کد خبر : 15906 / /
/

ترکیه از کشورهایی است که ایرانیان می‌توانند به راحتی برای تحصیل در آن اقدام کنند. در این کشور، شرایط پذیرش جهت اعطای ویزای دانشجویی و همین‌طور شرایط پذیرش مراکز آموزشی به نسبت کشورهای اروپایی آسان تر و همچنین دانشگاه های ترکیه دارای رنکینگ های جهانی می باشد که همین موضوع باعث می‌شود که سالانه افراد بسیاری قصد داشته باشند تا در این کشور تحصیل کنند. اما در این میان موانعی وجود دارند که یکی از آن‌ها اسکان در این کشور است. به عنوان یک دانشجو، می‌توانید روش‌هایی مانند اجاره، رهن یا خرید خانه در ترکیه را برای سکونت انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم تا به‌طور کامل شرایط تحصیل در ترکیه و خرید ملک + پیشنهاداتی خاص را مطرح کنیم.

کشورهای بسیاری برای تحصیل وجود دارند؛ چرا ترکیه؟

بسیاری با خود می‌گویند که کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی وجود دارند که این افراد می‌توانند برای تحصیل به سراغ آن‌ها بروند؛ پس چه دلایلی برای انتخاب ترکیه به عنوان یک کشور مناسب برای تحصیل ایرانیان وجود دارند؟

نزدیکی به ایران

یکی از مزایای تحصیل در ترکیه به‌جای تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی این است که به دلیل همسایگی این کشور با ایران، حتی با خودروی شخصی نیز می‌توان از ترکیه به ایران آمد یا برعکس، از ایران به ترکیه رفت. همین موضوع باعث می‌شود تا هر زمان که تمایل داشتید، به راحتی بتوانید به کشور مادری خود برگردید.

برخورداری از شرایط پذیرش دانشجویی آسان

به دلیل میزان تقاضای بسیار بالایی که برای تحصیل در مراکز آموزشی کشورهای آمریکایی و اروپایی وجود دارد، شرایط پذیرش برای دانشجویان بسیاری سخت‌تر از قبل و رقابتی‌تر شده است. ازاین رو، شانس کمتری را برای پذیرش در این کشورها خواهید داشت. درعین‌حال، کشورهایی مانند ترکیه نیز وجود دارند که هم از رنکینگ بالای آموزشی برخوردار هستند و هم شرایط پذیرش آسان‌تری دارند.

امکان تبدیل ویزا

بسیاری تصور می‌کنند که پس از پایان دوران تحصیلی خود در کشوری مانند ترکیه، یا باید برای تحصیل در مقاطع بالاتر اقدام کنند، یا اینکه از کشور خارج شوند. این در حالی است که می‌توانید پس از پایان دوران تحصیلی خود در کشور ترکیه، ویزای تحصیلی را به نوع دیگر ویزا مانند کاری یا سرمایه‌گذاری تبدیل کنید. ازاین‌رو، این امکان برای دانشجویان ایرانی فراهم است که پس از پایان دوران تحصیلی خود بتوانند از طریق روش‌هایی مانند سرمایه‌گذاری، اقامت دائم و تابعیت ترکیه را دریافت کنند.

مراکز آموزشی با سطح بالای آموزشی و رفاهی

به‌طور کلی می‌توان گفت که مراکز آموزشی ترکیه مانند دانشگاه استانبول در سطح جهانی شناخته شده‌اند و مدارک تحصیلی آن‌ها نیز مورد تایید بسیاری از کشورهای جهان است. همین موضوع باعث می‌شود تا پس از تحصیل در ترکیه، نیازی به تبدیل مدارک آموزشی خود نداشته باشید.

بورسیه های تحصیلی متنوع برای دانشجویان ایرانی

دانشجویان ایرانی در این این امکان را دارند تا برای کاهش هزینه های تحصیل در ترکیه، بورسیه تحصیلی دریافت کنند. بورسیه‌های تحصیلی توسط مراکز دولتی و خصوصی کشور ترکیه اعطا می‌شوند که هرکدام دارای شرایط خاص خود هستند و به‌طور کلی به دو دسته کامل و نیمه تقسیم می‌شوند.

بورسیه های تحصیلی کامل در کشور ترکیه این امکان را می‌دهند تا برای تحصیل در این کشور هزینه زیادی را پرداخت نکنید. در واقع، در این نوع بورسیه، شهریه تحصیل و همین‌طور هزینه اسکان شما به تقریبا صفر می‌رسد. در مقابل، این بورسیه تحصیلی به شکلی کاملا محدود ارائه می‌شود و تنها افراد برتر می‌توانند آن‌ها را دریافت کنند..

4.

