کد خبر : 3599 / /
/

جدیدترین خبرهای ورزشی| مهمترین اخبار ورزشی| مهمترین خبرهای ورزشی| مهمترین های ورزش

وی اضافه کرد: اگر مجیدی برود و سرمربی جدید بیاید در صورتی که نتیجه نگیرد می‌گوید من تیم را نبستم که حرف درستی هم هست. پس مجیدی باید بماند و با قدرت تیمش را برای لیگ برتر آماده کند.

اخبار ورزشی: علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل پیشین استقلال درباره شایعه تغییر فرهاد مجیدی توضیحات مهمی را مطرح کرد.

 

علی فتح الله زاده مدیر عامل سابق باشگاه استقلال در مورد آخرین وضعیت این تیم و تجمع هواداران مقابل وزارت ورزش به خبرورزشی گفت: به نظر من در این شرایط فرهاد مجیدی باید بماند و با قدرت به کارش ادامه بدهد چراکه تیم را خودش بسته و الان اصلا زمان مناسبی برای تغییر مربی نیست.

وی اضافه کرد: اگر مجیدی برود و سرمربی جدید بیاید در صورتی که نتیجه نگیرد می‌گوید من تیم را نبستم که حرف درستی هم هست. پس مجیدی باید بماند و با قدرت تیمش را برای لیگ برتر آماده کند.

او در ادامه افزود: دوستانی چون ملکیان و مجیدی باید بدانند که امروز فرمان استقلال دست آنهاست. پس به خاطر هوادار هم که شده باید کمک کنند تا مشکلات حل شود و به قول معروف دشمن شاد نشوند.

فتح الله زاده گفت: به هر حال یک جاهایی به خاطر هواداران استقلال باید از خود گذشتگی کنند. این هواداران هم کسی را ندارند و به همین دلیل به وزیر ورزش پناه بردند. این که دیگر فضای مجازی نیست و هواداران استقلال جلوی وزارت ورزش ناراحتی و مطالبه خود را نشان دادند.

وی تاکید کرد: به نظر من آنها حق دارند دلواپس تیمشان باشند. آن چه مسلم است هوادار استقلال از یکسری مسائل ناراحت است و این که بگوئیم همه خط گرفته اند اصلا درست نیست. من تاکید می‌کنم که همه باید به خاطر هواداران استقلال کوتاه بیایند و مشکلات این تیم مردمی را حل کنند.

 

 شادی باشکوه‌ مهدی قایدی بعد از گلزنی| فیلم گزارشگر عرب 

مهدی قایدی در حالی که گزارشگر دبی اسپورت با فریادهای بلند در توصیف گل چهارم مشغول بود سعی داشت از زیر بار سنگین هم‌تیمی‌ها که روی سرش خراب شده بودند، خلاص شود. تصاویر شادی‌های گل او دقیقا این صحنه را نمایش می‌دهد.

این یک پایان فوق العاده برای ستاره ایرانی جدید شباب الاهلی بود. بازیکنی که همه دوربین‌ها را به سمت خود کشید و هم‌تیمی‌ها در قدردانی از او سنگ تمام گذاشتند.

مهدی قایدی

مهدی قایدی دو گل به ثمر رساند و روی یک گل دیگر تاثیر مستقیم داشت و با دوندگی در پست وینگر چپ، یک بار هم یک موقعیت خوب ضد حمله را از هم از الشارجه گرفت که بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا دومین باخت دردناک خود را نیز این بار در دبی تجربه کرد.

جایی که نزدیک به دو هزار تماشاچی قرمزپوش الاهلی، تماشاگر مسابقه الفرسان (لقب الاهلی) مقابل حریف قدرتمند و سفیدپوشی بودند که در این مسابقه دو بار در موقعیت پیروزی قرار گرفت اما در نهایت مغلوب درخشش ستاره ایرانی الاهلی شد.

بازی شباب الاهلی با الشارجه در حالی آغاز شد که احمد نوراللهی در ترکیب اصلی قرار داشت و مهدی قایدی از روی نیمکت بازی را دنبال می‌کرد. در همان دقیقه نخست برنارد موفق شد دروازه الاهلی را روی یک غافلگیری باز کند و تلاش قرمزها تا پایان نیمه بی نتیجه ماند تا مهدی علی در آغاز نیمه دوم مهدی قایدی را به جای دیگر بازیکن ایرانی اش وارد زمین کند.

