کد خبر : 11862 / /
/

انواع مختلفی از هدست و هدفون در بازار وجود دارند که فقط برخی از آن‌ها مناسب گیمینگ یا همان بازی کردن هستند. چه نوع هندزفری برای گیمینگ و بازی مناسب است؟ چه نوعی از هندزفری را برای بازی کردن بخریم بهتر است؟ اصلاً در خرید هندزفری بلوتوثی گیمینگ باید به چه مواردی دقت کنیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید همانند یک متخصص، هندزفری گیمینگ بلوتوثی عالی بخرید.

 

برای خرید هندزفری بلوتوثی گیمینگ به چه مواردی دقت کنیم؟

هنگام خرید انواع هندزفری بی سیم بلوتوثی باید یک سری مسائل را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع هندزفری بلوتوثی را برای بازی کردن بخرید.

  • هندزفری بلوتوثی باید وزن مناسبی داشته باشد

هندزفری بلوتوثی گیمینگ باید وزن مناسبی داشته باشد. معمولاً وقتی که بازی کردن را شروع می‌کنید، زمان از دستتان در می‌رود. به همین خاطر ممکن است ناگهان سرتان را بالا بگیرید و متوجه شوید که ساعت‌ها است که مشغول بازی کردن هستید. در چنین شرایطی است ناگهان احساس می‌کنید که هندزفری بلوتوثی تبدیل به عضوی از بدنتان شده است و دیگر آن را احساس نمی‌کنیدبه همین خاطر هندزفری بلوتوثی مخصوص بازی باید حتماً وزن مناسبی داشته باشد. البته با توجه به اینکه اکثر انواع هدست گیمینگ دارای باتری قدرتمندی هستند، به همین خاطر وزن نسبتاً سنگینی هم دارند. پس وزن انواع مدل‌های هدست بلوتوث گیمینگ را باید با هم مقایسه نمایید و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

  • بهتر است به‌دنبال خرید هندزفری بلوتوثی روگوشی یا توگوشی باشید

خب شاید با خودتان بگویید که هندزفری یا روگوشی یا توگوشی است. در حقیقیت مدل هندزفری روگوشی به دو مدل دورگوشی و روگوشی تقسیم می‌شود. هندزفری بلوتوث مخصوص بازی بهتر است دور گوشی باشید. هندزفی دورگوشی یک اسفنج بزرگ دارد که دور گوش می‌افتد. به همین خاطر در وهله اول از تبادل صدا با محیط جلوگیری می‌کند. یعنی نه صدای هدفون بیرون می‌رود و نه صدای محیط داخل می‌شود. در وهله دوم اینکه انواع مدل هندزفری دورگوشی، به گوش فشار نمی‌آورد. در حالی که مدل‌های روگوشی کمی کوچک‌ هستند و به گوشتان فشار می‌آورد.

فرقی ندارد از طریق گوشی های مخصوص بازی و گیمینگ بازی می کنید و یا از طریق کنسول های بازی، وقتی که برای مدت طولانی از هدست مخصوص بازی استفاده کنید،  قطعاً باید هدست راحتی کافی داشته باشد. هدست‌های دورگوشی دارای بیشترین میزان راحتی هستند. این مدل هدفون حتی از انواع توگوشی نیز بهتر هستند. مدل‌های توگوشی شاید راحت و جمع‌جور باشند؛ اما در مدت طولانی به سیستم شنوایی انسان آسیب وارد می‌کنند. حال که در مورد بازی های دیجیتال صحبت میکنیم بهتر است نکته ای را در زمینه گوشی های مخصوص بازی با شما در میان بگذاریم.

در انتخاب بهترین گوشی های گیمینگ باید عوامل و متغیرهای مختلفی را بررسی کنید؛ از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به طول عمر باتری، قابلیت‌های نمایشی، پردازنده گرافیکی، صدا، واحد پردازش مرکزی، میزان رم، حافظه داخلی، حافظه جانبی و کنترلرهای قابل اتصال اشاره کرد.   همه‌ی این موارد باید در گوشی های مخصوص Gaming بسیار عالی و مناسب باشند تا بتوانید انواع بازی‌‌ها را با حداقل چالش در گوشی هوشمند خود اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

  • کیفیت صدای دیجیتال اهمیت بسیاری دارد

2

برای خرید هندزفری بلوتوثی گیمینگ باید به کیفیت و تفکیک صدای هدفون دقت کنید. مثلاً در یک بازی آنلاین حرفه‌ای، تشخیص جهت و فاصله صدای تیر می‌تواند بسیار مهم و حیاتی باشد تا بتوانید برنده بازی باشید. به همین خاطر درایور صدای هندزفری بلوتوثی مخصوص بازی باید کیفیت بالایی داشته باشد و صداهای دیجیتال را به‌صورت کامل تفکیک کنید. این یک قابلیت بسیار مهم است که در حین خرید هندزفری مخصوص بازی باید حتماً به آن دقت کنید. با این کار کیفیت بازی شما نیز افزایش پیدا می‌کند و مثل یک حرفه‌ای خواهید شد.

میکروفون هدست و هندزفری را فراموش نکنید

در حین بازی‌های آنلاین، باید بتوانید از میکروفون نیز استفاه کنید. مثلا در یک بازی جنگی تیمی، باید صدای شما به‌صورت واضح برای هم‌تیمی شما مخابره شود تا بتوانید در کمترین زمان هماهنگ عمل کنید. به همین خاطر هنگام خرید هندزفری بلوتوثی گیمینگ، باید به کیفیت میکروفون اهمیت دهید. برخی انواع هندزفری گیمینگ دارای درایور صدای بسیار قدرتمند هستند؛ اما از کیفیت میکروفون غافل می‌شوند. پس حتماً حین خرید، به کیفیت میکروفون دقت کنید. حداقل یک بار صدای تست خود را ضبط کرده و پخش نمایید تا از بابت کیفیت ضبط صدای میکروفون آسوده خاطر باشید.

باتری، عامل مهم انتخاب و خرید هندزفری بلوتوثی گیمینگ

تصور کنید درست وسط بازی، ناگهان باتری هندزفری شما تمام شود. ساعت هم مثلاً 3 صبح است و به این ترتیب مجبور می‌شوید وسط دست بازی که احتمال زیاد هم برنده هستید، بازی را ترک کنید یا بدون صدا به بازی خودتان ادامه دهید. در چنین شرایطی چاره چیست؟ خب واقعاً بهتر است پیش از وقوع چنین اتفاقی، جلوی آن را بگیرید! پس هنگام خرید هندزفری بلوتوثی مخصوص گیمینگ، به ظرفیت باتری آن دقت کنید. همچنین بهتر است هندزفری مخصوص گیمینگ از حالت شارژ سریع نیز پشتیبانی کند.

3

در پایان معرفی چند مورد از برترین انواع هندزفری بلوتوثی گیمینگ

اگر برای خرید هندزفری بلوتوثی مناسب گیمینگ به‌دنبال چند پیشنهاد هستید، ما به شما این گزینه‌ها را پیشنهاد می‌دهیم. البته در وهله اول بودجه‌ای که قرار است برای خرید این نوع هندزفری صرف کنید را باید برای خودتان مشخص نمایید و سپس به سراغ انتخاب بروید.

  • هایپر ایکس Cloud Stinger؛
  • هایپر ایکس Cloud Alpha؛
  • استیل سریز Arctis 5؛
  • ریزر Nari آلتیمیت؛
  • استیل سریز Arctis 7P/7X؛
  • سونی پلی استیشن پلاتینیوم؛
  • سونی پالس 3D؛
  • ایکس باکس Wireless Headset.
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.