کد خبر : 7830 / /
/

اخبار خوزستان|بی آبی در خوزستان| تعیین استاندار ویژه خوزستان

می‌گویند قرار است رئیس‌جمهور برای دو استان سیستان و بلوچستان و خوزستان استاندار ویژه تعیین کند. در این میان محسن رضایی احتمالا به خوزستان می‌رود.

 

 

شنیده‌ها حاکی از آن است که محسن رضایی؛ استاندار خوزستان با اختیارات ویژه میشود.

می‌گویند قرار است رئیس‌جمهور برای دو استان سیستان و بلوچستان و خوزستان استاندار ویژه تعیین کند. در این میان محسن رضایی احتمالا به خوزستان می‌رود. 

 سیستان و بلوچستان در پیک پنجم کرونا، بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داد و خوزستان نیز با انواع و اقسام مشکلات زیست‌محیطی ازجمله خشکی هورالعظیم و بحران آب مواجه شد.

تعیین استاندار ویژه، وعده‌ای بود که رئیسی در میانه اعتراضات به بحران آب در استان خوزستان به مردم داد. او در نشست ویژه بررسی مسائل خوزستان، از توجهش به استان‌های دارای شرایط خاص گفت و تاکید کرد که در این استان‌ها از «مدیر عالی» بهره خواهد گرفت.

رئیسی با اشاره به رفع محرومیت در استان‌های خوزستان و سیستان‌وبلوچستان از انتخاب استانداران ویژه با «اختیارات ویژه» خبر داد تا «بتوانند به صورت نوبه‌ای مسائل استان را در زمان‌های کوتاه با حضور در هیئت دولت مطرح و پیگیری کنند.»

چه کسی شانس بیشتری برای استانداری خوزستان دارد؟

در این بین نام برخی از سیاسیون نیز از گوشه و کنار به گوش می‌رسد و شنیده‌ها حاکی از آن است که سه گزینه بیش از سایرین، شانس تصدی استانداری ویژه خوزستان را دارند.

این سه گزینه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هستند.

از این سه نفر، رستم قاسمی با توجه به احتمال حضورش در وزارت نفت، شانس کمتری از دو گزینه دیگر خواهد داشت. برخلاف قاسمی، رضایی و شمخانی اصالتا خوزستانی هستند و در جنگ تحمیلی از فرماندهان ارشد نظامی بوده‌اند. از این دو، روی کاغذ، شانس محسن رضایی بیش از علی شمخانی است.

رضایی جدا از نزدیکی‌اش به دولت رئیسی از منظر سیاسی و برخلاف شمخانی که چهره‌ای کاملا نظامی است، دارای سابقه مدیریتی کلان نیز بوده و در حوزه اقتصاد که امروزه پاشنه‌آشیل کشور است، تخصص دارد.

به نظر می‌رسد مشکلات خوزستان بخشی از دغدغه‌های ذهنی رضایی نیز باشد. او پس از اعتراضات اخیر، به خوزستان سفر کرد و پس از بررسی مشکلات، در جلسه بررسیِ مشکلات خوزستان با حضور رئیس‌جمهور منتخب شرکت کرد و گزارشی از سفر به مناطق بحرانی استان ارائه کرد.

آن‌طور که محسن رضایی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشته، در این جلسه از رضایی خواسته شده تا «در اولین جلسه، راهکار‌های اساسی برای حل مشکلات خوزستان را بررسی» و به رئیس‌جمهور منتخب پیشنهاد کند.

وضعیت سیستان بلوچستان نیز توجه ویژه می‌طلبد

سیدابراهیم رئیسی در کنار استان خوزستان که از تعیین استاندار ویژه برای آن سخن گفت، از استان سیستان‌وبلوچستان نیز نام برد.

اگرچه در رسانه‌ها با توجه به وضعیت ملتهب خوزستان تنها تعیین استاندار ویژه برای این استان مورد توجه قرار گرفت، اما اشاره رئیس‌جمهور منتخب به اینکه «رفع محرومیت در استان‌هایی مانند خوزستان، سیستان‌وبلوچستان در اولویت اقدامات همه دولتمردان خواهد بود» نشان از آن داشت که در کنار خوزستان برای سیستان‌وبلوچستان نیز دولت سیزدهم، استاندار ویژه درنظر خواهد گرفت.

اما هنوز مشخص نیست چه کسی بر مسند استانداری ویژه این استان خواهد نشست و جالب است که گمانه زنی هم در این باره صورت نمی‌گیرد. با این همه باید دید آیا تعیین استاندار ویژه می‌تواند مشکلات این دو استان محروم را بر طرف سازد؟

منبع: آفتاب یزد

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.