کد خبر : 12396 / /
/

 

امروزه یکی از محبوب‌ترین شغل‌ها ویرایش ویدیو است که البته بازار کار خوبی هم دارد. اگر به تازگی به این شغل علاقه‌مند شده‌اید و نمی‌دانید چه لپ تاپی مناسب این کار است، این مقاله را تا انتها با ما باشید.

در این مقاله ما نکات مهمی که هنگام خرید لپ تاپ ویرایش ویدیو باید بدانید را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا با انتخاب درست، خریدی مطمئن داشته باشید.

برای ویرایش ویدیو با لپ تاپ قطعا به یک دستگاه قدرتمند با کارت گرافیک باکیفیت و حافظه سریع نیاز خواهید داشت. همچنین این لپ تاپ باید با هر برنامه‌ای که استفاده می‌کنید، از ویرایشگرهای ویدیو و نرم افزار مبدل ویدیو گرفته تا نرم افزارهای کاربردی مکمل، سازگار باشد. از آنجایی که لپ‌تاپ‌های زیادی در بازار وجود دارد، ما این راهنما را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم چیزی را پیدا کنید که به بهترین وجه متناسب با هر بودجه ممکن باشد.

نحوه انتخاب لپ تاپ ویرایش ویدئو

اکثر نرم افزارهای ویرایش ویدیو به GPU یا همان کارت گرافیک بستگی دارد. بنابراین، یک کارت گرافیک قدرتمند برای ویرایش موثر ضروری است. برنامه‌های ویرایش ویدیو نیز از نظر میزان استفاده از حافظه، به حجم بسیاری نیاز دارند؛ بنابراین هرچه این حجم بالا باشد بهتر است.

برای کار با ویرایشگرهای ویدیویی سنگین مانند Adobe Premiere به 16 گیگابایت رم نیاز دارید تا به راحتی کارتان را انجام دهید؛ اگرچه از نظر فنی می‌تواند تنها با 8 گیگابایت اجرا شود. یک پردازنده گرافیکی سریع نیز به محض اینکه از فیلم‌های برش ساده عبور کردید و شروع به اضافه کردن انتقال‌ها، همپوشانی‌ها و دیگر جلوه‌های فانتزی کردید، به شما کمک می‌کند.

در نهایت، سیستم عامل باید یک دیسک حالت جامد نسبتاً بزرگ داشته باشد تا هم آن و هم برنامه‌های کاربردی با فضای خالی زیاد، به سرعت بارگیری و اجرا شوند. در نهایت، این وضوح تولید ویدیوی شما خواهد بود که شما را به سمت نیازهای سیستم نهایی هدایت می‌کند؛ که اندازه صفحه نمایش یکی از مهمترین آنها است. به طور کلی، اگر تولید ویدیوی شما "فول اچ دی" یا 1080P باشد، هر لپ تاپی کافی خواهد بود. البته اگر به کیفیت 2K یا بالاتر احتیاج داشته باشید، وضوح صفحه نمایش "بالاتر از Full HD" را در سیستم خود داشته باشید.

عوامل خوب دیگری که باید در نظر گرفت انتخاب دستگاهی است که قابل ارتقا باشد؛ به طوری که در صورت لزوم بتوانید حافظه بیشتری اضافه کنید یا یک SSD اضافی اضافه کنید. البته چون که کاربران احتمالاً فایل‌ها را از طریق فضای ذخیره‌سازی ابری یا از طریق حافظه خارجی (به احتمال زیاد یک SSD قابل حمل) انتقال می‌دهند، دستگاهی را باید انتخاب کنید که از قابلیت اتصال کافی برخوردار است.

چگونه بهترین لپ تاپ‌ ویرایش ویدیو را انتخاب کنیم؟

در این مقاله ما نیازهای سخت افزاری توصیه شده‌ای که از ویرایشگرهای ویدیویی معروف منتشر شده بود را در نظر گرفته‌ایم. با توجه به الزامات و اطلاعات فوق، لپ تاپ‌هایی با رم 16 گیگابایتی یا ترجیحاً 32 گیگابایت، با 1 ترابایت یا بیشتر حافظه داخلی سریع SSD و آخرین نسل پردازنده‌های AMD، اینتل و اپل مناسب خواهند بود.

در نتیجه، لپ‌تاپ انتخاب شده از این فهرست به اندازه‌ای که امروز توانایی انجام کارهای ویرایش ویدیو را دارد، سال بعد هم این توانایی را همچنان خواهد داشت. البته این نکته را باید در نظر داشت که لپ تاپ‌های گیمینگ برای ویرایش ویدیو به دلیل CPU، RAM و GPU قدرتمند و سریعی که دارند مناسب هستند.

در ادامه یک لپ تاپ از برند لنوو را که برای ویرایش ویدیو کاملا مناسب است را به شما معرفی خواهیم کرد.

Lenovo ThinkPad P17

این لپ تاپ واقعاً یک دستگاه قدرتمند برای ویرایش ویدیو است؛ آن را به راحتی می‌توانید برای سطوحی که در یک لپ تاپ معمولی امکان پذیر نیست گسترش دهید. به عنوان مثال، در حالی که اکثر لپ‌تاپ‌ها دارای یک یا دو سوکت برای RAM یا حتی حافظه لحیم شده به برد اصلی هستند، این سیستم دارای چهار سوکت و همچنین دارای دو اسلات SSD M.2 NVMe است.

آیا نیاز به ویرایش ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه با مانیتور دوگانه 4K دارید؟ البته مشکلی نیست این دستگاه به لطف صفحه نمایش 17.3 اینچی ضد تابش 3840×2160 با رنگ‌های تیز و واضح، از پس این کار برمی‌آید.

شما می‌توانید این لپ تاپ را با گزینه‌های مختلف CPU از جمله پردازنده‌های Intel Core و پردازنده‌های Xeon به همین ترتیب با گزینه‌های Nvidia Quadro GPU پیدا کنید. یکی از گزینه‌های محبوب برای ویرایش ویدیو، خرید آن با دو SSD دو ترابایتی است. از نظر قابلیت ارتقا، دارای چهار پورت USB-A 3.2 (Gen 1)، USB-C، دو پورت Thunderbolt 3، Gigabit Ethernet و HDMI 2.0 است. اما در کنار ویژگی‌های مثبتی که این لپ تاپ دارد، یک ویژگی منفی نیز دارد. بله، عمر باتری آن کوتاه است. قیمت لپ تاپ لنوو Thinkpad P17 کاملا منصفانه است.

در آخر برای بررسی قیمت لپ تاپ و خرید لپ تاپ می‌توانید از یک مسیر جدید استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی تلکام، با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.