کد خبر : 15733 / /
/

اینستاگرام و جذب فالوور واقعی

از انتشار نخستین نسخه از اینستاگرام به جمع برنامه های شبکه مجازی بیش از یک دهه می گذرد. از آن زمان تاکنون عده زیادی با اهداف مختلف در این برنامه اقدام به ایجاد حساب کاربری نموده اند. برای آن دسته از افرادی که هدف اصلی آنها از حضور در اینستاگرام درآمدزایی از اینترنت است، افزایش فالوور اینستاگرام تبدیل به چالشی اساسی شده است. به طوری که برای برآورده ساختن هدف خود، روش های گوناگونی را آزمایش می کنند. اگر بخواهیم ناکامی های این افراد را در جذب مخاطب اینستاگرامی برشماریم، قطعا اعداد موجود کفاف شمارش این تعداد از شکست ها را نمی دهد.

عده ای برای افزایش فالوور اینستاگرام خود، به فکر خرید فالوور ارزان هستند. عده ای دیگر به دوست یا آشنای خود که تعداد فالوور بیشتری دارد، سفارش می کنند که اکانت او را نیز تگ استوری نمایند. برای آن دسته از افرادی که به تازگی کسب و کار تجاری یا خدماتی خود را به راه انداخته اند و یا قصد دارند که از طریق تبلیغات و افزایش فالوور اینستاگرام درآمدزایی کنند، راهکارهای حرفه ای تری نیز وجود دارد.

در ادامه این مقاله قصد داریم ضمن معرفی جدیدترین قابلیت های پلتفرم مجازی اینستاگرام، ترفندهای مهمی را نیز به منظور افزایش فالوور اینستاگرام بیان نماییم. با به کار بردن این ترفندها می توانید خیلی سریع تبدیل به فردی شناخته شده در حرفه خود شوید. نیاز است که در این راه مداومت به خرج داده و صبور باشید.

آشنایی با جدیدترین قابلیت های برنامه Instagram

به احتمال زیاد شما نیز از طرفداران همیشگی و فعال پلتفرم اینستاگرام هستید. این برنامه موبایلی و تحت وب از آن دست برنامه هایی است که مرتب در حال آپدیت شدن است. لذا به منظور افزایش فالوور اینستاگرام خود، لازم است که ابتدا با قابلیت هایی که به تازگی به اینستاگرام اضافه شده اند، آشنا شوید.

یکی از جدیدترین قابلیت های اینستاگرام که در سال 2021 از آن رونمایی شد، اضافه شدن بخشی به نام داشبورد حرفه ای ( professional dashboard ) به پنل کاربری حساب های تجاری است. به واسطه این قابلیت جدید شما می توانید اطلاعاتی درباره میزان فعالیت فالوورهایتان در اینستاگرام به دست آورید. به این نکته توجه داشته باشید که برای دسترسی به این قابلیت لازم است که حسابتان تجاری یا کریتور باشد.

اتاق های زنده ( Live Rooms ) نیز از دیگر قابلیت های جدید اینستاگرام است که می توانید به واسطه آن با همکاران خود و یا با عده ای از مشتریان به طور همزمان ارتباط تصویری برقرار سازید. یکی دیگر از قابلیت های هیجان انگیز و جدید اینستاگرام، اضافه شدن کپشن خودکار به استوری ها است. شما می توانید با استفاده از این قابلیت متن های خودکار را جایگزین صداها در استوری نمودن ویدیوهای کوتاه نمایید.

از دیگر قابلیت های جدید اینستاگرام می توان به مخفی نمودن تعداد لایک ها، پاسخ دادن به دایرکت با استفاده از ویدیو یا عکس، امکان خاموش کردن صدا یا تصویر در لایو و نیز توسعه بخش Reels و اضافه شدن لایک به استوری ها اشاره نمود.

 

ترفندهایی برای افزایش فالوور اینستاگرام

سوال اصلی این است که: چگونه می توانیم برای پیج اینستاگرامی خود، فالوور و دنبال کننده های جدید جذب کنیم. برای پاسخ دادن به این سوال در ادامه راهکارهای موثری را با دسته بندی هایی خاص ارائه می کنیم. توجه به این راهکارها، راه موفقیت شما را در افزایش فالوور اینستاگرام تان هموارتر خواهد ساخت.

 

محتوای اینستاگرامی جذابی ایجاد نمایید

2

این که انتظار داشته باشید تنها با استوری و پست و لایو گذاشتن در پیج خود، مخاطبان جدیدی را جذب صفحه خود می کنید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. شما باید به یک نکته بسیار مهم در ایجاد پست و استوری های پیج اینستاگرام خود توجه ویژه داشته باشید. آن نکته مهم، ایجاد جذابیت های بصری و محتوایی است. اینکه پس از هر بار پست گذاشتن، مخاطبان شما تمایل داشته باشند از نمایه اینستاگرامی تان دیدن کنند، باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما خواهد شد. در اینجا نکاتی را برای ایجاد جذابیت بصری و محتوایی بیان می کنیم:

  • از الگوها و قالب های ویژه ای که در خود اینستاگرام وجود دارد، استفاده نمایید.

هر بار که پست یا استوری می گذارید، باید به این موضوع توجه کنید که محتوای شما باید به گونه ای با هزاران محتوای دیگر متمایز شده باشد. استفاده از قالب های جذاب برای پست ها و استوری های اینستاگرام، زیبایی و جذابیت ویژه ای را در محتوای شما به وجود می آورد. بنابراین سعی کنید که به منظور ارتقای هویت منحصر به فرد برند خود، از الگوهای ثابت و همیشگی در پست ها و استوری ها استفاده نمایید.

