کد خبر : 15014 / /
/

 

زندگی های امروزه با توجه به مشغله ها و سبک زندگی ماشینی به سمتی رفته است که به علت مصرف فست فود ها ،عدم تحرم کافی اغلب افراد دچار اضافه و چاقی شده اند.

قطعا برای هر چیزی راه کاری وجود دارد که در این مقاله می خواهیم به این موضوعات بپردازیم که در صورت داشتن اضافه وزن ورزش و تغذیه بهتر است یا مثلا جراحی با لیپوماتیک ،که در آخر این مطلب به پاسخ این سوال خواهید رسید.

لاغری با ورزش و تغذیه

از زمان قدیم همیشه و هر جا گفته می شود که پیشگری بهتر از درمان است و این مورد کامل صحیح و درست است و ما باید به گونه ای زندگی کنیم که اصلا اجازه ندهیم که دچار اضافه وزن و چاقی بشویم که بخواهیم به فکر لاغری بیفتیم.

لاغری با ورزش چه فوایدی دارد؟

مورد مهمی که وجود دارد این است که شما با انجام حداقل نیم ساعت در طول روز می توانید خیلی راحت از چاقی و تجمع چربی در نواحی مختلف بدن از جمله شکم و پهلو جلوگیری کنید و در کنار بالا بردن سوخت و ساز و متابولیسم در بدن می توانید کالری های اضافی که از طریق غذا خوردن جذب کرده اید را بسوزانید که این کالری تبدیل به چربی نشود.

چند مورد از ورزش هایی که بدون داشتن تجهیزات می توانید در محیط باز یا خانه انجام دهید به شرح زیر است:

  • پیاده روی در یک ساعت چیزی بین  200 تا 300 کیلوکالری انرژی سوزانده می شود که بستگی به سرعت و شیب دارد.
  • ایروبیک در منزل هم می توانید انجام دهید که چیزی بین 360 تا 500 کیلوکالری از شما کم می کند.
  • ورزش شنا حدودا 500 کیلوکالری مصرف می شود.
  • طناب زدن در هر ساعت تقریبا 700 کیلوکالری انرژی مصرف می شود.

لاغری با تغذیه مناسب

اگر شما یک تغذیه سالم و اصولی را داشته باشید و در کنار آن ورزش را هم اضافه کنید می توانیم بگوییم که تا حد زیادی خود را بیمه کردید که به بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های سخت دیگر دچار نشوید.البته هر بیماری ای ممکن است برای هر کسی پیش بیاد ولی مهم این است که شما پیشگیری و سبک زندگی سالم را مقدمه زندگی خود قرار دهید تا سبک زندگی سالم تری بتوانید داشته باشید.

در سایت بیوتین biotinclinic.ir ،دکتر کرمانی ،غفاری دایت ، سایت هایی خبری مثل چطور chetor.com ،نمناک و تبیان می توانید اطلاعات مفید ورزشی و تغذیه ای و انواع جراحی های زیبایی را دریافت کنید.

کدام مواد غذایی در لاغری موثر هستش؟

برخی از مواد غذایی که در بالا بردن گردش خون و سوخت و ساز بدن موثر می باشد به شرح زیر است :

دارچین ،زنجبیل ،فلفل ،چای سبز ،سیاه دانه که همه این مواد خوراکی از گیاهانی هستند که خوردن به اندازه آن ها می تواند باعث بالا رفتن گردش خون و متابولیسم بیشتر در بدن افراد شود.

5

حالا سوالی پیش می آید که فرض کنیم  شما زندگی ای دارید که بسیار پر مشغله می باشید و خیلی زمان برای ورزش و خوردن غذاهای سالم ندارید و دفرمگی و تجمیع چربی در برخی نقاط بدن مثل شکم و پهلو و پشت ایجاد شده است و دنبال راهی سریع هستید که بهترین نتیجه را بگیرید و پرسش اینجاست که چه می توانیم بکنیم ؟

خب جواب به این سوال واضح است که با پیشرفت علم و تکنولوژی شما با استفاده از دستگاه هایی مثل پال ، لیپوماتیک ، لیپوست ،اولترازد میتوانید ره صد ساله را یک شبه طی کنید!

برای استفاده از لیپوماتیک چه شرایطی باید داشته باشیم؟

قبل از هر جراحی پیکرتراشی مهمترین مورد این است که شما باید یک bmi  یعنی قد و وزن مناسب برای این جراحی داشته باشید که معمولا این عدد زیر 30 هستش که می توانید بی ام ای یا شاخص توده بدنی خودتان را محاسبه نمایید و متوجه بشوید که مورد مناسب برای جراحی هستید یا خیر.

اگر مقدار بی ام آی بالای این عدد باشد نمی توانید جراحی کنید و باید حتما با رژیم و ورزش مقداری از وزن خود را کاهش دهید.

هزینه لیپوماتیک به چه صورت هستش؟

اگر بخواهید پیکرتراشی با دستگاه لیپوماتیک انجام دهید حتما باید رقمی بین 20 تا 50 میلیون با توجه به نواحی ای که میخواهید لیپو انجام شود را هزینه کنید.

دوره نقاهت لیپوماتیک به چه صورت هستش؟

دوره نقاهت این جراحی حدودا 2 هفته است  و بعد از این مدت به راحتی می توانید کار شخصی خود را انجام دهید فقط نکته ای که وجود دارد این است که شما بلافاصله پس از عمل می توانید نتیجه را ببینید ولی حداقل 3 تا 6 ماه زمان نیاز است که بدن شما با توجه به ورمی که دارد نتیجه نهایی را نشان دهد و باید در این مدت صبر لازم را داشته باشید.

آیا لیپوماتیک دائمی است؟

قطعا هیچ جراحی لاغری دائمی و همیشگی نیست و برای اینکه شما بهترین نتیجه را بگیرید بعد از این جراحی حتما سبک زندگی خودتان را تغییر بدهید و از پرخوری و تنبلی دوری کنید و حتما ورزش در کنار تغذیه سالم را در پیش بگیرید که چربی هایی که یک در چند ساعت با هزینه ای که کرده اید دوباره به بدن شما برنگردد!

به طور خلاصه راه های رسیدن به لاغری ورزش و تغذیه و همچنین انجام جراحی هایی مثل لیپوماتیک می تواند باشد که هر شخص با توجه به سبک زندگی خود و با توجه به طرز فکر شخصی نسبت به زندگی می تواند متفاوت باشد.

ممکن است فردی باشد که تحت هیچ شرایطی زیر تیغ جراحی نخواهد برود و با رژیم و ورزش منظم یک بدن ایده ال برای خودش بسازد و فردی هم باشد که نتواند با توجه به زندگی روزمره یک سبک زندگی سالم برای خود ایجاد کند و به ناچار راه دوم و سریعتر را بخواهد انتخاب کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.