کد خبر : 12637 / /
/

 

مبلمان کلاسیک

امروزه یکی از انواع مبلمان های پرطرفدار است که در بیشتر خانه های مدرن می توان آنها را مشاهده نمود. برخی از افراد به مبلمان کلاسیک، مبلمان نیمه استیل نیز می گویند. جالب است که بدانید ریشه این نوع مبلمان به اروپا باز می گردد که در اوایل قرن هفدهم استفاده می گردید. در این مقاله قصد داریم تا بررسی نماییم که مبلمان کلاسیک برای چه نوع دکوراسیونی مناسب است و در زمان خرید آن باید به چه مواردی دقت نمود.

انواع مبلمان کلاسیک منزل

اگر شما نیز به اصالت در دکوراسیون علاقه مند می باشید و دوست دارید تا محل زندگی شما سبک و حال و هوای هنری داشته باشد، مبلمان کلاسیک انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. از همین رو در این مقاله قصد داریم نکات مهم در خصوص این نوع مبلمان ها را بررسی نماییم.

سادگی:

همه ما باید این واقعیت را بپذیریم که مبلمان کلاسیک مجلل برای اتاق نشیمن ایده آل است. پالت های ساده و تودوزی مناسب بهترین ترکیب برای طراحی مبلمان کلاسیک هستند. هیچ وقت تلاش نکنید تا با لوازم جانبی یا طراحی های شلوغ این مبلمان را متفاوت نشان دهید زیرا آنچه در این طرح ها مهم است، سادگی است.

3


 

مبلمان کم ارتفاع:

اگر خانه شما در جایی قرار دارد که منظره ای چشم نواز از فضای باز بیرونی دارید، مراقب استفاده از فضا به صورت  کارآمد باشید. فراموش نکنید که مبلمان با ارتفاع کم برای این محیط ها مناسب هستند. به عنوان مثال، یک مبل تک نفره کم ارتفاع یا یک نیمکت راحتی در بالکن خود قرار دهید که متناسب با مبلمان کلاسیک مدرن اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن شما باشد. 
به این موضوع نیز دقت نمایید که هر اندازه ارتفاع مبل شما کمتر باشد، به این معنا است که فرد راحت تر می تواند بر روی آن بنشیند و به همین دلیل احساس نشستن روی مبل های راحتی و مدرن را خواهد داشت. لذا برای مناطق خودمانی گزینه خوبی است.

 

رنگ های مناسب را بشناسید:

شما نیازی به صرف هزینه قابل توجهی برای مبلمان لوکس ندارید تا آنها را خارق العاده جلوه دهید. در مقابل، رنگ مبلمانی که با دیوارهای شما مطابقت دارد نیز تأثیر زیادی بر روی دکوراسیون شما می گذارد. مهم نیست که از چه نوع مبلمانی در محل خود استفاده می کنید. چه یک مبلمان کلاسیک در اتاق پذیرایی باشد یا یک مبل تک نفره راحتی کلاسیک در اتاق غذاخوری، پس زمینه باید با مبلمان شما مطابقت داشته باشد. از همین رو به رنگ های اتاق خود در زمان خرید دقت نمایید.
متخصصان و تولیدکنندگان زیادی در تولید مبلمان کلاسیک لوکس فعالیت می کنند. رنگ های مناسب موجود برای این نوع فعالیت رنگ های سفید، مشکی، بژ، خاکستری، نقره ای، قهوه ای و آبی و هستند. لذا شما نیز می توانید تمرکز خود را بر روی این نوع مبلمان قرار دهید.

کمی تغییر ایجاد کنید:

بهتر شدن همیشه دوست داشتنی است، اما اغراق چیز دیگری است. هیچ کس اغراق را در دکوراسیون داخلی دوست ندارد. شما می توانید ظاهر اتاق خواب های کلاسیک لوکس خود را از طریق وسایل مختلف وسوسه انگیزتر کنید، اما به خاطر داشته باشید که نباید زیاد پررنگ به نظر برسد. درعوض، می‌توانید از عناصر کوچک و با مبل‌های مناسب مانند یک مبل دو نفره کلاسیک در گوشه اتاق، یک میز چوبی کلاسیک در گوشه ای دیگر اتاق و مواردی از این قبیل با اشکال هندسی متفاوت استفاده کنید.

