کد خبر : 14937 / /
/

 

 

یکی از بهترین تکنیک هایی که باید در طراحی سایت داشته باشید، طراحی با تایپ روی و اطراف تصاویر است. شما باید عکس مناسب داشته باشید، چشم خوبی برای تایپوگرافی داشته باشید و بدانید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید تا از افزودن تایپ به تصویر حداکثر استفاده را ببرید. اگر احساس می‌کنید برای انجام این چالش آماده هستید، در اینجا چند نکته برای انجام آن وجود دارد.

تکنیک های تایپوگرافی

1. کنتراست را اضافه کنید

برای موفقیت ساخت سایت در گوگل، متن باید خوانا باشد. مطمئن شوید که رنگ متن به اندازه کافی متفاوت است تا در ترکیب با عکس دیده شود. اگر عکسی با پس زمینه تیره دارید، متن سفید (یا رنگ روشن) را انتخاب کنید. اگر عکس شما پس‌زمینه روشنی دارد، از یک نوع رنگ تیره استفاده کنید.

 

2. متن را بخشی از تصویر کنید

گاهی اوقات کار می کند که متن تبدیل می شود – یا بخشی از تصویری است که با آن کار می کنید. دستیابی به این امر می تواند دشوار باشد و فقط در موارد محدودی کار می کند. شما یا به یک تصویر و کلمه ساده برای کار نیاز دارید، مانند روش مک لارن در بالا، یا تصویری که با متن در آن گرفته شده است.

3. جریان بصری را رعایت کنید

شما به کلماتی نیاز دارید که در بخش های منطقی یک تصویر قرار گیرند. مراقب باشید که متن را روی قسمت‌های مهم یک تصویر، مانند عملکرد اصلی عکس، چهره‌ها یا محصولی که می‌خواهید به نمایش بگذارید، قرار ندهید. از نظر جریان بصری، به دنبال فضاهایی برای متن باشید که سوژه های تصویر در آنجا به نظر می رسند.

5

4. تصویر را تار کنید

یکی از ساده‌ترین ابزارهایی که می‌توانید داشته باشید، توانایی محو کردن بخشی از تصویر است. افزودن کمی تاری به پس زمینه تصویر با نرم افزارهایی مانند Adobe Photoshop می تواند به برجسته شدن متن شما کمک کند. Blur همچنین می‌تواند به مفهوم کلی شماتمرکز کند. Blur محصول و متن واقعی را برای کاربران سایت متمرکز می کند.

5. متن را در یک قاب قرار دهید

وقتی عکس‌ها دارای رنگ‌های زیادی هستند یا تفاوت‌هایی بین بخش‌های روشن و تاریک دارند، قرار دادن متن در یک قاب دیگر واقعاً می‌تواند آن را متمایز کند. شکلی را انتخاب کنید. می توانید یک مستطیل و دایره را انتخاب کنید که با انتخاب کلمات و تصویر شما کار می کند. سپس به دنبال رنگی برای کادر بگردید که کنتراست کافی برای نمایش حروف ایجاد کند. استفاده از یک قاب با مقداری شفافیت را در نظر بگیرید تا احساس نرم‌تری داشته باشید که به تصویر اجازه می‌دهد تا از طریق آن نشان داده شود.

6. متن را به پس زمینه اضافه کنید

یکی از بهترین «ترفندها» این است که متن را در پس‌زمینه تصویر قرار دهید تا پیش‌زمینه. معمولاً پس‌زمینه‌ها در هنگام قرار دادن متن کمتر شلوغ هستند و کار کردن با آنها آسان‌تر است. پس‌زمینه‌ها نیز اغلب یک رنگ هستند و آن را به مکانی تبدیل می‌کنند که در آن رنگ متن به راحتی قابل تشخیص است و حتی خواندن آن آسان‌تر است.

7. سایز عنصر را بزرگ کنید

وقتی مطمئن نیستید چه چیزی کار می کند، به فکر بزرگ کردن باشید. عنصر اندازه توجه کاربر را به خود جلب می کند و با استفاده از یک عنصر بزرگ می تواند ایجاد مقیاس با متن و تصویر را آسان تر کند. استفاده از تصاویر بزرگ می تواند به تفاوت سایه ها و کنتراست کمک کند. استفاده از متن بزرگ می تواند وزن کافی را به حروف اضافه کند، جایی که تقریباً در برابر هر تصویری قابل خواندن باشد.

8. رنگ اضافه کنید

اضافه کردن یک رنگ می تواند علاقه بصری را به یک تصویر اضافه کنید. نمونه سایت های فروشگاهی نونگار رویکردهای بسیار متفاوت دارند. یکی از رنگ متضادی استفاده می کند که در تصویر دیده نمی شود تا کلمات خاصی را برجسته کند، در حالی که دیگری از لحنی استفاده می کند که تصویر را منعکس می کند. هر دو تکنیک می توانند به یک اندازه موثر باشند.

9. از ریخته‌گری رنگ روی تصاویر استفاده کنید

یکی از افکت‌هایی که محبوب‌تر می‌شود، استفاده از ریخته‌گری رنگ روی تصاویر برای امکان قرار دادن متن است. در حالی که انجام این کار می تواند کمی دشوار باشد، اما می تواند یک طراحی خیره کننده را ایجاد کند.

رنگی را انتخاب کنید که علاقه بصری زیادی دارد. تعادل در این است که رنگ همپوشانی به اندازه کافی شفاف باشد که تصویر از طریق آن نشان داده شود، اما نه آنقدر شفاف که خواندن متن دشوار باشد. ممکن است قبل از تسلط بر این ترفند مجبور شوید چندین گزینه رنگ و عکس را آزمایش کنید. مطمئن نیستید از چه رنگی استفاده کنید؟ با یک پوشش مرتبط با رنگ های برند خود شروع کنید.

10. ساده باشید

توصیه های مکرر در طراحی این است که "ساده باشید" چرا که به بهینه سازی سایت نیز کمک میکند. این امر در مورد متن و تصاویر نیز صدق می کند. شما واقعاً دوست دارید مردم هم عکس و هم کلمات را ببینند. استفاده بیش از حد از ترفندها می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

6

11. یک تصویر را به کنار ببرید

وقتی تایپوگرافی را روی عکس قرار می دهید، دقیقاً به این معنی نیست که عکس باید به طور کامل زیربنای محتوا باشد. شما آزاد هستید که با پس زمینه بازی کنید تا یک نقطه کانونی روی محتوا ایجاد کنید. برای این، می توانید به راحتی تصویر را کمی جابجا کنید. می توانید آن را به سمت پایین یا به سمت چپ یا راست حرکت دهید.

نتیجه پایانی

مواردی که باید به آنها توجه کرد کنتراست، اندازه و سبک حروف است. معامله این است که در این مورد خاص، متن روی تصویر با خوانایی مشکلاتی دارد زیرا هیچ یکنواختی در پس‌زمینه وجود ندارد.

بنابراین، این وظیفه شماست که تمامی مشکلات احتمالی را از بین ببرید و کنتراست مطلوبی را برای کاربران فراهم کنید. این بدان معناست که اندازه حروف و همچنین سبک باید زیبایی شناسی کافی ایجاد کند تا بدون زحمت قابل درک باشد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.