کد خبر : 10792 / /
/

بارسلونا مقابل الاوس هم متوقف شد تا روند ناامیدکننده خود را همچنان ادامه دهد. با وجود اخراج رونالد کومان سرمربی هلندی این تیم، اوضاع در نوکمپ هنوز تغییری نکرده است.

شروع فصل 22-2021 برای بارسا چیزی فراتر از وحشتناک بوده است طوری که تیم فعلی را در رده بدترین تیمهای تاریخ این باشگاه قرار می دهد.

 

بارسلونا مقابل الاوس هم متوقف شد تا روند ناامیدکننده خود را همچنان ادامه دهد. با وجود اخراج رونالد کومان سرمربی هلندی این تیم، اوضاع در نوکمپ هنوز تغییری نکرده است.

کلمه بحران شاید به معنای واقعی کلمه در مورد تیم  فعلی بارسلونا معنی پید کند، تیمی که در وضعیتی قرار گرفته که گویا سالها با دوران پرافتخار خود فاصله دارد و دیگر هیچ نشانی از بزرگی در این تیم دیده نمی شود.

شروع فصل 22-2021 برای بارسا چیزی فراتر از وحشتناک بوده است طوری که تیم فعلی را در رده بدترین تیمهای تاریخ این باشگاه قرار می دهد. بارسلونا 16 امتیاز از 11 بازی خود به دست آورده است که برابر است با بدترین آمارهای این تیم از زمانی که بازیها سه امتیازی شدند. پیش از این دو بار در فصول 01-2000 و 03-2002 بارسا چنین اماری را در شروع فصل رقم زده بود.

ورزشگاه خالی

نکته ناامیدکننده تر بارای بارسلونا این است که هواداران این تیم هم به شکل واضح دست از حمایت از تیم فعلی کشیده اند. در بازی مقابل آلاوس فقط 37 هزار نفر در ورزشگاه نوکمپ حاضر شدند تقریبا یک سوم ظرفیت واقعی این ورزشگاه. مدیریت ضعیف باشگاه طی سالهای اخیر که منجر به جدایی بسیاری از ستاره های سرشناس به ویژه بازیکنانی مثل لیونل مسی و لوئیس سوارس شده، کار را به جایی رسانده که هواداران از پشتیبانی تیم محبوب خود در این مقطع دست بکشند.

مشکل درون دروازه

بارسلونا در همه سالهای اخیر هیچ وقت چنین مشکلاتی را در خط دفاع و دروازه خود نداشته است، در واقع از زمان سالهای اول حضور ویکتور والدس درون دروازه این تیم به بعد، بارسا با چنین وضعیتی ررو به رو نشده بود. مارک آندره ترشتگن دروازه بان بارسلونا در سالهای قبل بازیکنی تاثیرگذار و کاملا تعیین کننده در بازیهای این تیم بود اما حالا به نظر می رسد این دروازه بان آلمانی هم کارایی خود را از دست داده است. موضوعی که البته به تنهایی به او مربوط نمی شود بلکه متوجه ضعفهای دفاعی فاحشی است که بارسا دارد.

از دست رفتن روحیه جنگندگی

حضور سرخی بارخوان به عنوان مربی موققت روی نیمکت کاتالان ها به نظر می رسد که تغییر چندانی در وضعیت این تیم ایجاد نکرده، دست کم مقابل الاوس که چنین بود. این موضوع نشان می دهد که رونالد کومان تنها مشکل بارسلونا نبود. روحیه جنگجویی و خودباوری کلید گمشده این تیم است، تیمی با بازیکنان بااستعداد و جوان که به نظر می رسد توانایی خود را اصلا باور ندارند و اعتماد به نفس لازم در آنها دیده نمی شود. بارخوان بعد از بازی گفت: «آنها می دانند که بازیکنان خوبی هستند اما باید به خودشان باور داشته باشند. »

اوضاع بدتر می شود

هرچند که شروع بارسا در این فصل بسیار بد بوده اما اوضاع حتی از این هم می تواند برای این تیم بدتر شود. آنها سه شنبه یک بازی مهم و سرنوشت ساز در اوکراین مقابل دیناموکیف در لیگ قهرمانان اروپا دارند. برنده نشدن در این بازی، شانس آنها برای رسیدن به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را به کمترین حد ممکن می رساند و این موضوع می تواند مشکلات درون و بیرون زمین این تیم را بیشتر از قبل کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.