کد خبر : 16068 / /
/

 

اکسپندد متال (Expanded Metal)، نوعی ورق منبسط فلزی است که برش داده و کشیده می‌شود و از الگوی مشبک فلزی منظم (اغلب به شکل لوزی) تشکیل می‌شود. توری اکسپندد متال با نام‌های توری لوزی، توری لوزی کششی، توری کششی و توری مشبک لوزی نیز شناخته می‌شود.

این نوع توری دارای چندین ویژگی عالی است که باعث اهمیت آن‎ها در صنایع و مصارف مختلف شده است. از جمله ویژگی‌های توری لوزی، می‌توان یکپارچگی، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و تغییرات آب و هوایی، ایمنی بالا، زیبایی قابل توجه، دوام و استحکام بالا را نام برد.

این نوع توری‌ها به دلیل داشتن قابلیت‌های بسیار زیاد بهترین گزینه برای کاربردهای مختلف از جمله ساخت تابلو، توری دکوری ساختمان، زیباسازی فضا داخلی و خارجی، فیلتراسیون، صنایع هوایی، فنس‌های شهری و … به شمار می‌آیند.

توری لوزی یا اکسپندد متال

خصوصیات توری لوزی

از خصوصیات این توری‌ها آن است که قابلیت شکل پذیری بالایی دارند و می‌توان از آنها در ساخت انواع سازه‌های فلزی استفاده کرد.

دیگر ویژگی‌های این نوع توری‌ها می‌توان به استحکام بسیار بالا در مقایسه با سایر توری‌ها اشاره کرد.

همچنین به دلیل وزن نهایی بسیار کمتری که نسبت به ابعاد مشابه در ورق فلزی داشته و نیز ضایعات کمتری نسبت به انواع توری‌های پانچ شده دارند، قیمت توری‌ لوزی از توجیه اقتصادی بسیار مناسب‌تری برخوردار می‌باشند.

توری چشمه لوزی به دلیل الگوی الماس مانند آن، جذب انرژی و مقاومت عالی در برابر تغییر شکل دارد.

تولید توری چشمه لوزی

تولید توری لوزی با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک توسط مجموعه توری سید انجام می‌شود.

متریال به کار رفته در ساخت توری لوزی شامل موارد زیر است:

  • ورق آلومینیوم
  • ورق روغنی
  • گالوانیزه
  • ورق استیل
  • اسید شور
  • ورق سیاه فولاد مبارکه 

همچنین متناسب با کاربرد مورد نیاز خود می‌توانید یکی از این متریال را با طول شیت برگ یا رول دلخواه خود سفارش دهید.

کاربردهای توری لوزی

توری اکسپندد متال مزیت‌های بسیاری را برای تولید کنندگان، پیمانکاران و طراحان به دنبال دارد.

این نوع توری‌ها به دلیل داشتن قابلیت‌های بسیار زیاد بهترین گزینه برای مصارف و کاربردهای مختلف به شمار می‌آیند.

وزن سبک، استحکام زیاد، انعطاف‌پذیری، قابلیت بالای شکل‌پذیری، ظاهر زیبا، کارایی بالا و قیمت مناسب باعث شده است این توری بهترین گزینه برای کاربردهای مختلف به شمار بیاید. در ادامه چند کاربرد مهم این نوع توری را بررسی خواهیم کرد.

6

توری لوزی در طراحی فضاهای شهری

 

طراحی فضاهای شهری

از توری اکسپندد می‌توان به شیوه‌های مختلف در طراحی و ساخت قسمت‌های گوناگون فضای شهر استفاده کرد. برخی از کاربردهای رایج این توری عبارتند از:

  • نرده و حصارکشی فضای شهری
  • ساخت مبلمان شهری
  • طراحی ایستگاه‌های اتوبوس و مترو
  • ساخت صندلی‌ها و سطل‌های زباله
  • حفاظ پله‌ها

طراحی و دکوراسیون داخلی

ویژگی‌های منحصربه‌فرد توری کششی، دست طراحان را در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن باز گذاشته است تا داخل ساختمان را با ویژگی‌های زیبا و منحصر به فردی طراحی کنند.