  • بازنشر پست هایی از برندها و اکانت های مشابه دیگر در صفحه خود

گاهی برای جذب و افزایش فالوور اینستاگرام خود، لازم است که با برندهایی با سطح بالاتر تعامل سازنده داشته باشید. یکی از این راه ها برای ایجاد تعامل، پست کردن محتوایی جذاب از یک برند مشهور است. توجه داشته باشید که در هنگام پست کردن این گونه محتواها در صفحه شخصی خود، مالکیت معنوی و بحث کپی رایت را رعایت نمایید. می توانید با تگ کردن و منشن کردن برند مورد نظر این نکته را لحاظ نمایید.

  • محتوای خود را قبل از انتشار، ویرایش نمایید.

قبل از اینکه اقدام به انتشار عکس یا ویدیو مورد نظر خود در پیج اینستاگرام تان نمایید، سعی کنید که با ابزارهای موجود محتوای خود را ویرایش کنید. ایجاد جذابیت های بصری در پست و استوری، باعث می شود که فالوورها و مخاطبین شما تعامل خوبی با محتوا داشته باشند. با این کار محتوای شما بهتر و سریع تر دست به دست شده و در زمان کوتاهی تعداد بیشتری فالوور جذب خواهید نمود.

تعامل خود در اینستاگرام را به هر طریقی افزایش دهید

3

این میزان تعامل شما در فضای اینستاگرام است که کند بودن یا تند بودن روند افزایش فالوور اینستاگرام شما را مشخص می نماید. در واقع شما با برقراری یک ارتباط موثر، فالوورهای خود را تشویق می کنید که از طریق لایک کردن، کامنت گذاری و اشتراک گذاری محتوا با دوستانشان، ارتباط خود را با محتوا افزایش دهند. در اینجا نکاتی را در ارتباط با افزایش تعامل شما در اینستاگرام بیان می کنیم:

  • با برندها و اکانت های مرتبط با فعالیت خود در ارتباط باشید.

اگر کسب و کارتان در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است، اکانت های مشابه را دنبال کرده و با فالوورهای آنها ارتباط برقرار سازید. منظورمان این نیست که به افراد در دایرکت پیام دهید. می توانید کامنت های آن ها را لایک کنید. می توانید زیر پست های اکانت های مشابه اکانت کاربری خود، کامنت گذاری هدفمند داشته باشید. این نکات همگی موجب بیشتر دیده شدن پیج شما خواهند شد.

  • کپشن های جذاب بنویسید

اغلب افرادی که در اینستاگرام فعالیت دارند، تنها به پست کردن عکس ها و ویدیوها بسنده می کنند. اما خوب است بدانید که کپشن ها و نوشته های کوتاه زیر هر پست، مناسب ترین راه ارتباطی شما با مخاطبان تان است. شما می توانید با طراحی یک متن درست و حسابی توجه تعداد زیادی از مخاطبان خود را جلب کنید. آنها را مجاب کنید که بخندند ( در صورتی که یک کمدین هستید ). فرصتی برای فکر کردن و کامنت گذاری به آنها بدهید. در نهایت آنها راهی به جز ارسال محتوای شما به دوستان خود نداشته باشند.

همچنین می توانید برای برقراری تعاملات بیشتر، کامنت هایی که فالوورهای تان می گذارند را لایک کنید و به آنها پاسخ دهید. این موضوع یک حس دلگرمی در آنها ایجاد می کند که باعث می شود شما را آنفالو نکنند. در هنگام پست گذاری یا استوری گذاشتن نیز می توانید از ابزار تگ اینستاگرام استفاده نمایید. با این کار افراد زیادی را می توانید متوجه محتوای خود کنید.

از هشتگ ها به درستی استفاده نمایید.

یکی دیگر از ابزارهایی که نخستین بار در توییتر کشف شد، هشتگ ها هستند. شما می توانید به منظور افزایش فالوور اینستاگرام خود، از این ابزارها به صورت بهینه استفاده نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که اینستاگرام به شما اجازه استفاده از 30 عدد هشتگ در زیر هر پست را می دهد. بنابراین شما می توانید از هشتگ های مرتبط با برند یا کسب و کارتان در هر بار پست یا استوری گذاری استفاده نمایید. این نکته را فراموش نکنید که افراد زیادی هنگام جستجوی مطلب مورد نظر خود از ابزار هشتگ در اینستاگرام استفاده می کنند. بنابراین باید با هشتگ های معروف و پر کاربرد به خوبی آشنا شوید.

سخن پایانی

همان طور که دیدیم ترفندهای کلیدی بسیاری برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارد. برای داشتن یک پیج کاری پر بازدید لازم است که به نکات ریزی که در این مقاله به آن اشاره شد توجه نمایید. همچنین می توانید در این مسیر از مشاوره های رایگان متخصصین سایت دریچه 67 نیز بهره ببرید. این سایت با فعالیت خود در حوزه تبلیغات و افزایش بازدید شبکه های اجتماعی نظیر؛ اینستاگرام، تلگرام، تیک تاک و آپارات، محصولات ویژه ای را در این باره تهیه و ارائه نموده است. از جمله مهمترین قابلیت های این سایت که می توانید به طور رایگان از آن استفاده نمایید امکان گرفتن صد لایک رایگان تنها با کامنت گذاشتن زیر یکی از محصولات این سایت است. همچنین با مراجعه به این سایت می توانید از پکیج های افزایش بازدید و افزایش فالوور اینستاگرام آن نیز استفاده نمایید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.