کد خبر : 9014 / /
/

اخبار / اخبار سیاسی / اخبار مذاکرات هسته ای

مارک فیتزپاتریک، دیپلمات سابق و تحلیلگر سرشناس مسائل بین المللی با انتشار یادداشتی با عنوان «هفته‌ها پس از برگزاری انتخابات، تهران برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای فرصت داشت» مدعی شده این تاکتیک نوعی وقت کشی از سوی تهران برای دست یافتن به اهرم فشار بیشتری در طی مذاکرات است.

در روز در ۱۸ فوریه، وزارت امور خارجه اعلام کرد که آماده آغاز مجدد مذاکرات با طرف‌های حاضر در برجام است. در این زمان، ایران مذاکرات را به تأخیر انداخت و در ۲۷ فوریه اعلام کرد اکنون زمان مناسبی برای برگزاری نشستی غیررسمی در مورد توافق -که توسط جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد شده بود- نیست

مذاکرات هسته ای در دولت رئیسی

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود که نیازی به مذاکره وجود ندارد. جواد ظریف، وزیر امور خارجه در ۱۷ مارس گفت ضرورتی برای دیدار نیست، چرا که «چیزی برای گفتگو وجود ندارد». موضع ایران این بود که در ابتدا ایالات متحده باید روند خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از توافق را معکوس کرده و تحریم‌های وضع شده علیه جمهوری اسلامی را لغو کند.

مذاکرات هسته ای

اگرچه واشنگتن نسبت به لغو تحریم‌های مغایر با برجام تمایل داشت، اما جزئیات زیادی از جمله دامنه، ترتیب و شرط لازم باید مورد بررسی قرار می‌گرفت. هنگامی که ایران از حضور در اتاق مذاکره‌ای که مقامات آمریکایی در آن حضور داشتند خودداری کرد، واشینگتن اعلام کرد در «هر قالبی که دولت ایران با آن راحت است» مذاکره را آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.