برای ستاره شماره ۱۶ تنها دو دقیقه کافی بود تا با فراری از جناح راست و فریب مدافعان الشارجه، گل نخست تیمش را به ثمر برساند. گلی که نتیجه بازی را مساوی کرد و با خوشحالی ویژه ستارگان شباب الاهلی همراه بود؛ بازیکنی که با حرکات خود محبوبیت قایدی را در تیمشان نشان دادند.

مهدی قایدی

۱۰ دقیقه بعد، کایو ستاره برزیلی شارجه موفق شد گل دوم را بزند تا الاهلی دوباره برای جبران بر بیاید. قایدی که آماده نشان می‌داد، یک بار دیگر برای گذر از مدافعان الشارجه اقدام کرد و در محوطه جریمه از مدافع مستقیم رد شد و روی زمین افتاد اما داور بی اعتنا به این صحنه، بازی را ادامه داد.

با این حال در دقیقه ۶۰ و روی یک خطای داخل محوطه او در سوت خود دمید و برای یاران قایدی پنالتی گرفت. پنالتی که توسط ژسوس تبدیل به گل شد.

این پایان کار نبود. یک ارسال از سمت راست روی دروازه شباب الاهلی با ضربه مالانگو ستاره تیم شارجه تبدیل به گل شد تا تیمش برای سومین بار در آستانه پیروزی قرار بگیرد.

مهدی قایدی

اما داستان این بازی و جادوی مهدی قایدی همچنان ادامه داشت. فرار او از سمت چپ و حرکت عرضی اش با یک ارسال همراه شد و این بار مدافع الشارجه این سانتر مواج را به سمت دروازه خودی هدایت کرد تا گل سوم روی تاثیر مستقیم وینگر ایرانی و اشتباه بازیکن حریف به ثمر برسد.

این گل در دقیقه ۸۱ به ثمر رسید و در شرایطی که هواداران شباب الاهلی از این نتیجه راضی بودند و بازی تمام شده به نظر می‌رسید، مهدی قایدی در محوطه جریمه الشارجه صاحب توپ شد و پس از دو دریبل ریز مدافعان حریف و در مقابل دروازه عادل الحسنی ضربه اش را به زاویه موافق شد تا در اوج ناباوری و در دقیقه ۹۰+۴ گل چهارم وارد دروازه شود.

بازیکنان شباب الاهلی واکنشی جالب به این گل داشت و در همراهی با مهدی قایدی یکی از به یاد ماندنی ترین جشن های خود را در گوشه استادیوم راشد دبی برگزار کردند.

هواداران حاضر در ورزشگاه هم که سر از پا نمی‌شناختند با فریادهای «مهدی مهدی» از ستاره تیم خود قدردانی کردند اما بی تردید بهترین واکنش به این گل به گزارشگر بازی تعلق داشت؛ کسی که در توصیف حرکت تکنیکی قایدی پیش از گل چهارم و ضربه نهایی او از عبارت «ساحر الجدید» به معنای جادوگر تازه استفاده کرد تا دو دهه پس از علی کریمی، یاد و خاطره او را برای هواداران الاهلی زنده کند.

مهدی قایدی

گزارش گزارشگر عربی در لحظه گل چهارم الاهلی و گل دوم مهدی قایدی را در زیر ببینید:

دستیار پنهان یحیی گل محمدی کیست؟

سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس در مصاحبه با خبرورزشی حرف‌هایی زد که هر جمله‌اش قابل تأمل و آموزنده است.

مهدی یکتا؛ خبرنگارانی که در سال‌های اخیر با سیدجلال حسینی مصاحبه یا مثل نگارنده خصوصی با او گفت‌وگو کرده‌اند تأیید می‌کنند، کاپیتان پرسپولیس یک فوتبالیست خاص و خوش اخلاق است.

شما به عنوان خبرنگار وقتی با سیدجلال تماس می‌گیرید معمولا نمی‌توانید تیترهای جنجالی و حاشیه ای از زبان او بیرون بکشید مگر آن که خودش بخواهد حرف بزند.

شاید سالی یا دو سالی یک بار کاپیتان پرسپولیس مصاحبه تند می‌کند و حرف‌های دلش را می‌زند که باز هم در راستای موفقیت تیمش است.