4

در زمان خرید مبلمان کلاسیک تجهیزات جانبی آن را فراموش نکنید:

چرا داشتن مبلمان مجلل و فوق العاده و اتاق خواب های کلاسیک لوکس همیشه گزینه عالی هستند؟ زیرا با انتخاب ابن دکوراسیون همه چیز زیبا و جذاب به نظر می رسد، اما همه نمی توانند تا این حد خرج کنند. برای اینکه قیمت مبلمان کلاسیک شما زیاد نشود اما بتوانید ظاهر لوکس خانه را حفظ کنید، می توانید با افزودن لوازم جانبی کوچک و در عین حال جذاب، اتاق های خود را زیبا جلوه دهید. از همین رو در زمان خرید به مواردی همانند انواع میزهای جلو مبلی منبت کاری شده، بالشتک های خاص و ... نیز دقت نمایید.
چه چیزی در اتاق های پذیرایی کلاسیک یا اتاق های غذاخوری لوکس چوبی برای بیننده می تواند جذاب باشد؟ درست است، ورودی شما مهمترین موضوع است. یک مبلمان جذاب و زیبا در ورودی، طراحی داخلی شما را زیباتر منعکس می کند. برای این مورد مبلمانی را انتخاب نمایید که دارای جلوه های خاصی باشد. به طور مثال از چوب های براق استفاده شده باشد یا بر روی میز آنها خراطی صورت گرفته باشد. البته قیمت مبلمان کلاسیک فوق به مراتب بیشتر است.

قیمت مبلمان کلاسیک به چه مواردی وابسته است؟

در زمان خرید مبلمان های کلاسیک می توانید با قیمت های متفاوتی روبرو شوید که توسط فروشندگان ارائه می شود. از جمله مواردی که در قیمت این نوع مبل ها تاثیر می گذارد، موارد زیر هستند:

منبت کاری:

منبت کاری شاخصه اصلی یک مبل کلاسیک است. هر اندازه این کار با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود، قیمت تمام شده نهایی را کاهش می دهد. تولیدکنندگان حرفه ای از منبت های ساده اما ظریف به جای منبت های شلوغ استفاده می کنند تا چشم نواز تر باشد. در این خصوص باید در نظر داشته باشید که برخی از منبت ها با دست و برخی دیگر به وسیله ماشین بر روی چوب ها اعمال می شود.

نوع پارچه:

پارچه های این نوع مبل ها اغلب از نوع پارچه های طرح دار چاپی هستند که ظاهر زیبایی دارد. هر اندازه که پارچه شما کیفیت بیشتری داشته باشد و ظاهر زیباتری داشته باشد، قیمت تمام شده مبلمان نیز افزایش می یابد.

نوع رنگ:

در مبلمان کلاسیک بسیار مهم می باشد که از رنگ های باکیفیت استفاده شود زیرا ماندگاری مبل را تا حد زیادی افزایش می دهد. تشخیص کیفیت رنگ کار دشواری است اما به صورت کلی توصیه می شود تا از برندها و تولیدکنندگان معروف خریداری نمایید که محصولات آنها دارای ضمانت و گارانتی است.

تعداد صندلی ها:

منظور از تعداد صندلی ها، محل نشستن افراد می باشد. بسیاری از مبل های کلاسیک امکان سفارشی سازی دارند و تولید کنندگان می توانند با توجه به نیاز مشتریان تعداد را سفارشی سازی نموده و تغییر دهند. از همین رو فروشگاه هایی همانند ویستا مبل که خود تولید کننده و ارائه دهنده انواع مبل های کلاسیک زیبا می باشد همواره آماده است تا بر اساس نیاز کاربران و فضایی که آنها در منزل دارند هم از لحاظ اندازه و هم از لحاظ تعداد مکان های نشیمن تغییراتی را بر روی مبل ها اعمال نمایند. طبیعتا هر اندازه که تعداد محل های نشیمن بیشتر باشد، چوب و پارچه بیشتری نیز مصرف نموده است و هزینه تمام شده نهایی بیشتر است.

مبل ویستا یک تولید کننده معتبر:

با توجه به اینکه خرید از یک مرکز معتبر می تواند بسیاری از چالش های خریداران در زمان تهیه مبلمان را برطرف نماید از همین رو می توان مبل ویستا www.moblevista.com را یکی از فروشگاه های برتر در کشور دانست که ضمن ارائه طرح ها و رنگ های مختلف مبلمان کلاسیک، محصولات خود را تضمین نموده و گارانتی می نماید تا مشتریان با خیال آسوده اقدام به خریداری نمایند. این حد از اطمینان تنها نشان دهنده متخصص بودن و استفاده از باکیفیت ترین مواد می باشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.