معرفی برخی از بهترین دانشگاه های ترکیه برای ایرانیان

مراکز آموزشی مختلفی در کشور ترکیه وجود داشته که بسیاری از آن‌ها در رنکینگ جهانی در لیست بهترین‌ها قرار دارند. در ادامه نیز لیستی از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه قرار دارد که شما می‌توانید با توجه به این لیست، دانشگاه مورد نظر خود را برای تحصیل انتخاب کنید:

  • دانشگاه کانکایا
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه سابانجی
  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه فنی استانبول
  • دانشگاه فنی خاورمیانه
  • دانشگاه بوغازیچی
  • دانشگاه استانبول

شرایط سکونت در کشور ترکیه برای دانشجویان به چه شکل است

برای تحصیل در ترکیه تنها نباید به پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی این کشور توجه داشته باشید. به‌طوری که پس از ورود به ترکیه، اولین موضوعی که با آن مواجه می‌شوید، مکانی برای سکونت است. ازاین‌رو، پیش از اقدام جهت تحصیل رایگان در ترکیه، باید به فکر اسکان خود در این کشور باشید.

بسیاری از دانشگاه های کشور ترکیه دارای خوابگاه هستند. اما برای دریافت خوابگاه باید در مدت زمان خاصی اقدام کنید که به دلیل ظرفیت محدود به سرعت ظرفیت خوابگاه‌ها پر می‌شود. درعین‌حال، بسیاری از دانشجویان نیز با اتاق‌های اشتراکی مشکل دارند.

برخی نیز با خود می‌گویند که اجاره یا رهن خانه می‌تواند انتخاب مناسبی برای یک دانشجوی ایرانی باشد. اما در نظر داشته باشید که شما باید در عین اینکه ماهانه هزینه تحصیل و امورات خود را پرداخت می‌کنید، به دنبال پرداخت هزینه‌های اجاره خانه نیز باشید که فشار اقتصادی زیادی را به شما تحمیل می‌کند. درعین‌حال، روش دیگری نیز وجود دارد که خیال شما را از مشکلات مربوط به موارد ذکر شده راحت می‌کند.

خرید ملک؛ روشی برتر برای سکونت دانشجویی و دستیابی به تابعیت ترکیه

برای جلوگیری از مشکلات اسکان دانشجویی در ترکیه سایت خرید خانه در استانبول روتس کپیتال در سال 2022 روشی را معرفی کرد که به تبع آن می‌توانید تابعیت این کشور را نیز به‌دست آورید. لازم به ذکر است که در کشور ترکیه، شما می‌توانید با خرید ملک، علاوه بر برخورداری از یک مکان برای سکونت، اقامت دائم و تابعیت ترکیه را نیز دریافت کنید.

خرید آپارتمان در ترکیه به این صورت نیست که با خرید هر نوع ملکی می‌توانید به اقامت دائم آن دسترسی پیدا کنید. بلکه تنها در صورت رعایت شرایط لازم، شما می‌توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید. در ادامه با برخی از این شرایط آشنا می‌شویم

5.

خرید ملک در کشور ترکیه برای داوطلبان تحصیل در ترکیه

اولین و مهم‌ترین شرایط برای خرید ملک در کشور ترکیه این است که ملک انتخابی شما باید دارای حداقل ارزش 250 هزار دلار باشد. در نظر داشته باشید که تنها در این صورت است که تابعیت و اقامت دائم ترکیه اعطا می‌شود.

امکان خرید چند ملک برای رساندن ارزش به 250 هزار دلار

برخی تصور می‌کنند که تنها با خرید یک ملک به ارزش 250 هزار دلار می‌توانند اقامت دائم ترکیه را دریافت کنند. این در حالی است که شما می‌توانید به تعداد نامحدود املاک و مستغلات را در ترکیه خریداری کنید که میزان مجموع آن‌ها باید به مبلغ ذکر شده برسد.

دریافت اقامت موقت ترکیه با خرید ملک به ارزش کمتر از 250 هزار دلار

نکته دیگری که در رابطه با خرید ملک در ترکیه برای دانشجویان ایرانی وجود دارد این است که اگر شما ملکی را با ارزش کمتر از 250 هزار دلار را نیز خریداری کنید، همچنان اقامت ترکیه را دریافت خواهید کرد. اما در این میان باید به این نکته توجه داشته باشید که با این کار شما تنها یک اقامت 5 ساله را دریافت می‌کنید که در این مدت فرصت دارید تا مجموعه ارزش املاک خود را به 250 هزار دلار برسانید.

ترکیه؛ یکی از بهترین کشورهای برای تحصیل و اقامت دانشجویان ایرانی

کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که ایرانیان بسیاری برای تحصیل در آن اقدام می‌کنند. https://rootsturkey.com/%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87/  اما موضوعی که برای تحصیل در این کشور وجود دارد و بسیاری از دانشجویان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، موضوع اسکان است. در کشور ترکیه شما می‌توانید در خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته باشید یا ملک اجاره کنید. اما بهترین کار خرید ملک به ارزشی بالاتر از 250 هزار دلار است که به تبع آن می‌توانید اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور را نیز دریافت کنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.