کد خبر : 14741 / /
/

 

کسانی که قصد اخذ اقامت ترکیه را دارند، باید بدانند که تمامی شرایط و مزایای زندگی در ترکیه ، در تک تک شهرهای این کشور وجود دارد. اما در این بخش، می‌خواهیم به طور مجزا و ویژه، شرایط زندگی در استانبول را بررسی کنیم.

این شهر اگرچه پایتخت ترکیه نیست، ولی بزرگترین کلان شهر در ترکیه و البته در اروپا، به حساب می‌آید. حساب استانبول از باقی ترکیه جداست و تفاوت‌های آشکاری با سایر شهرهای این کشور دارد. در این بخش، از مزایای زندگی در استانبول برایتان خواهیم گفت.

همانطور که اشاره کردیم، استانبول به عنوان بزرگترین کلان شهر اروپا انتخاب شد. پیشتر هم در سال 2010، شهر استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده بود و این موضوع، نشان از تاریخ غنی این شهر دارد. استانبول شهری زنده و پویاست، شب‌هایش همیشه روشن است و فرصت کار و پیشرفت و ترقی همیشه در آن وجود دارد. از این رو، کسانی که می‌خواهند برای گرفتن شهروندی ترکیه اقدام کنند، همواره استانبول را برای زندگی برمی‌گزینند. البته زندگی در این شهر سختی‌های خاص خودش را هم دارد که به هر حال طبیعی و غیر قابل اجتناب است.

استانبول زمانی مرکز جهان بود

نیمی از شهر استانبول در آسیا قرار دارد و نیمی دیگر از آن در اروپاست. از این شهر همواره به عنوان دروازه‌ی شرق و غرب یاد می‌شده. در روزگاران قدیم اعتقاد داشتند که شهر استانبول مرکز جهان است؛ زیرا که از هر قوم و نژاد و ملیت و کشور و حکومتی در آن زندگی می‌کردند. هنوز هم همینطور است. به طور مثال، اگر شما اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه را داشته باشید، ممکن است یکی از همسایه‌هایتان اروپایی، دیگری آسیایی باشد. استانبول شهری چند ملیتی است و از هر نژادی، تعداد قابل توجهی در آن ساکن هستند.

ترکیه تلفیقی است از فرهنگ شرق و غرب، به همین دلیل رنگ و بوی خاصی دارد. از مزایای زندگی در استانبول، دقیق همین پویایی و خوش آب و رنگی است. به علاوه، معماری و زیبایی این شهر مثال زدنی است. استانبول یک شهر هزار رنگ است، به هر سویی که چشم بیندازید، زرق و برق و شکوه را خواهید دید. معماری این شهر تماما یک دست و یک شکل است؛ مساجد و اماکن تاریخی هم هر یک گوشه‌ای از این شهر را آراسته‌اند.

اقدامات مورد نیاز برای اخذ تابعیت ترکیه

اولین کاری که باید انجام دهید اقدام برای دریافت کد ثبت مالیات در کشور ترکیه است. این مرحله به این شکل انجام می‌شود که شما باید اصل پاسپورت خود را به علاوه‌ی یک قطعه عکس با خود همراه داشته باشید و به یکی از دفاتر مالیاتی در کشور ترکیه مراجعه کنید و از آنجا، کد ثبت مالیات دریافت کنید. توصیه ما به شما این است که قبل از هر اقدامی با فعالین حوزه مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه صحبت نمایید.

در مرحله دوم لازم است که شما به افتتاح حساب در یکی از بانک‌ های ترکیه اقدام کنید. زیرا برای اخذ تابعیت و خرید ملک و تمامی فعالیت هایتان در کشور ترکیه مانند هر کجای جهان به یک حساب بانکی نیاز دارید. لازم است خاطرنشان کنیم که برای باز کردن حساب بانکی در ترکیه باید اصل پاسپورت خود و کد ثبت مالیات که در مرحله قبل دریافت کردید را با خود همراه داشته باشید. همچنین برای این مرحله، شما باید یک سند رسمی که در آن آدرس محل سکونت فعلی شما قید شده به بانک تحویل دهید مانند قبض گاز یا برق یا…. .

