کد خبر : 9681 / /
/

فوتبال رو بصورت مبتدی در تیم جوانان توحید سنندج شروع کرد.

وریا غفوری متولد 29 شهریور 1366 در سنندج، فوتبالیست است. وریا غفوری به ببر کُرد کوهستان معروف است. وریا غفوری حالا در استقلال و تیم ملی به اوج شهرت رسیده است. وریا غفوری  ازدواج کرده است.  وریا غفوری صاحب دو فرزند می باشد. وریا غفوری 178 سانت قد دارد.

وریا غفوری

وریا غفوری اهل سنندج

وریا یک اسم کردی به معنی زرنگ است، در محله موارک آباد، پای کوه آبیدر سنندج بزرگ شده و حالا 178 سانتی متر قد دارد.

وریا غفوری و شروع با پیکان

فوتبال رو بصورت مبتدی در تیم جوانان توحید سنندج شروع کرد.

سپس در تیم اصناف قروه هم مدتی بازی کرد، در سال 1382 در تست جوانان پیکان به تهران رفت و قبول شد اما به دلیل نداشتن خوابگاه مجبور به بازگشت به سنندج شد.

وریا غفوری

وریا غفوری از تیم ملی تا پاس

در سال 83 بدون داشتن هیچ تیمی در تست جوانان تیم ملی قبول شد و در بازهای آسیایی به میدان رفت، همان سال نیز به عضویت باشگاه پاس در مقطع امید و جوانان در آمد.

بعد از انتقال پاس تهران به همدان رفت و رسما وارد بازی های لیگ برتری شد و سربازی اش را نیز در این تیم گذراند و تا سال 1388 در این تیم بازی می کرد.

وریا غفوری در استقلال

در سال 89 به شهرداری تبریز آمد و دو سال بازی کرد، سپس در نفت نوین تهران نیز دو سال بود و در نهایت سال 92 وارد سپاهان اصفهان شد و تا پایان سال 94 در این تیم بود.

در سال 95 با قرارداد دو سال به تیم استقلا تهران پیوست، او در سال 97 با تمدید یکساله قرارداد خود 1.7 میلیارد تومان پول گرفت.

ازدواج وریا غفوری

وریا غفوری با مونا اردلان ازدواج کرده و یک پسر بنام رادین و یک دختر بنام بارین دارد.

وریا غفوری

گل به پرسپولیس

وریا در دبی 10 اسفند 1396 توانست در بازی شهرآورد استقلال و پرسپولیس گل پیروزی بخش استقلال را در دقیقه 45 به ثمر برساند تا به اوج محبوبیت در بین طرفداران این تیم برسد.

وریا غفوری

از اول طرفدار استقلال بودم

می گوید از کودکی عاشق تیم استقلال و از هواداران دو آتیشه این تیم بوده ام، طوری که یکبار به خاطر کل کل قرمز و آبی در مدرسه دعوایمان شد و سرم شکست.

جام جهانی 2018 نرفت

نام وریا غفوری در سال 1397 از لیست 24 نفره تیم ملی برای جام جهانی 2018 خط خورد او در این پست با رامین رضاییان و خانزاده هم پست بود.

غفوری می گوید دنی آلوز و لمپارد را بازیکنان مورد علاقه خود می داند.

وریا غفوری کاپیتان استقلال تهران

غفوری در فصل ۱۳۹۷–۱۳۹۸ در مسابقه استقلال و سپاهان در هفته دهم برای اولین بار بازوبند کاپیتانی استقلال را به دست بست.

وی در این فصل کاپیتان چهارم استقلال بود.

او برای دو فصل دیگر قرارداد خود را با باشگاه استقلال تمدید کرد وی در این فصل کاپیتان اول باشگاه استقلال شد و در بازی مقابل ماشین سازی در هفته اول لیگ نوزدهم نخستین بازی فصل خود را انجام داد.

لقب او ببر کرد کوهستان است که بچه ها این لقب را به او دادند.

تیم ملی ایران

وریا در سال ۲۰۱۴ از سوی کارلوس کیروش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد .

کارلوس کی‌روش، سرمربّی تیم ملّی یک هفته پس از اعلام ۳۵ نفر تیم ملی، فهرستی ۲۴ نفره را منتشر کرد. که بدین ترتیب مشخص شد ۱۱ نفر از اردوی تیم ملی برای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ خط خوردند.

