صورت تائید این شورا، به صورت آزمایشی اجرا شود. با توجه به ترکیب این کمیسیون احتمال تصویب نشدن آن بسیار کم است. 

نکته جالب درباره این طرح این است که درست روزی که این طرح تصویب شده قالیباف به عنوان رییس مجلس حضور نداشته که برخی آن را مخالفت تلویحی او با این طرح دانسته اند. با این حال این توییت خضریان این فرضیه را باطل می‌کند و آن طور که نماینده تهران گفته محمدباقر قالیباف هم از حامیان این طرح بوده است. 

در جلسه روز گذشته، نمایندگان مخالف طرح تصریح کردند که با توجه به تحریم ها، محال است که پلتفرم‌ها بتوانند در ایران دفتر راه‌اندازی کنند. بنابراین بر اساس این طرح، بعد از ۴ ماه فیلتر خواهند شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.