کد خبر : 12174 / /
/

5 فرمان ضروری سگ که باید آموزش ببیند آیا به دنبال بهترین دستورات برای آموزش سگ خود هستید؟ اگرچه داشتن یک سگ آموزش‌دیده با داشتن یک سگ متعادل یکسان نیست، آموزش دستورات اولیه آموزش سگ می‌تواند هنگام مقابله با مشکلات رفتاری، علی‌رغم اینکه آنها موجود هستند یا ممکن است در آینده ایجاد شوند، مفید باشد.

 

 

دستور بشین به سگ

2

به نقل از آتا پت: آموزش نشستن به سگ یکی از ابتدایی ترین دستورات سگ برای آموزش به توله سگ است، بنابراین برای شروع بسیار عالی است. سگی که فرمان «بنشین» را می‌داند، نسبت به سگ‌هایی که این دستور ساده به آنها آموزش داده نمی‌شود، بسیار آرام‌تر و راحت‌تر کنترل می‌شود. علاوه بر این، دستور «بنشین» سگ شما را برای دستورات سخت تری مانند «بمان» و «بیا» آماده می کند.

در اینجا نحوه آموزش دستور "بنشین" به سگ خود آمده است:

  1. یک خوراکی را نزدیک بینی سگ خود نگه دارید.
  2. دست خود را به سمت بالا حرکت دهید، به سر او اجازه دهید تا غذا را دنبال کند و باعث پایین آمدن کف بدن شود.
  3. هنگامی که او در وضعیت نشسته قرار گرفت، بگویید «بنشین»، به او غذا بدهید و محبت خود را به اشتراک بگذارید.
  4. این دنباله را هر روز چند بار تکرار کنید تا زمانی که سگ شما به آن مسلط شود. سپس از سگ خود بخواهید قبل از صرف غذا، هنگام خروج برای پیاده روی و
  5. در موقعیت های دیگری که دوست دارید آرام و بنشیند، بنشیند.

فرمان بیا به سگ

3

یکی دیگر از دستورات مهم برای یادگیری سگ شما کلمه "بیا" است. این دستور برای مواقعی که کنترل بند را از دست می دهید یا به طور تصادفی درب جلو را باز می گذارید بسیار مفید است. بار دیگر، آموزش این دستور آسان است و به سگ شما کمک می کند تا از دردسر دور بماند.

  1. یک افسار و قلاده روی سگ خود قرار دهید.
  2. تا سطح او پایین بروید و در حالی که به آرامی افسار را می کشید، بگویید: «بیا».
  3. وقتی به شما رسید، با محبت و رفتار به او پاداش دهید.
  4. هنگامی که او با افسار تسلط یافت، آن را بردارید و به تمرین فرمان در یک منطقه امن و بسته ادامه دهید.

پایین

4

این دستور بعدی یکی از دشوارترین دستورات آموزش سگ است. دلیل اینکه تسلط بر این فرمان برای سگ شما ممکن است سخت باشد این است که او باید در وضعیتی مطیع باشد. شما می توانید با تمرین مثبت و آرام به سگ خود کمک کنید، به خصوص اگر سگ شما ترسیده یا مضطرب است.

همچنین به خاطر داشته باشید که وقتی سگ خود را با موفقیت از دستور پیروی کرد، همیشه از او تمجید کنید.

  1. یک خوراکی با بوی خوب پیدا کنید و آن را در مشت بسته خود نگه دارید.
  2. دست خود را به سمت پوزه سگ خود نگه دارید. وقتی او آن را بو می کند، دست خود را روی زمین حرکت دهید، بنابراین او دنبال می کند.
  3. سپس دست خود را روی زمین در مقابل او بلغزانید تا بدنش را تشویق کنید که سرش را دنبال کند.
  4. هنگامی که او در موقعیت پایین قرار گرفت، بگویید «پایین»، به او هدیه بدهید و محبت خود را با او در میان بگذارید.
  5. این آموزش را هر روز تکرار کنید. اگر سگ شما سعی می کند بنشیند یا به سمت دست شما پرتاب شود، "نه" بگویید و دست خود را بردارید. او را به سمت پایین هل ندهید و هر قدمی که سگتان به سمت موقعیت مناسب برمی دارد تشویق کنید. پس از همه، او سخت کار می کند تا آن را بفهمد!