در میان خط‌خوردگان نام وریا غفوری، جلال حسینی و کاوه رضایی هم دیده می‌شد.

حواشی

وی در بازی قبل از دربی پایتخت پیراهنی با نوشته دختر آبی بر تن کرده بود که حواشی برای او ایجاد شد

خلاصه مصاحبه با وریا غفوری

علت فوتبالیست شدن

مثل سایر فوتبالیست‌ها من هم در بچگی در محله و خیابان و تیم مدرسه بازی می‌کردم و این علاقه‌مندی باعث شد تا در سنندج در تیم‌های توحید، اصناف قروه و ساینای سنندج بازی کنم، ولی، چون در شهر ما کسی زیاد به فوتبال اهمیت نمی‌داد مجبور شدم برای اینکه بیشتر شناخته شوم سنندج را ترک کرده و فوتبالم را در  تهران دنبال کنم .

شادی گل مختص وریا

من آن روش خوشحالی را خیلی دوست دارم و وقتی گل می‌زنم و روی دستم می‌زنم می‌خواهم تعصبم را نشان دهم و فکر می‌کنم هواداران هم این خوشحالی را دوست دارند.

علت خط خوردن از تیم ملی

متاسفانه روی یک بهانه از تیم خط خوردم!

فکر کنم خط خوردنم و پیش آوردن آن حرف‌ها بهانه بود و می‌خواستند کسان دیگری را با خود به جام جهانی ببرند؛ و خیلی راحت مرا خط زدند و از کنار نامم گذشتند.

فقط می‌توانم بگویم صددرصد اشتباه کرد و حقم پایمال شد

از بچگی استقلالی بودم

از بچگی استقلال را دوست داشتم. متاسفانه الان در کوچه‌ها زیاد فوتبال بازی نمی‌کنند و بیشتر می‌روند مدرسه فوتبال!

اون موقع امکانات زیاد نبود و خوشبختانه در کوچه و خیابان فوتبال جریان داشت همه با هم کل، کل داشتند و وقتی تیم تشکیل می‌دادیم اونجا هم استقلالی بودم و، چون بازی‌های استقلال را دنبال می‌کردم به تیم بزرگ استقلال تعصب خاصی داشتم.

بازیکنان مورد علاقه قدیمی

بازی سیروس دین محمدی، سهراب بختیاری‌زاده که خیلی با تعصب بود، علیرضا اکبرپور که گل دربی معروف به پرسپولیس را فراموش نمی‌کنم و خیلی از آن گلی دربی خوشحال بودم. نیکبخت واحدی را خیلی دوست داشتم، اما وقتی رفت پرسپولیس خیلی ناراحت شدم! نیکبخت خوب و مثبتی بود.

بازیکنان دهه‌های قبل

حسن روشن، غلامحسین مظلومی، ناصر حجازی که یاد و نامش ماندگار شد و مرد اخلاق فوتبال بود البته موفق نشدم بازی این عزیزان را از نزدیک ببینم، اما فیلم بازی‌هایشان را دیده‌ام البته بازی مجتبی جباری را خیلی دوست داشتم و از ته قبلم ایشان و شخصیتش را دوست دارم.

معنی اسم

وریا یعنی هوشیار و این نام را پدرم انتخاب کرده

پدر و مادر

هر وقت فرصت کنم به سنندج می‌روم و خانواده‌ام را می‌بینم اکثر اقوامم سنندج زندگی می‌کنند و تعدادی از اقوام در تهران هستند.

دوستان و رفقا

دوست خوب که زیاد دارم.

مثل پژمان منتظری که با شخصیت است و همه جوره می‌شود رویش حساب کرد.

وحید حمدی نژاد و یا علی کریمی استقلال که از سپاهان با هم هستیم.

فعالیت در فضای مجازی

فکر می‌کنم فضای مجازی مثل فضای جامعه است!

یک جورایی مثل واقعیت است و مثل فرهنگمان است در فضای مجازی هم آدم‌های خوب و بد زیاد هستند و این فضا هم می‌تواند

خوب و هم بد باشد هم می‌توان فرهنگ‌سازی خوب کرد و هم برعکس‌اش انجام شود

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.