کد خبر : 7658 / /
/

المپیک 2020 توکیو/ کشتی المپیک/ طلای محمدرضا گرایی؛

محمدرضا گرایی، دومین مرد طلایی کاروان ایران در مسابقات المپیک 2020 توکیو شد.

محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر ایرانی است. محمدرضا گرایی قهرمان مسابقات زیر ۲۳ سال جهان و دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و مدال برنز مسابقات دانشجویان جهان است. محمدرضا گرایی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در وزن ۷۲ کیلوگرم قهرمان آسیا شد. محمدرضا گرایی در رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قزاقستان موفق به کسب مدال طلا و همچنین سهمیه المپیک شد. محمدرضا گرایی در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مدال طلای وزن ۶۷ کیلوگرم رسید.

محمدرضا گرایی

زندگی محمدرضا گرایی

محمدرضا گرایی متولد ۴ مرداد ۱۳۷۵ در شیراز، فارس است. او در یک خانواده ۶ نفره پرورش یافته، دو برادر به نام‌های حسین و محمدعلی دارد که هر دو کشتی‌گیر هستند. وی فارغ التحصیل دانشگاه پاسارگاد شهرستان مرودشت از استان فارس است. 

محمدرضا گرایی

او و برادرش در ابتدا ژیمناستیک کار بوده‌اند، مربی ژیمناستیک بر این باور بوده که در ایران به این ورزش بها داده نمی‌شود و به همین خاطر برادران گرایی را به سمت ورزش کشتی سوق می‌دهد.

محمدرضا گرایی

افتخارات ورزشی محمدرضا گرایی

*برنده قهرمانی کشتی آسیا بیشکک ۲۰۱۸

*برنده قهرمانی کشتی آسیا در دوحه ۲۰۱۵

*برنز قهرمان کشتی جهان در پاریس ۲۰۱۷

*برنز قهرمان کشتی جهان در نورسلطان ۲۰۱۹

*برنز قهرمانی کشتی آسیا در شی آن

*طلای بازی‌های آسیا در جاکاراتا ۲۰۱۸

*طلای کشورهای اسلامی در باکو ۲۰۱۷

*طلای مسابقات سیزم در مونگیئونگ ۲۰۱۵

*مدال برنز مسابقات آسیایی جاکارتا (۲۰۱۸)

*مدال برنز مسابقات دانشجویان جهان در ترکیه (۲۰۱۶)

*مدال طلای قهرمانی آسیا شی آن (۲۰۱۹)

*مدل طلای مسابقات زیر ۲۳ سال جهان (۲۰۱۹)

*مدل طلای المپیک توکیو (۲۰۲۰)

محمدرضا گرایی

محمدرضا گرایی و طلای المپیک

در دیدار فینال رقابت های کشتی فرنگی وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی به مصاف حریف اوکراینی خود رفت و موفق شد او را با نتیجه ۹ بر یک شکست دهد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند تا پس از جواد فروغی دومین طلایی کاروان ایران در المپیک توکیو شود.

محمدرضا گرایی

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.