کد خبر : 8938 / /
/

حواشی ورزشی| مهمترین خبرهای ورزشی| اخبار ورزشی

بازیکنان تیم ملی آرژانتین در همان دقایق ابتدایی دیدار مقابل برزیل زمین را ترک کردند و لیونل مسی هم از تصمیم مقامات برزیلی مبنی بر لغو بازی به‌شدت عصبانی شده بود.

بازیکنان تیم ملی آرژانتین در همان دقایق ابتدایی دیدار مقابل برزیل زمین را ترک کردند و لیونل مسی هم از تصمیم مقامات برزیلی مبنی بر لغو بازی به‌شدت عصبانی شده بود.

​در سناریویی سورئال که در تاریخ فوتبال کم‌سابقه یا شاید بی‌سابقه بوده، مهمترین و پربیننده‌ترین بازی فوتبال در منطقه آمریکای لاتین میان تیم‌های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین به دلیل هجوم نیروهای پلیس به زمین چمن به حالت تعلیق درآمد.

این اتفاق که در دقیقه ۵ هشتمین بازی دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در سائوپائولوی برزیل رخ داد، به دلیل عدم توجه ۴ بازیکن تیم ملی آرژانتین به مقررات برزیلی‌ها برای سپری کردن قرنطینه ۱۴ روزی اجباری قبل از ورود به برزیل به دلیل اقامت داشتن در انگلیس (یکی از کشورهای لیست قرمز کرونایی برزیل) بود.

امیلیانو مارتینیس، کریستین رومرو، جیوانی لوسلسو و امیلیانو بوئندیا ۴ بازیکنی بودند که پلیس برزیل و مقامات سازمان بهداشت این کشور برای دستگیری آنها و دیپورت کردن آنها از برزیل وارد زمین شدند.

در این میان اما تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است است که گفته می‌شود یک فرد مسلح هم برای دستگیری ۴ بازیکن وارد زمین مسابقه شده است. در تصویر منتشر شده اسلحه فرد مذکور مشخص نیست اما گویا او همراه با سلاح کمری که پشت یک برگه کاغذ در جیب پشتی شلوارش قرار گرفته به میدان رفته تا بازیکنان متخلف را به بیرون از زمین هدایت کند.

برزیل- آرژانتین

در ادامه به نظر می رسید لب خط درگیری بین کادر فنی دو تیم و عوامل کنار زمین و البته با نقش آفرینی بازیکنانی چون نیکلاس اوتامندی ایجاد شده و در ادامه بازیکنان آلبی سلسته در تصمیمی غیرمنتظره زمین را ترک کرده و راهی رختکن شدند. البته به نظر می رسد پلیس فدرال برزیل وارد زمین شده و بازی را متوقف کردند تا چهار بازیکن آرژانتینی را که برای ورود به این کشور دروغ گفته بودند را بازداشت کنند.

 درگیری آکونیا و اوتامندی با مامور پلیس فدرال را در ویدیوی زیر ببینید:

نشریه اوله تصویری منتشر کرده که لیونل مسی می‌گوید «به رختکن می‌رویم». همچنین این بازیکن هنگام خروج از رختکن و در حالیکه عصبانی بود گفت: «آنها منتظر بودند بازی شروع شود و بعد این کارها را انجام دهند. تمام دنیا در حال نگاه کردن ما هستند و این رفتار درست نیست.»

برزیل- آرژانتین

 

 

اتفاق جالب دیگر که در حاشیه این مسابقه جنجالی رخ داد دستور تیته، سرمربی تیم ملی برزیل به بازیکنانش برای ماندن در زمین بازی پس از تعلیق مسابقه و انجام یک بازی نمایشی بین بازیکنان سلسائو بود.

جیووانی لوسلسو و کریستین رومرو، دو بازیکن تاتنهام، به همراه امیلیانو مارتینس و امیلیانو بوئندیا، چهار بازیکنی هستند که مرتکب این کار شده اند و این بازی طبق درخواست وزارت بهداشت برزیل متوقف شد. آنها متهم هستند که وقتی روز جمعه در آستانه دیدار مهم آرژانتین برابر برزیل در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به سائوپائولو وارد شدند، در مدارک رسمی اعلام نکردند که در ۱۴ روز گذشته در انگلیس حضور داشته‌اند. این بازیکنان علیرغم حضور در زمین یا روی نیمکت در بازی باشگاهی هفته گذشته لیگ برتر، نامی از انگلیس نبرده و تنها آرژانتین و ونزوئلا را در مدارک رسمی به ثبت رسانده‌اند.

برزیل- آرژانتین

بر اساس قوانین برزیل هر فردی که در طول این مدت در کشورهای لیست قرمز  از جمله انگلیس حضور داشته باشد باید به مدت ۱۴ روز در هتلی قرنطینه شود و این یعنی این چهار بازیکن تا تاریخ ۲۷ شهریور قادر به بازگشت به باشگاه‌هایشان نخواهند بود و در حین ورود به انگلیس در این تاریخ نیز باید با ۱۰ روز قرنطینه دیگر روبرو شوند. چنین اتفاقی باعث خواهد شد که این بازیکنان حداقل سه بازی لیگ برتر، یک بازی جام اتحادیه و حداقل یکی از دیدارهای تاتنهام در لیگ کنفرانس اروپا را از دست بدهند.

