کد خبر : 7287 / /
/

علیرضا جهانبخش روزهای پرفراز و نشیب بسیاری را پشت سر گذاشت تا به گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران بدل شود.

 علیرضا جهانبخش گرانترن بازیکن تاریخ فوتبال ایران شناخته شده است. علیرضا جهانبخش متولد سال 1372 می باشد علیرضا جهانبخش ازدواج کرده است علیرضا جهانبخش متولد شهر گیلان می باشد اما در شهر قزوین بزرگ شده است علیرضا جهانبخش از اتفاق مهمی که در زندگی اش رخ داده است صحبت می کند 

ماجرای جنجالی از اتفاق  زندگی علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش

یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات زندگی علیرضا بازی نکردن جلوی نماینده رژیم اشغالگر قدس در رقابت‌های لیگ اروپا بود. او هم مثل خیلی از فوتبالیست‌ها و ورزشکاران ایران، از بازی مقابل آن‌ها سر باز زد. بعد‌ها شایعاتی به راه افتاد که سفارت ایران در هلند با علیرضا تماس گرفته که نباید در این مسابقه به میدان بروی. وقتی از علیرضا در این باره سؤال کردیم جواب داد: «تماس از سفارت ایران؟ اصلاً. وقتی درباره ایران قضاوت نادرستی می‌کنند من ناراحت می‌شوم. متأسفانه مردم ایران را بر مبنای چیزی که در اخبار می‌شنوند قضاوت و باور می‌کنند. من نمی‌گویم همه این اخبار اشتباه است، بعضی اوقات اخبار درست است، ولی چیز‌های زیادی است که درباره ایران گفته می‌شود و درست نیست. مردم باید به کشورم بروند و ببینند فرهنگ ایران واقعی چیست.»

در یکی از بازی‌های آلکمار، جهانبخش وقتی لب خط روپایی زد، جنجال زیادی به راه افتاد. رسانه‌های هلندی تصور می‌کردند او قصد داشته بازیکنان تیم حریف را تحقیر کند. سرمربی آلکمار هم در مصاحبه‌ای از علیرضا انتقاد کرد ولی او گفت: هیچ‌گاه در زندگی‌اش چنین اقدامی نکرده و نمی‌کند. جهانبخش در آن روز‌ها به خبرورزشی گفت: «هیچ‌وقت نه الان، نه در گذشته قصد تحقیر کسی را در زمین نداشتم و همیشه سرم در کار خودم بوده. شاید آن لحظه کاری کرده باشم که چنین سوءبرداشتی از آن شده ولی من هیچ‌وقت دنبال این مسائل نیستم. همیشه تلاش کردم به بازیکنان و تیم حریف احترام بگذارم. هیچ‌وقت مغرور نشده‌ام و همیشه احساس کردم اگر کار مثبتی در زمین بازی انجام دادم، وظیفه‌ام بوده است.»

علیرضا جهانبخش در کنار رضا قوچان نژاد

علیرضا جهانبخش

تلخ ترین روزهای علیرضا جهانبخش

یکی از تلخ‌ترین لحظات زندگی علیرضا جهانبخش، شنیدن خبر بیماری مادرش بود. در سال ۹۶ او متوجه شد مادرش تومور مغزی دارد. دنیا روی سر او خراب شده بود. علیرضا حال و روز بدی داشت و مربی آلکمار هم به او گفت: بهتر است مدتی از فوتبال دور باشد. علیرضا برایمان تعریف می‌کرد: «این موضوع فکر و ذهنم را به‌هم ریخت. من برای فوتبال به هلند آمده‌ام، اما اولویت من همیشه خانواده است به همین خاطر از باشگاه آلکمار اجازه گرفتم تا پیگیر درمان مادرم باشم. پس از آن به جراح چیره‌دست ایرانی پروفسور مجید سمیعی مراجعه کردم و از ایشان بسیار ممنونم که به من و خانواده‌ام لطف داشتند. چند هفته یا چند ماه عجیب را سپری کردم. سعی‌ام این بود بهترین امکانات را برای مادرم فراهم کنم تا مشکلش برطرف شود. خدا را شکر همین اتفاق هم افتاد. اتفاقی که در نهایت مثبت شد و باعث خوشحالی ما. این کار کوچکی بود که برای مادرم انجام دادم.»

در زمان برگزاری جام ملت‌ها علیرضا جهانبخش با دیدن یک تصویر به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. کودکی در کوره آجرپزی، اسم او را روی کاغذ نوشته بود و با بند روی لباسش انداخته بود. این تصویر باعث شد علیرضا احساسی شود و خیلی زود از مردم بخواهد این کودک را به او معرفی کنند. در چشم به‌هم زدنی جهانبخش او را پیدا کرد و بعد ادامه داستان: «وقتی او را دیدم از دور دوید و بغلم کرد. گفتم کجا بودی کلی دنبالت گشتم. وضع او و دیگر بچه‌ها من را یاد بچگی‌ام می‌انداخت. وضع خانواده ما هم خوب نبود. به آن‌ها گفتم من هم خیلی تلاش کردم و شما هم اگر تلاش کنید می‌توانید موفق شوید.»

برای جهانبخش جام جهانی ۲۰۱۸ آن‌طور که می‌خواست از آب درنیامد. همه از علیرضا توقع داشتند بدرخشد و انگار این فشار، کار دست او داد. علیرضا بعد از جام جهانی در این باره گفت: «فشار بازی‌ها خیلی زیاد بود. قبل از بازی با مراکش استرسی داشتیم که به عمرمان تجربه نکرده بودیم. در بازی با مراکش این‌قدر استرس داشتم که عضله دوقلوی پایم گرفت. در بازی با اسپانیا هم پس از صحبت با کادر فنی، قرار شد از ابتدا به میدان نروم. من سعی کردم بهترین بازی‌‎هایم را انجام دهم.»

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.