کد خبر : 8159 / /
/

اخبار ورزشی| جدیدترین خبرهای ورزشی| اخبار حواشی ورزشی

دنیز دایی دختر اول آقای فوتبالیست است که چند سالی است همراه با مادرش خارج از ایران به سر می برد.

علی دایی فارغ التحصیل لیسانس مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه آزاد و دانشجوی دکترای واحد علوم تحقیقات رشته جامعه‌ شناسی ورزش می باشد. علی دایی متولد 1 فروردین 1348 در اردبیل، فوتبالیست بود. علی دایی سومین فرزند خانواده است، چهار برادر بنام های عبدالله، محمد، حسن و حسین دارد خواهرش در 15 امین روز زندگی بدلیل بیماری فوت کرده است. پدر علی دایی راننده کامیون بود و مادرش خانه دار. علی دایی متولد 14 بهمن 1348 است اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود در شناسنامه 1 فروردین بعنوان تاریخ تولد درج شده است.

دختر بزرگ علی دایی کیست؟

دنیز دایی دختر اول آقای فوتبالیست است که چند سالی است همراه با مادرش خارج از ایران به سر می برد. دنیز به دلیل اینکه سال هاست با فرهنگ غیر ایرانی بزرگ شده، حجاب و پوشش چندانی ندارد اما به دلیل محبوبیت پدرش، دنیز هم در اینستاگرام محبوب و پرطرفدار است. دنیز دایی در حال حاظر در حال تمرین رقص حرفه است و گهکاهی هم عکس هایی در کنار دوستانش منتشر می کند اما چون ظاهرا دیدار کمی با پدرش دارد تصاویر کمی هم در کنار علی دایی به اشتراک گذاشته است.

علی دایی

علی دایی و دختر بزرگش

در ادامه عکس هایی از دنیز دایی که ظاهرا در ایران حضور داشته را مشاهده می کنید. در حال حاضر علی دایی برخلاف تصور دو فرزند دارد اما بیشتر رسانه‌ها عکس‌های نورا دایی فرزند دومش را منتشر کرده اند.

علی دایی

علی دایی

بیوگرافی کامل علی دایی 

محل تولد : شهرستان اردبیل محله خیرال 

قد علی دایی : 192 سانتی متر

علی دایی اینستاگرام : alidaei

زندگی خصوصی علی دایی 

علی دایی در سال ۱۳۴۸ در اردبیل و در شهرستان اردبیل  در محله خیرال متولد شد. در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف قبول شد، اما به دلیل اینکه فوتبال بازی میکرد در گزینش دانشگاه رد شد. همان سال همزمان در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب هم قبول شد و دو ترم هم به دانشگاه رفت. ولی در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این بار فاقد آن که گزینش گریبان گیرش شود در رشته متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و لیسانس خود را بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد. او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

علی دایی و همسرش 

وی متاهل است و اکنون ساکن محله شهرک غرب در تهران می باشد. وی دارای دو دختر است، نورا و دختر دیگرش دنیز نام دارد. علی دائی علاوه بر فوتبال، در تجارت نیز موفق بوده است و گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران است. علی دایی علاوه بر کارهای پوشاک ورزشی در ساختمان سازی نیز فعالیت دارد. علی دایی در شهرک گلستان شهر زادگاهش (اردبیل) یک مدرسه در مقطع متوسطه (هنرستان کارودانش) به نام ابوالفضل دایی (پدرش) ساخته است و از خیرین مدرسه ساز اردبیل می باشد.

علی دایی

علی دایی

علی دایی

علی دایی بایرن مونیخ

علی دایی در سال ۱۳۸۳ از رئیس جمهور سید محمد خاتمی «نشان افتخار شجاعت» دریافت کرد. همچنین وی دارنده نشان بین المللی صلح از موسسه بین المللی صلح می باشد.

 علی دایی، فوتبال را از باشگاه های کوچک شهر اردبیل همچون استقلال اردبیل و شهرداری اردبیل شروع کرد. او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران، سپس به بانک تجارت پیوست و در این تیم بود که اوج دیده شدن را برایش به دنبال داشت و به تیم ملی ایران دعوت شد.

علی دایی

علی دایی بعدها به پرسپولیس تهران و سپس السعد قطر پیوست و از این تیم راهی اروپا شد و به همراه  کریم باقری به باشگاه آلمانی آرمینیا بیله فلد و خداداد عزیزی به اف سی کلن آلمان پیوست. بعد ها وارد بایرن مونیخ آلمان نیز شد . فرانس بکن بائر رییس باشگاه بایرن مونیخ، علی دائی را برای این باشگاه انتخاب کرد و وی را مهاجمی در سطح جهانی معرفی کرد. حضور دایی در بایرن مونیخ آلمان  نهایت معروفیت او بود ، زیرا پیش از آن حضور بازیکنی ایرانی و حتی آسیایی، در یک باشگاه معتبر، نظیر بایرن مونیخ سابقه نداشت. دایی به همراه بایرن مونیخ تا فینال جام باشگاه های اروپا رفت و در نهایت مدال نقرهٔ آن بازی ها را به دست آورد. گرچه دایی در بازی فینال به میدان نیامد.او سپس به هرتا برلین آلمان پیوست و با پوشیدن پیراهن شماره ۹ از اصلی ترین بازیکنان این تیم بود. دایی با هرتا برلین هم در جام باشگاه های اروپا بازی کرد و دو بار دروازهٔ چلسی و یکبار دروازهٔ آث میلان را گشود. حضور موفق علی دائی در باشگاه های اروپایی، راه را برای بسیاری از بازیکنان آسیایی از جمله هیده توشی ناکاتا و مهدی مهدوی کیا هموارتر کرد 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.