کد خبر : 15933 / /
/

پروتز سینه یک فرم مصنوعی سینه است که جایگزین شکل تمام یا بخشی از سینه برداشته شده می شود. بیشتر پروتزهای سینه از ژل سیلیکونی نرم که در یک لایه نازک محصور شده ساخته می شوند. آنها به گونه ای ساخته شده اند که شبیه شکل طبیعی سینه یک خانم یا بخشی از سینه باشد. سطح بیرونی نرم و صاف به نظر می رسد و ممکن است شامل یک طرح کلی نوک پستان باشد.

1.چه افرادی می توانند از پروتز سینه استفاده کنند؟

بسیاری از زنانی که برای سرطان سینه جراحی کرده اند و بازسازی نکرده اند از پروتز سینه استفاده می کنند. با این حال، ممکن است برای خانم‌هایی که سینه‌هایشان به طور طبیعی از نظر اندازه یا شکل با یکدیگر متفاوت است، یا بازسازی سینه‌هایی که متقارن نبوده، مفید باشد.

برای برخی از زنان، استفاده از پروتز ممکن است یک انتخاب موقت قبل از بازسازی باشد. سایر زنان ممکن است ترجیح دهند بازسازی سینه را انجام دهند و پوشیدن پروتز را انتخاب طولانی مدت موثر و مناسبی بدانند. برخی از زنانی که قصد بازسازی ندارند، ترجیح می دهند از پروتز استفاده نکنند .

2.آیا بعد از جراحی سینه به من پروتز موقت سینه داده می شود؟

اگر بازسازی فوری انجام نداده اید، پروتزهای موقت سینه به شما داده می شود تا در دوران نقاهت پس از عمل جراحی بپوشید.

3.چگونه می توانم پروتز سینه دائمی تهیه کنم؟

هنگامی که محل اسکار شما به طور کامل بهبود یافت و تورم کاهش یافت (معمولاً در عرض شش تا هشت هفته)، در صورت تمایل می‌توانید پروتز سیلیکونی دائمی را نصب کنید.

4.آیا هزینه پروتز سینه شامل بیمه می شود؟

جراحی پروتز سینه جز جراحی های زیبایی محسوب می شود که در ایران این جراحی ها تحت پوشش بیمه های درمانی قرار نمی گیرد و شما با مراجعه متخصصین جراحی پلاستیک و زیبایی و اندازه گیری سایز مناسب پروتز توسط شرکت های موجود در ایران مثل موطیوا ،پلی تک و منتور این پروتز ها رو بخرید.در مورد هزینه پروتز سینه بیشتر بدانید.

5.چه مواردی را در مشاوره باید در نظر بگیرید؟

مجموعه ای از اندازه ها و سبک های پروتز باید جهت انتخاب صحیح و درست در دسترس باشد و در حریم خصوصی کافی یک آینه بزرگ و نور خوب تا بتوانید خودتان ببینید که پروتز در سینه بند شما و لباس روی آن چگونه است.

و همچنین زمان کافی برای انتخاب درست پروتز شما باید احساس راحتی داشته باشد، شکل خوبی به شما بدهد و با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد.

6.انواع پروتز سینه

پروتزها در سبک‌ها، شکل‌ها، وزن‌ها، رنگ‌های پوست و مواد مختلف و با طیف وسیعی از لوازم جانبی عرضه می‌شوند.

از نظر برند هم تنوع زیادی در پروتز ها وجود دارد که قیمت های متفاوتی دارند و امروزه اغلب پروتز سیلیکونی به علت شبیه بودن زیاد پروتز به بافت سینه مورد  توجه و استقبال زیادی نسبت به سایر جنس های دیگه مثل پروتز اب نمکی قرار گرفته است.

7.چگونه باید از پروتز سینه خود مراقبت کنم؟

متخصص پروتز اطلاعاتی را در مورد نحوه مراقبت از نوع خاص پروتز به شما می دهد. اگر از توصیه های مراقبت از پروتز خود پیروی کنید، باید چندین سال دوام بیاورد. به طور کلی، شما باید مانند پوست خود از پروتز سینه سیلیکونی مراقبت کنید. هر روز آن را با آب گرم و صابون بشویید و با حوله خشک کنید. اگر پروتز چسب دار دارید ممکن است محصولات خاصی وجود داشته باشد که برای تمیز نگه داشتن پروتز باید از آنها استفاده کنید. تامین کننده پروتز شما می تواند در مورد این موارد بیشتر به شما بگوید.

هنگامی که از پروتز خود استفاده نمی کنید، آن را در واحد شکلی داخل جعبه ای که داخل آن قرار دارد، نگهداری کنید.

مراقب باشید که پروتز را با اشیاء نوک تیز مانند حلقه یا سنجاق گیر نکنید زیرا ممکن است به آن آسیب برساند و باعث نشت سیلیکون شود. اگر آسیب دید، معمولاً می توانید پارگی را به طور موقت با یک گچ چسبنده ببندید.

 

8.چگونه می توانم پروتز سینه خود را تعویض کنم؟

پروتز شما دارای گارانتی خواهد بود اما طول آن می تواند متفاوت باشد و بیشتر پروتزها بیشتر از مدت زمان گارانتی عمر می کنند

سبک های جدید پروتز همیشه در حال توسعه هستند، بنابراین زمانی که نیاز به جایگزینی دارید، بهتر است به جای جایگزینی مستقیم پروتز، یک ارزیابی مجدد انجام دهید.

اگر پروتز شما به دلیل نقص ساخت آسیب دیده باشد، ، باید مجددا مورد ویزیت و مشاوره قرار بگیرید و یک پروتز جدید رایگان توسط شرکت ها به شما داده شود. اگر به دلیل سوراخ کردن آن یا پیروی نکردن دستورالعمل‌های مراقبت آسیب دیده باشد، ممکن است برای تعویض آن هزینه‌ای دریافت کنید.

9.پروتز سینه و شیردهی

معمولا برای خانم ها این سوال ممکن است پیش بیاید که بعد از انجام پروتز سینه می توانند شیردهی داشته باشند یا خیر؟در پاسخ این افراد باید بیان شود که انجام جراحی پروتز سینه هیچ تداخلی با شیردهی ندارد و هنگام پروتز سینه غدد شیردهی هیچ آسیبی نخواهند دید.

10.پروتز سینه و سرطان

یک مورد دیگه این است که اغلب خانم ها از ترس ایجاد سرطان سینه از انجام پروتز سینه خودداری میکنند که با توجه به منابعی که وجود دارد تا این لحظه خبری از وب سایت های معتبر پزشکی مثل سایت fda.gov وجود ندارد که نشان دهد پروتز سینه باعث ایجاد سرطان سینه می شود.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.