ماندن

مانند دستور "بنشین"، به کنترل آسان سگ شما کمک می کند. این دستور می‌تواند در موقعیت‌هایی مفید باشد، مانند مواقعی که می‌خواهید سگ‌تان از سر راهتان خارج شود، زیرا تمایل به انجام کارهای خانه دارید یا زمانی که نمی‌خواهید توله سگ‌تان مهمان‌های زیادی داشته باشد.

قبل از اینکه سعی کنید این دستور را به سگ خود آموزش دهید، مطمئن شوید که سگ شما در نشانه "نشستن" متخصص است. اگر او کاملاً به دستور «بنشینید» تسلط ندارد، قبل از رفتن زمان بگذارید و آن را با او تمرین کنید.

  1. ابتدا از سگ خود بخواهید «بنشیند».
  2. سپس کف دست خود را در مقابل خود باز کنید و بگویید «بمان».
  3. چند قدم به عقب برگرد. در صورت ماندن به او پاداش و محبت بدهید.
  4. به تدریج تعداد مراحلی را که برمی دارید قبل از دادن درمان افزایش دهید.
  5. همیشه به توله سگ خود برای ثابت ماندن پاداش دهید - حتی اگر فقط برای چند ثانیه باشد.
  6. این یک تمرین برای خودکنترلی برای سگ شما است، بنابراین اگر مدتی طول کشید، به خصوص برای توله سگ ها و سگ های پر انرژی، ناامید نشوید. به هر حال، بیشتر سگ ها ترجیح می دهند به جای نشستن و انتظار، در حال حرکت باشند.

ولش کن

این آخرین دستور می تواند به حفظ امنیت سگ شما کمک کند زمانی که کنجکاوی او را بیشتر می کند، مانند مواقعی که بوی چیزی جذاب اما احتمالاً خطرناک روی زمین را حس می کند. هدف این است که به توله سگ خود بیاموزید که با نادیده گرفتن مورد دیگر چیز بهتری به دست می آورد.

  1. یک خوراکی را در هر دو دست قرار دهید.
  2. یک مشت محصور را به او نشان دهید که داخل آن شیرینی است و بگویید «رها کن».
  3. رفتارهای او را هنگام لیسیدن، بو کردن، دهان، پنجه ها و پارس کردن او نادیده بگیرید تا درمان را دریافت کنید.
  4. وقتی تلاشش را متوقف کرد، از دست دیگر به او غذا بدهید.
  5. این کار را تا زمانی تکرار کنید که سگ شما با گفتن «ترک کن» از اولین مشت دور شود.
  6. در مرحله بعد، سگ خود را فقط زمانی که از اولین مشت دور می‌شود، به شما نگاه می‌کند.
  7. هنگامی که سگ شما به طور مداوم از اولین غذا دور شد و هنگام گفتن فرمان با شما تماس چشمی برقرار کرد، آماده هستید که آن را تا حدی بالا ببرید. برای این روش آموزشی بعدی، از دو غذای مختلف استفاده کنید: یکی که خوب است اما فوق العاده جذاب نیست و دیگری که بوی خوب و خوش طعم برای توله سگ شما دارد.
  8. بگویید «آن را رها کن»، غذای کمتر جذاب را روی زمین بگذارید و آن را با دستتان بپوشانید.
  9. صبر کنید تا سگ شما این رفتار را نادیده بگیرد و به شما نگاه کند. سپس آن را از روی زمین بردارید، به او غذای بهتر بدهید و فوراً محبت خود را به اشتراک بگذارید.
  10. هنگامی که او آن را دریافت کرد، غذای کمتر خوشمزه را روی زمین قرار دهید اما آن را به طور کامل با دست خود نپوشانید. در عوض، دست خود را کمی بالاتر از خوراک نگه دارید. با گذشت زمان، به تدریج دست خود را دورتر و دورتر کنید تا جایی که دست شما حدود 6 اینچ بالاتر باشد.

اکنون او آماده است تا با شما ایستاده تمرین کند! همین مراحل را دنبال کنید، اما اگر سعی کرد غذای کم‌خوشمزه را بگیرد، آن را با پای خود بپوشانید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.