کد خبر : 9697 / /
/

علی پروین امروز ۷۵ ساله شد

 

سوم مهر سالروز تولد یکی از مهمترین و محبوب‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران بود؛ علی پروین

به گزارش ورزش سه، علی پروین امروز ۷۵ ساله می‌شود. مردی که بخش‌های مهمی از تاریخ فوتبال ایران با نام او گره خورده است. مردی که نامش حتی در غیبت پنج ساله‌اش بین سال‌های ۷۲ تا ۷۷ باز هم در گوشه‌ای از استادیوم بنرهایی را در حمایت از خود به ورزشگاه می‌کشاند و نامش در هر بازی خانگی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بارها از سوی سکوها به صدا در می‌آمد.

پروین حتی به گواه اندک فیلم‌های باقیمانده از روزهای پایانی بازی‌اش در فوتبال، یک اعجوبه‌ی به تمام معنا بود. کسی که با آن اضافه وزن مشهود و بدون دوندگی زیاد می‌توانست با توپ هر کاری که دلش بخواهد انجام دهد و با هر دو پا ایستگاهی‌ها را گل کند.

محبوبیت افسانه‌ای او در دهه‌ی شصت را چه بسا هیچ فوتبالیستی در تاریخ این مملکت تجربه نکرده باشد. هرچند او در دهه‌ی هفتاد با اوج‌گیری فوتبال ایران رقبایی همچون عابدزاده و دایی پیدا کرد اما هر دوی این چهره‌های محبوب هم با همه محبوبیت خود نتوانستند سلطان را از اریکه‌ی سلطنتش در پرسپولیس پایین بکشند و آنچه در نهایت او را از نیمکت پرسپولیس دور کرد، عدم توفیق در تکرار قهرمانی‌هایش با این تیم بود.

علی پروین

علی پروین

علی پروین

علی پروین

علی پروین

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.