کد خبر : 8965 / /
/

اخبار / اخبار ورزشی / حواشی اخبار ورزشی

​باشگاه استقلال دوشنبه شب صراحتاً اعلام کرده بود که رشید مظاهری و محمد دانشگر در لیست استقلال نیستند. دانشگر خبر از پیشنهاد سایر تیم‌ها و قطع همکاری با استقلال داده بود اما صبح امروز اعلام شد که شاید هنوز برای حضور در اردوی دبی و تداوم حضور در استقلال شانس داشته باشد.

 

خبر عجیب دیگر این که شنیدیم فرشید اسماعیلی هم در دبی به سر می‌برد با وجود آنکه مدیران استقلال گفته‌اند هیچ شانسی ندارد اما این بازیکن منتظر اعلام فرهاد مجیدی است تا بلافاصله در تمرینات شرکت کند. مجیدی بعد از آنکه نتوانست در پست اسماعیلی بازیکنی را بخرد، نظرش را تغییر داد و به باشگاه گفت او را می‌خواهم اما به هر حال در این مورد احمد مددی باید حرف آخر را بزند و تصمیم مهمی را در مورد ماندن یا نماندن فرشید اسماعیلی در استقلال بگیرد.

 همان طور که می‌دانید مددی به طور شخصی از این بازیکن به دادسرا شکایت کرده است.

محمد دانشگر

زندگی شخصی محمد دانشگر

محمد 3 برادر و 1 خواهر دارد و در مصاحبه های مختلف اظهار داشته تمام اعضای خانواده اش طرفدار استقلال هستند. او سهراب بختیاری زاده را به عنوان الگو انتخاب کرده و می گوید سهراب بهترین مدافع فوتبال ایران است. دانشگر ازدواج نکرده و مجرد است.

شروع دوران فوتبال محمد دانشگر

دانشگر برای اولین بار در 8 سالگی و در باشگاه بهمن برازجان فوتبال را شروع کرد. اولین مربی او هم حسن عباسی بود. او بازی در آکادمی افشین پیروانی و ولی عصر شیراز را هم تجربه کرد. محمد در سال 1388 عضو تیم جوانان باشگاه فجر سپاسی شیراز شد.

فوتبال باشگاهی

دانشگر در باشگاه فجر سپاسی شیراز بود که وارد دنیای حرفه ای فوتبال شد (سال 1391). او در 24 بازی پیراهن این تیم را بر تن کرد و یک گل هم به ثمر رساند. دوران خدمت سربازی این بازیکن هم در فجر سپری شد. او یک سال در لیگ برتر و یک سال در لیگ یک برای فجر سپاسی بازی کرد.

در سال 1393، محمد به نفت تهران پیوست. در آن زمان علیرضا منصوریان سرمربی این تیم بود و نفت در لیگ برتر ایران حضور داشت. او همراه این تیم در فصل 1395-1396 به قهرمانی در جام حذفی ایران رسید. در لیگ قهرمانان آسیا هم نفت تهران عملکرد خوبی داشت و تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت.

در مصاحبه ای از او در مورد بهترین لحظه فوتبالی اش سوال شد و دانشگر پاسخ داد:

«بهترین لحظه فوتبالی من قهرمانی در جام حذفی بود و این دستاورد خیلی برایم باارزش است.»

محمد دانشگر

وقتی علی دایی از نفت به سایپا رفت و هدایت این تیم را به عهده گرفت، دانشگر هم پیراهن سایپا را پوشید (سال 1396). او یکی از مدافعان خوب این تیم بود و در پایان آن فصل سایپا در رتبه چهارم جدول رده بندی لیگ برتر ایران قرار گرفت. محمد در مورد علی دایی می گوید:

«علی دایی یک چهره بین المللی و شناسنامه فوتبال ایران است. او برخلاف ظاهر عصبی، مردی مهربان و خوش قلب است که خارج از زمین فوتبال هم مشکلات جوانان را حل می کند و در زمینه روحی و روانی هم از بازیکنان تیمش حمایت می کند.»

محمد دانشگر ستاره استقلال

در مرداد سال 1397 محمد با استقلال تهران قرارداد امضا کرد. اولین گل این بازیکن با پیراهن استقلال هم در بازی با سایپا به ثمر رسید و آبی ها این دیدار را با پیروزی 2-1 پشت سر گذاشتند.

دانشگر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هم موفق به گلزنی شد. او در بازی استقلال در برابر العین برای آبی ها گلزنی کرد و در نهایت استقلال 2-1 برنده شد.

دانشگر در زمینه ارسال پاس گل هم موفق عمل کرده و 2 پاس گل در فصل 1397-1398 و 4 پاس گل در فصل 1398-1399 برای بازیکنان استقلال ارسال کرده است.

فوتبال ملی

دانشگر در رده نوجوانان (زیر 17 ساله ها) به تیم ملی ایران دعوت شد و 6 بازی و 1 گل در این تیم داشت.

او در تیم ملی زیر 20 ساله های ایران هم عضویت داشت و در بازی های آسیایی زیر 19 ساله ها (سال 2012)، CIS Cup و رقابت های قهرمانی جوانان آسیا (سال 2012) بازی کرد.

محمد دانشگر

دانشگر عضو تیم ملی امید ایران هم بود و 12 بار برای این تیم به میدان رفت. او 2 بار در تیم ملی امید گلزنی کرد و به دعوت نلو وینگادا همراه این تیم در بازی های آسیایی 2014 اینچئون شرکت کرد.

افتخارات

نفت تهران: قهرمانی در جام حذفی ایران 1395-1396

استقلال تهران: نایب قهرمانی در لیگ برتر ایران 1398-1399

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.