کد خبر : 9976 / /
/

در ۴۰ سالگی هم زلاتان ایبراهیموویچ تخت‌گاز می‌رود! وقتی صحبت از کلکسیون ماشین این ستاره کهنه‌کار سوئدی دنیای فوتبال می‌شود، مشخص است که او هنوز هم به ماشین‌های پرسرعت و گران علاقه دارد.

زلاتان ایبراهیموویچ هم که مثل خیلی از فوتبالیست‌های بزرگ دیگر کلکسیون ماشین دارد به ماشین‌های ایتالیاییِ پرسرعت و ماشین‌های تولید محدود توجه بیشتری نشان می‌دهد.

زلاتان ابراهیموویچ

در ۴۰ سالگی هم زلاتان ایبراهیموویچ تخت‌گاز می‌رود! وقتی صحبت از کلکسیون ماشین این ستاره کهنه‌کار سوئدی دنیای فوتبال می‌شود، مشخص است که او هنوز هم به ماشین‌های پرسرعت و گران علاقه دارد.

زلاتان که هنوز هم برای میلان بازی می‌کند، کلکسیونی شگفت‌انگیز از ماشین دارد که مورد توجه همه قرار خواهد گرفت. او اخیراً برای تولد ۴۰ سالگی خودش یک خودروی فِراری SF۹۰ استاردیل به ارزش ۴۰۰ هزار پوند خریده و قبلاً هم ماشین شگفت‌انگیزی مثل پورشه ۶۵۰ هزار پوندی داشته. با این حال وقتی سفیر شرکت خودروسازی «ولوو» شد به ریشه‌هایش در سوئد وفادار ماند و مدل «XC۴۰» این ماشین را گرفت که ۴۰ هزار پوند قیمت دارد.

نشریه «سان» به بهانه اضافه شدن فِراری به کلکسیون ماشین‌های زلاتان، این کلکسیون را بررسی کرده است.

 زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ

سوم اکتبر ۲۰۲۱ زلاتان ۴۰ ساله شد یک هدیه جالب به خودش داد. برخلاف ما که احتمالاً به خودمان جوراب هدیه می‌دهیم (!) این ستاره فوتبال برای خودش فِراری SF۹۰ استاردیل خرید. او تصویری از این هدیه به خودش را هم در اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «تولدت مبارک زلاتان!» این اولین خودروی هیبریدی فِراری است که سرعتش به ۲۱۱ مایل در ساعت (۳۳۹ کیلومتر در ساعت) هم می‌رسد.

گران‌ترین

چیزی که واضح است زلاتان علاقه زیادی به ماشین‌های سریع ایتالیایی دارد و در روز ویژه‌اش یعنی روز تولدش به خودش از این ماشین‌ها هدیه می‌دهد. سال ۲۰۱۹ او برای سی‌وهشتمین سال تولدش برای خودش یک فِراری مونزا SP۲ خرید و مبلغ سرسام‌آور ۱٫۴ میلیون پوند هم برای آن هزینه کرد. زلاتان تنها یکی از ۴۹۹ نفری است که در حال حاضر این خودرو را دارند. فِراری مونزا در ۲٫۹ ثانیه سرعتش را از صفر به ۶۰ مایل در ساعت می‌رساند.

ماشین فعلی

با این حال زلاتان ۱۹۵ سانتی‌متری نیاز به یک ماشین روزمره دارد که بتواند پاهای بلندش را راحت در آن جا بدهد! به همین دلیل وقتی صحبت از یک ماشینی برای رفتن به محل تمرین می‌شود، او SUV را ترجیح می‌دهد. از زمانی که به میلان برگشته او را با یک لامبورگینی اوروس ۱۶۰ هزار پوندی دیده‌اند. این ماشین در حال حاضر مورد علاقه فوتبالیست‌هاست و حتی کریستیانو رونالدو هم یکی از آن را گرفته.

 زلاتان ابراهیموویچ

قرمز

تنها ۴۰۰ خودروی فراری اِنزو در سرتاسر جهان وجود دارد که زلاتان ایبراهیموویچ صاحب یکی از آن‌هاست. این ماشین که بیشتر متعلق به کلکسیونرهاست، در حراجی تا یک میلیون پوند هم به فروش خواهد رسید. فراری قرمز و زیبای زلاتان سال ۲۰۰۲ با استفاده از فناوری‌های فرمول یک از جمله بدنه فیبرکربن و گیربکس اتوماتیک به سبک ماشین‌های مسابقات اتومبیلرانی ساخته شده. با این حال به ندرت زلاتان را در حال رانندگی با آن دیده‌اند.

زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ

مرد عنکبوتی

بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ ماشین فِراری F۴۳۰ اسپایدر مورد علاقه بسیاری از فوتبالیست‌ها بود. جان تری اسطوره چلسی که وسواس زیادی در انتخاب ماشین‌هایش داشت، یکی از آن‌ها را سوار می‌شد. هنگامی که این ماشین معرفی شد ۱۲۰ هزار پوند قیمت داشت. این ماشینِ فراری که نام مستعار «بچه انزو» را دارد، می‌تواند در ۴ ثانیه سرعتش را از صفر به ۶۲ مایل در ساعت برساند.

زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ

برترین پورشه

زلاتان نشان داده که ماشین‌های تولید محدود را دوست دارد، به همین دلیل هم یک پورشه اسپایدر دارد که ۷۰۰ هزار پوندی است و سال ۲۰۱۴ هم آن را خریداری کرد. تنها ۹۱۸ دستگاه از این ماشین سوپراسپرت ساخته شده و سال ۲۰۱۵ هم به طور کامل همه آن‌ها به فروش رفت. این دومین خودرو از مجموعه خودروهای هیبریدی پورشه بود که تا امروز تولید شده‌اند.

زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچیک شاهکار ایتالیایی دیگر

مازراتی را می‌توان خودروی جنتلمن‌ها نامید، چرا که همه مدل‌هایش لوکس هستند. زلاتان از زمان حضور در فوتبال ایتالیا به اندازه کافی برای تحقیق در مورد خودروسازان ایتالیایی استفاده کرد. حدود سال ۲۰۱۱ او یک مازراتی گران‌توریسمو MC استاردیل خرید که ۹۲ هزار پوند قیمت داشت. این ماشین، موتور V۸ با ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت دارد و حداکثر سرعت آن به ۱۸۷ مایل در ساعت (۳۰۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد.

ماشین شرکتی

سال ۲۰۱۴ زلاتان سفیر شرکت خودروسازی سوئدی «ولوو» شد و در تبلیغات آن هم حضور پیدا کرد. در حال حاضر بیشتر فوتبالیست‌ها ماشین‌هایی که تبلیغ کرده‌اند را ندارند، با این حال ایبراهیموویچ در زمان حضورش در منچستریونایتد یک ولوو XC۹۰ داشت که ۵۲ هزار پوند قیمت آن بود. از این ماشین برای حضور در محل تمرین استفاده می‌کرد و ماشین سوئدی‌اش بین انبوهی از لامبورگینی‌ها و رنج‌روورها پارک می‌شد. کسی شجاع نبود که او را برای ماشینش دست بیندازد!

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.