کد خبر : 8402 / /
/

اخبار / اخبارسیاسی / اخبار حمله طالبان به افغانستان

​معاون وزیر خارجه اوکراین این خبر را اعلام کرده است.

وزارت خارجه اوکراین از ربوده شدن یک فروند هواپیمای نظامی این‌کشور در فرودگاه کابل خبر داده است.

وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرده که یک فروند هواپیمای این کشور که برای عملیات تخلیه به فرودگاه کابل ارسال شده بود، از سوی افراد ناشناس ربوده شده و به ایران برده است.

هواپیمای افغانستان مفقود شد 

ایفگینی اینین، معاون وزیر امور خارجه اوکراین با تأیید این خبر می‌گوید: «یکشنبه گذشته، هواپیمای ما توسط افراد ناشناس ربوده و امروز سه شنبه خبر رسید که هواپیما واقعا دزدیده شده و به جای خارج کردن اوکراینی ها با گروهی از مسافران ناشناس به ایران پرواز نموده است. سه تلاش بعدی ما برای تخلیه شهروندان نیز موفقیت آمیز نبود، زیرا مسافران ما امکان ورود به قلمرو فرودگاه را ندارند».

هواپیما ربایی

 

معاون وزیر امور خارجه اوکراین جزئیاتی بیشتری ازاین اتفاق نداد.

پیشتر وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد که یک فروند هواپیمای نظامی این کشور برای خارج کردن شهروندان اوکراینی راهی افغانستان شده است.

هواپیما ربایی در افغانستان

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در حساب توئیتر خود اعلام کرد که 83 نفر از جمله 31 تن از شهروندان کشورش را از افغانستان تخلیه کرده‌‌اند.

وی با بیان اینکه به تخلیه شهروندان از کابل ادامه می‌دهند، افزود: 83 نفر که 31 نفر از آنها شهروندان اوکراینی هستند، صبح امروز با هواپیمای نظامی از کابل به کیف منتقل شدند.

هواپیما ربایی

اوکراین روز 16 آگست نیز 80 نفر از جمله 8 شهروند خود را از افغانستان تخلیه کرده بود.

گفتنی است گروه طالبان (ممنوع در روسیه) در 15 آگست بدون هرگونه درگیری وارد کابل شدند و ظرف چند ساعت کنترل کامل پایتخت را به دست آوردند. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفت که برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می کند. امرالله صالح معاون رئیس جمهور گفت که در غیاب رئیس دولت، وی طبق قانون اساسی سرپرست موقت کشور می شود و خواستار مقاومت مسلحانه در برابر طالبان شد. کشورهای غربی شهروندان و کارکنان سفارت خود را تخلیه می کنند.

این هواپیما در ماموریت انتقال نیروها و پناهجویان از افغانستان بود.

هواپیماربایی در افغانستان و انتقال هواپیمای اوکراینی به ایران + عکسالجزیره به نقل از معاون وزیر خارجه اوکراین از ربوده شدن یک هواپیمای این کشور در افغانستان خبر داد که به ایران هدایت شده است.

شنیده‌ها حاکی از این است که این هواپیما در ماموریت انتقال نیروها و پناهجویان از افغانستان بود.

هواپیما ربایی

الجزیره به نقل از معاون وزیر خارجه اوکراین از ربوده شدن یک هواپیمای این کشور در افغانستان خبر داد که به کشور دیگری هدایت شده است./عصرایران

یوگنی ینین، معاون وزیر امور خارجه اوکراین روز سه شنبه مدعی شد که هواپیمای این کشور که برای انتقال اتباع اوکراینی به کابل اعزام شده بود، ربوده شده است./الجزیره

برخی منابع مدعی شدند: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد هواپیمای ربوده شده اوکراین در فرودگاه مشهد به زمین نشسته است.

اوکراین خبر هواپیماربایی را تأیید کرد

دولت اوکراین طی یک بیانیه رسمی خبر ربوده شدن یک فروند هواپیما از فرودگاه کابل توسط افراد ناشناس در روز یکشنبه را تأیید کرد./جماران

ورود هواپیمای ربوده شده به ایران تکذیب شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص این حادثه گفت: روز گذشته یک فروند هواپیمای خطوط هواپیمایی اوکراین برای سوختگیری به فرودگاه مشهد مقدس آمد و پس از سوختگیری، حرکت خود را به سمت کیف در اوکراین ادامه داد.

هواپیما ربایی

وی افزود: موضوع ربایش هواپیما منتفی است اما در این زمینه باید با مقامات حراست سازمان هواپیمایی کشوری و مراجع بالادستی هم هماهنگ کنیم تا اطلاع رسانی قطعی صورت پذیرد. بزودی در این زمینه اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

جزییات ربایش هواپیمای اوکراینی در مسیر افغانستان و انتقال به ایران

خبرنگار الجزیره در تهران درباره این خبر گفت: این حادثه مربوط به چند روز قبل است و مقامات ایرانی دراین باره سکوت کردند و اطلاع‌رسانی نکردند.

وی افزود: گفته می‌شود هواپیما در مشهد فرود آمد و از جزییات حادثه اطلاعاتی منتشر نشده است

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.