سیدجلال حسینی به نسلی تعلق دارد که خیلی اهل اینستاگرام و فضای مجازی نیستند و بیشتر سعی می‌کنند در فضای حقیقی زندگی کنند.

احتمالا کمتر کسی از بیرون پرسپولیس این موضوع را می‌داند اما کاپیتان این تیم به شدت روی فعالیت‌های همبازیانش به ویژه بازیکنان جوان تر در اینستاگرام حساس است و در مواقع ضروری تذکرات لازم را می‌دهد.

اگر سیدجلال ببیند یا احساس کند یک بازیکن جوان یا تازه اوج گرفته خیلی جوگیر شده یا بیش از اندازه در رسانه‌ها خودش را مطرح کرده بلافاصله از در دوستی وارد می‌شود و مواردی را گوشزد می‌کند.

کاپیتان پرسپولیس کاپیتان مودبی است و از دایره ادب هم معمولا خارج نمی‌شود. سال گذشته علی شجاعی بازیکن تازه وارد آن زمان پرسپولیس با تعجب از بزرگی سیدجلال می‌گفت که در اولین تمرین او را " آقای شجاعی" صدا زده است.

شاید جدی ترین بازیکن پرسپولیس در زمین مسابقه بسیار جدی باشد و گاهی با داد و فریاد همبازیانش را راهنمایی کند اما همه می‌دانند بیرون زمین یک دلسوز واقعی است.

فوتبالیست ۳۹ ساله ای که در مصاحبه با خبرورزشی می‌گوید: «۱۰ سالی می‌شود لب به نوشابه نزده‌ام» بی تردید الگویی مناسب برای همه بازیکنان است.

ناگفته پیداست وقتی کاپیتان یک تیم نوشابه نخورد سایر بازیکنان هم رژیم حرفه ای گرفته و در اردوها رعایت می‌کنند و...

روزی به صورت خصوصی از سیدجلال حسینی پرسیدم که وقتی در دقیقه ۹۳ بازی برگشت لیگ نوزدهم برابر پیکان به عنوان تعویضی وارد زمین شدی ناراحت نشدی و با تمام وجود دویدی تا توپ را از داخل دروازه بیرون بیاوری. چرا؟

جواب جالب و قابل تأملی داد: آن لحظه چند بازیکن جوان و نیمکت نشین در پرسپولیس مشغول تماشای من بودند. شاید چند میلیون نفر هم از پای گیرنده‌های تلویزیونی سیدجلال حسینی را می‌دیدند و مربیان پرسپولیس هم همین طور! من باید چه رفتاری می‌کردم که هم به اعتبار خودم لطمه نزنم و هم الگوی مناسبی برای جوان ترهای تیم باشم. اینکه یک لحظه عصبانیت یا رفتار غیرحرفه ای من می‌توانست چقدر به تیم و خودم لطمه بزند. ضمن آن که باید به سرمربی تیم احترام می‌گذاشتم چون از روز اول فوتبالم این وظیفه را یاد گرفتم و ... بنابراین کارخاصی نکردم و همان رفتاری را انجام دادم که باید انجام می‌دادم.

آری، این جملات بازیکنی با ۱۱۵ بازی ملی بود که در دقیقه ۹۳ برای تعویض و رفتن به زمین فرا خوانده می‌شود. او به قدری برای دفاع از دروازه پرسپولیس در یک موقعیت حساس ایستگاهی برای حریف انگیزه داشت که زودتر از خروج علی علیپور وارد میدان شده و با سرعت تمام به صف خط دفاعی تیمش اضافه شد؛ یک رفتار تمام حرفه ای!

سیدجلال حسینی نه در فوتبال حرفه ای آلمان تربیت شده و نه در کودکی و نوجوانی در لاماسیا بوده است. او ذاتا یک حرفه ای است که دستیار پنهان یحیی گل محمدی در داخل و بیرون زمین است و سرمربی پرسپولیس هم قدر او را خوب می‌داند.

به عنوان یک خبرنگارحرفه ای که بیش از دو دهه در این شغل فعالیت دارم باید درخاتمه اعتراف کنم مصاحبه و گپ زدن خصوصی با سیدجلال حسینی لذت بخش و آموزنده است. باورکنید!

منبع: خبرورزش

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.