با این حال بعضی منابع دولتی در سائوپائولو شب گذشته مدعی شدند که بعید است بازیکنان برای قرنطینه ۱۴ روزه در هتل نگهداری شوند و احتمالا با پرداخت جریمه‌ای می‌توانند کشور را ترک کنند.

جالب اینجاست بازیکنان آرژانتین واکنش تندی به ماموران وزارت بهداشت و پلیس برزیل نشان داده و آنها را هل دادند و بازیکنان سلسائو نیز برای دفاع از هموطنان خود وارد معرکه شدند.

در نهایت و با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، دیدار برزیل و آرژانتین لغو شد. به زودی کمیته انضباطی فیفا بر اساس گزارش داور و ناظر در مورد سرنوشت این بازیکن تصمیم گیری خواهد کرد.

برزیل- آرژانتین

در همین حال عکسی هم از لیونل مسی و نیمار، دو بازیکن تیم پاری‌سن‌ژرمن منتشر شده است که آنها را در حال خوش و بش و خندیدن به اتفاقات به وقوع پیوسته نشان می‌دهد.

واکنش‌ها به جنجال تعلیق بازی برزیل و آرژانتین؛ فیفا بیانیه داد

تصمیم مقامات سازمان بهداشت و پلیس برزیل برای هجوم بردن به زمین مسابقه فوتبال تیم ملی این کشور و آرژانتین در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در دیداری که در شهر سائوپائولو برگزار شد، نه تنها اعضای دو تیم، بلکه تمام اهالی فوتبال را شوکه کرد.

این اتفاق در دقیقه ۵ بازی و زمانی رخ داد که مقامات برزیلی قصد دستگیری ۴ بازیکن تیم ملی آرژانتین را داشتند که ظاهراً با جعل سند، توانسته بودند بدون سپری کردن قرنطینه ۱۴ روزه اجباری به دلیل سکونت در انگلیس (یکی از کشورهای لیست قرمز کرونایی برزیلی) وارد حاک برزیل شوند.

نکته جالب اما این بود که این اتفاق حتی بدون هماهنگی با مسئولان فوتبال برزیل رخ داد و در شرایطی بوده که کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی منعی برای حضور ۴ بازیکن آلبی‌سلسته ندیده بود.

برزیل- آرژانتین

مطابق انتظار این حادثه واکنش‌هایی را به همراه داشت. مهمترین آنها مربوط به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) است. این سازمان با انتشار توئیتی اعلام کرده که در روزهای آتی درباره حادثه رخ داده تصمیم‌گیری و حکم صادر خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال برزیل نیز با انتشار بیانیه‌ای بابت اتفاقات رخ داده عمیقاً ابراز تأسف و حرکت مسئولان سازمان بهداشت این کشور را زیر سؤال برده است. در بیانیه این سازمان آمده؛ اگرچه اجرای پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دارد و لازم‌الاجرا است اما شیوه غیرمنتظره اجرای مقررات در حالی که امکان تحقق آن در ساعات و حتی روزهای قبل از بازی وجود داشت را مورد انتقاد قرار داده است. فدراسیون فوتبال برزیل در پایان از کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و فیفا خواسته که درباره این مسئله تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

در این بین بازیکنان تیم ملی آرژانتین که پس از ورود پلیس به زمین بازی به رختکن برگشتند، تا چند ساعت پس از تعلیق بازی در همان مکان باقی ماندند و ضمن توضیح خواستن بابت اتفاق رخ داده، تقاضای دریافت ضمانت برای بازگشت همه آنها به کشورشان را داشتند.

برزیل- آرژانتین

اتحادیه فوتبال آرژانتین نیز با انتشار بیانیه‌ای ادعای برزیلی‌ها مبنی بر جعلی بودن اسناد ارائه شده توسط ۴ بازیکن آلبی‌سلسته را تکذیب کرده است. کلودیو تاپیا، رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین هم گفت: امروز یک منظره شرم‌آور را شاهد بودیم که چهار نفر سرزده وارد زمین بازی شدند. ناظر کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی از بازیکنان ما خواست که به رختکن بروند. او گفت در صورت مداخله هر فردی خارج از عوامل مسابقه، بازی باید تعلیق شود. ما هم به آرژانتین برمی‌گردیم و با یک پرواز چارتر بازیکنان‌مان را برمی‌گردانیم.

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین هم در واکنش به اتفاق رخ داده به خبرنگاران گفت: دوست دارم که مردم آرژانتین درک کنند که به عنوان سرمربی تیم من باید از بازیکنانم دفاع کنم. بنابراین زمانی که افرادی تصمیم می‌گیرند که وارد زمین شوند و بازیکنان مرا دستگیر و آنها را دیپورت کنند، امکان ندارد اجازه چنین کار را بدهیم، چون آنها آنها هرگز به ما هشدار نداده بودند که این ۴ نفر اجازه بازی کردن ندارند. ناظر کنفدراسیون به ما گفت که به رختکن برویم. در این ماجرا ما قربانی شدیم. ما می‌خواستیم بازی را انجام دهیم. برزیلی‌ها هم می‌خواستند بازی کنند. واقعاً‌ متأسفم. من دنبال مقصر نمی‌گردم. اتفاقی که افتاد ناراحت کننده است. هر اقدامی که می‌بایست انجام می‌شد، الان زمانش نبود. این بازی باید یک جشن فوتبالی می‌بود اما این‌گونه تمام شد. نمی‌دانم چه باید بگویم.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.