کد خبر : 14418 / /
/

 

یکی از راه های بزرگ کردن سینه در خانم ها استفاده از پروتز سینه می باشد که برای این منظور می توان از برندهای مختلف پروتز سینه استفاده کرد و البته باید توجه داشته باشید که پیش فوق تخصص جراحی پلاستیک باید اینکار صورت بگیره.

سوال و مشکلاتی که اغلب برای خانم هایی که قصد انجام این جراحی رو دارن این هستش که ایا پروتز سینه باعث ایجاد سرطان در سینه میشه یا خیر که در این مقاله میخواهیم این موضوع رو با هم بررسی کنیم و با استناد به سایت بدانیم در مقاله افزایش سایز سینه به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

آیا پروتزسینه باعث سرطان می شود؟

با توجه به امار سازمان fad.gov  به طور کلی پروتز سینه باعث سرطان سینه نمی شود و همچنین شانس سرطان سینه شما را نیز افزایش نمی دهند.

چه کسی در معرض خطر است؟

ALCL شکل نادری از سرطان سینه است.که در افرادی که پروتز سینه داشتن مشاهده شده است حتی اگر ایمپلنت دارید، شانس شما برای ابتلا به ALCL بسیار کم است.

کارشناسان تخمین می زنند که از هر 50000 زنی که ایمپلنت دارند،یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.

اگر پروتز سینه دارید یا در فکر انجام آن بوده اید، نکاتی وجود دارد که باید بدانید؟

-سینه های خود را به طور منظم بررسی کنید

-وجود تورم را جدی بگیرید

-وجود توده یا سایر تغییرات در شکل سینه را جدی بگیرید

-درد در سینه یا نزدیکی آن که منظم یا ثابت باشد جدی بگیرید

-سفت شدن در سینه یا بافت اسکار جدید

اینها می توانند نشانه هایی از ابتلا به ALCL باشند. اما آنها همچنین می توانند نشانه چیزهای دیگری مانند پارگی ایمپلنت باشند.به همین دلیل اگر متوجه تغییراتی در سینه خود شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

 

ALCL چیست؟

همان گونه که در بالا اشاره شد ALCL نوعی سرطان نادر است که معمولاً قابل درمان است، به خصوص زمانی که زود تشخیص داده شودبرای تشخیص اینکه آیا شما ALCL دارید، پزشک بیوپسی سوزنی و آزمایش تصویربرداری مانند سونوگرافی یا ماموگرافی انجام می دهد.درمان اولیه معمولاً شامل برداشتن ایمپلنت و هر بافتی است که سرطان دارد.

اگر پروتز سینه دارید، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که چگونه ایمپلنت‌های خاصی با سرطان نادر مرتبط هستند، چرا لزوماً نیازی به برداشتن آن‌ها نیست، و چرا باید در صورت داشتن علائم یا نگرانی غیرعادی با پزشک مشورت کنید.

درباره ایمپلنت سینه و   ALCL

 سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای اولین بار در سال 2011 به یک منبع قابل اعتماد احتمالی بین ایمپلنت سینه و سرطان اشاره کرد. این سرطان سینه نیست، بلکه یک سرطان سیستم ایمنی  به نام لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک (ALCL) است.

ALCL مرتبط با ایمپلنت سینه در بافت اسکار و مایع نزدیک ایمپلنت ایجاد می شود. مانند هر سرطانی، می تواند گسترش یابد. بدون درمان، می تواند یک سرطان کشنده باشد.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که بین ایمپلنت سینه و افزایش خطر BIA-ALCL ارتباط وجود دارد. البته این تحقیقات نشان داده که این خطر بسیار کم  است و در موارد زیر برآورد شده است:

یک نفر  در 35000 در سن 50 سالگی

  یک نفردر 12000 در سن 70 سالگی

یک نفردر 7000 در سن 75 سالگی

علائم ALCL چیست؟

علائم ALCL سیستمیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-تورم غدد لنفاوی

-تب

-تعریق شبانه

-کاهش وزن

-علائم می تواند شامل ضایعات پوستی باشد که بهبود نمی یابند.

آیا ایمپلنت سینه خطر ابتلا به انواع دیگر سرطان را افزایش می دهد؟

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ایمپلنت سینه خطر ابتلا به انواع دیگر سرطان را افزایش می دهد وجود ندارد. این شامل سرطان سینه نیز می شود.

یک مطالعات در سال 2015 منتشر شده است که ، خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان دارای ایمپلنت‌های زیبایی سینه بررسی کرد. در آنها هیچ خطری از لحاظ سرطان سینه  افزایش نیافته اند.

آیا انواع خاصی از پروتز سینه خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؟

 ایمپلنت‌های سطحی بافت‌دار وزبر نسبت به ایمپلنت‌های سطح صاف خطر بیشتری همراه هستند. به طور کلی بر روی تمام پروتزها یک جنس سیلیکون کاور می شود که بر اساس نوع سطح پوشش به سه دسته تقسیم بندیمی شود :

پروتزهایی با سطح صاف (Smooth)

پروتزهایی با سطح زبر (Ten Tured) که سطح آنها معمولا حالت مخملی دارد.

قبل وبعد از پروتز سینه چه باید بدانید و چه باید کرد؟

چندین نکته مهم وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری برای انجام جراحی ایمپلنت سینه در نظر بگیرید

 FDA لیستی از نکات تجدید نظر شده قبل از انجام ایمپلنت سینه و خطرات و عوارض در دسترس دارد تا به شما کمک کند اگر در حال بررسی بزرگ کردن سینه، بازسازی با ایمپلنت، یا تجدید نظر (جایگزینی) ایمپلنتی هستید که قبلاً آن را انجام داده اید، به طور کامل مطلع شوید. 

امامهمتر از همه این است که ، شما و جراحتان  در مورد اهداف و انتظارات خود در مورد کاشت ایمپلنت سینه، مزایا و خطرات، وهمچنین نظارت  بر پروتز سینه  از نظر عوارض تا زمانی که آنها را دارید، و در نهایت برداشتن یا جایگزینی آن صحبت کنید.

در آخر باید گفت که اگرایمپلنت دارید اما بدون علامت هستند،  نیازی به برداشتن آنها به دلیل احتمال سرطان سینه وجود ندارد .بلکه باید به طور مرتب به پزشک مراجعه کنید تا آنها را بررسی کند. سعی کنید با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای کاشت سینه و جراحی برای برداشتن آنها صحبت کنید.

منبع سایت fad.gov

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.