از این توری در ایجاد یک تصویر خاص و چشم نواز در روکش و سقف‌های کاذب، راهرو و راه پله، رمپ، نرده و محافظ استفاده می‌شود.

فیلتراسیون

از جمله کاربردهای توری فلزی و لوزی شکل در صنعت فیلتر سازی می‌توان به سیستم‌های تهویه هوا اشاره کرد. فیلتر هود آشپرخانه، فیلتر پراید و صنعتی و هم‌چنین فیلتر ماشین‌های سنگین از جمله کاربردهای مش در فیلتراسیون است.

نمای ساختمان

توری اکسپند متال از جمله رایج‌ترین انواع محصولاتی است که در نمای ساختمان‌ها به عنوان توری نمای ساختمان به کار برده می‌شود.

7

تابلوهای فروشگاهی ساخت توری سید

 

تابلوهای فروشگاهی

امروزه در ساخت انواع تابلوی سر در مغازه‌ها، تابلوی فروشگاه‌ها، سالن و آرایشگاه‌ها، تابلو فست فود و رستوران‌ها، و انواع تابلو مغازه خرده فروشی، از انواع توری اکسپندد استفاده می‌شود.

توری لوزی کششی به دلیل استحکام، زیبایی و قیمت مناسب تبدیل به انتخاب مناسبی برای ساخت و تزیین انواع تابلوهای فروشگاهی شده است. 

محافظ و حصارهای امنیتی

با وجود این که محافظ و حصارهای امنیتی استاندارد راه حلی قابل اعتماد و مقرون به صرفه‌ای برای کارهای حفاظتی معمولی هستند، ممکن است برای محیط های پرخطر مناسب نباشند.

حصارهای ساخته شده با اکسپندد متال انتخاب مناسبی برای شرایطی است که نیاز به حفاظ های ایمنی جدی‌تری مانند نیروگاه‌ها، تاسیسات تولیدی، فرودگاه‌ها، زندان‌ها و راه آهن می‌باشد.

موارد دیگر

علاوه بر این موارد، این مدل توری به دلیل ویژگی‌های فراوان و متمایز خود، کاربردهای بسیاری دارد از جمله:

  • ساخت محصولات فلزی
  • ساخت و ساز ساختمان
  • صنعت مخابرات
  • آسانسور و بالابر
  • فنس و حفاظ‌های امنیتی
  • صنایع هوایی

 

نکات مهم در تعیین نوع و مقدار

در اکثر کارخانه‌های تولیدی امکان سفارش توری مشبک فلزی با اندازه سوراخ‌های دلخواه در صورت بزرگ بودن حجم سفارش وجود دارد.

باید توجه داشته باشید که هرچقدر تراکم شکاف‌ها یا سوراخ‌های موجود در توری لوزی کششی بیشتر باشد؛ حجم فلز به کار رفته در آن نیز بیشتر خواهد بود.

این مسئله روی افزایش وزن و قیمت توری لوزی تاثیرگذار است ضمن این که در حجم‌های بالا مشکلات حمل و نقل را نیز به همراه خواهد داشت.

خرید و قیمت توری لوزی

توری سید، مرجع اصلی تولید کننده توری لوزی، امکان سفارش انواع توری اکسپندد متال مورد نظرتان را مستقیماٌ از کارخانه فراهم کرده است. ما یک تولیدی کاملاً مجهز برای ساخت انواع اکسپندد متال داریم که در آن می‌توانیم یک راه‌حل حصارسازی سفارشی برای انواع برنامه‌های امنیتی منحصربفرد شما تولید کنیم

برای دریافت مشاوره جهت خرید و اطلاع از قیمت توری لوزی کافیست همین حالا به وب‌سایت توری سید بروید و یا با شماره ۶۶۳۱۸۰۶۹-۰۲۱ تماس بگیرید. تمامی سفارشات مستقیماْ‌ از درب کارخانه و با پایین ترین قیمت بازار، برای شما تولید و ارسال می‌شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.