مرحله سوم یکی از سخت ترین و در عین حال جذاب ترین قسمت های کار است. باید به دنبال ملکی به ارزش حداقل 250000 دلار آمریکا بگردید. ملکی که پیدا می‌کنید مهم نیست که چه کاربری‌ای داشته باشد. بطور مثال می‌توانید یک آپارتمان، ویلا، دفتر کار و یا حتی قسمتی از یک هتل یا واحدی در یک مرکز فروش باشد یا هر مدل ملک دیگری که مد نظر شماست. تنها شرط لازم این است که ارزش ملک شما یا مجموع املاک شما حداقل 250000 دلار باشد. البته ناگفته نماند که ملک یا املاک مورد نظر باید جواز ساخت و سند رسمی داشته باشند.

 

2

در مرحله ی چهارم شما باید ملک یا املاک مورد نظر خود را خریداری کنید. فرایند خرید ملک باید به روش انتقال بانکی صورت بگیرد یعنی تمامی پرداخت ها باید همراه با مدرک و رسید معتبر باشند. باید خرید ملک یا املاک حتما و ضرورتاً در محضر انجام شود و در دفتر اسناد رسمی درج شود. البته خریدار باید تعهد عدم فروش بدهد یعنی در قرارداد معامله ملک که در دفتر اسناد رسمی درج شده باید این مضمون قید شود که خریدار تعهد می‌دهد که ملک مورد نظر را به مدت حداقل سه سال برای فروش نمی‌گذارد. این تعهد عدم فروش برای اعتبار سنجی فرد متقاضی دریافت تابعیت ترکیه می‌باشد. در واقع دولت این کشور باید این اطمینان را داشته باشد که فرد پس از دریافت تابعیت ترکیه، بلافاصله ملک را برای فروش نمی‌گذارد و سرمایه‌اش را از خاک این کشور خارج نمی‌کند. پس از گذشت مدت سه سال فرد آزاد است که هر تصمیمی برای ملک و املاک خود در ترکیه بگیرد و حتی آنها را به فروش برساند در حالی که حق تابعیت ترکیه از وی سلب نخواهد شد.

در مرحله ی پنجم شما به عنوان یک فرد خارجی که مالک ملکی است که ارزش آن حداقل 250000 دلار است باید همه‌ی اسناد و مدارک مربوط به ملک خود را به همراه تمامی رسیدهای خرید به عنوان گزارش برای ارزیابی به اداره املاک بفرستید. در این گزارش باید تمامی جزئیات مربوط به ملک از جمله تعداد طبقات، تعداد اتاق‌ها، تعداد واحدها، موقعیت جغرافیایی ملک، متراژ، نقشه و کروکی آن به همراه تعدادی عکس از زوایای مختلف ملک ضمیمه شود. این گزارش توسط اداره املاک، وزارت محیط زیست و شهرداری بررسی خواهد شد.

3

در مرحله ی بعد به قول معروف گاو به دمش رسیده و قسمت های سخت ماجرا تقریباً به پایان رسیده. اینجاست که شما باید برای اخذ تابعیت ترکیه اقدام کنید. پس از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل بالا و جمع آوری تمام مدارک و اسناد مورد نیاز، می‌توانید درخواست اقامت خود را برای اداره مهاجرت ارسال کنید.

و در نهایت پس از اینکه مرحله قبل را با موفقیت انجام دادید یعنی اقامت موقت ترکیه را دریافت کردید، می‌توانید درخواست خود برای دریافت شهروندی ترکیه را به اداره مهاجرت این کشور ارسال کنید. ناگفته نماند که باید تمام مدارک و اسناد خود را جمع آوری کرده و ضمیمه درخواست شهروندی کنید و به اداره مهاجرت ارائه دهید.

برگرفته از وب سایت آریو گروپ https://fa.ariogroup-tr.com/

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.