کد خبر : 16090 / /
/

 

در سال های گذشته به دلیل نیاز مبرم بازار کار به نیروی متخصص به خصوص در رشته های فنی و حرفه ای، جوانان زیادی به این حرفه جذب شده اند. رشته های فنی حرفه ای متنوع و زیادی در حال حاضر در بازار کار تعمیرات فعال می باشند. یکی از محبوب ترین و پرتقاضاترین رشته های فنی حرفه ای که علاقه مندان زیادی دارد رشته تعمیرات موبایل است.

به همین دلیل افراد زیادی هر ساله به آموزشگاه های فنی حرفه ای آزاد مراجعه می کنند تا در دوره عملی آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنند. این کارآموزان در این دوره ها نحوه تست، عیب یابی و تعمیر یا تعویض انواع قطعات موبایل را آموزش می بینند.

یکی از نگرانی های بزرگ کارآموزان پیدا کردن یک آموزشگاه معتبر می باشد که تمام مهارت ها را به صورت عملی و کاربردی آموزش دهد. در این مقاله قصد داریم به شما در انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل در تهران کمک کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی دوره آموزش تعمیرات موبایل

دوره آموزش تعمیرات موبایل یک دوره عملی و ویژه بازار کار می باشد. این دوره شامل آموزش تعمیرات سخت افزاری و آموزش تعمیرات نرم افزاری انواع موبایل و تبلت است. اگر این دوره آموزش تعمیرات موبایل که شما در آن شرکت می کنید یک دوره کامل و جامع باشد، شما تعمیرات انواع موبایل و تبلت های اندوریدی و آیفون را در آن فرا می گیرید.

در این دوره کار آموزان انواع لوازم و تجهیزات تعمیرات موبایل را در دسترس دارند و پس از توضیحات استاد، مهارت ها را روی برد الکترونیکی که به آنها تحویل داده می شود تمرین می کنند. اساتید هنگام انجام مهارت ها، کارآموزان را تحت نظر دارند و اشکالات و اشتباهات آنها را اصلاح می کنند. 

3

آموزش تعمیرات موبایل سخت افزار

آموزش تعمیرات موبایل به دو بخش سخت افزار و نرم افزار تقسیم می شود. تعمیرات سخت افزاری روی قطعات سخت افزاری موبایل و با استفاده از ابزار و تجهیزات تعمیرات موبایل صورت می گیرد. از جمله تعمیرات سخت افزاری موبایل می توان به تعویض ال سی دی، تعمیر اسپیکر گوشی و تعمیر اتصالی مسیر شارژ موبایل اشاره کرد.

تعمیرات گوشی عمدتا به تعمیرات سخت افزاری گوشی اشاره دارد و برخی تعمیرکاران فقط این نوع تعمیرات را به عنوان خدمات خود ارائه می دهند. البته خیلی از ایرادات گوشی ها که تصور می شود منشاء سخت افزاری دارند با اصلاحات نرم افزاری به راحتی برطرف می شوند. تست موبایل و عیب یابی آن باید توسط متخصص تعمیرات موبایل صورت بگیرد تا منشاء سخت افزاری یا نرم افزاری آن مشخص شود.

آموزش تعمیرات موبایل نرم افزار

آموزش تعمیرات موبایل نرم افزاری به مشکلاتی که با تنظیمات نرم افزاری در سیستم عامل گوشی سر و کار دارد، مربوط می شود. برای انجام این تعمیرات نیاز به باز کردن گوشی نیست. البته به عنوان استثناء باید فلش کردن گوشی را در نظر بگیریم، زیرا هرچند این کار جزو دسته تعمیرات نرم افزاری است اما برای انجام آن نیاز به باز کردن گوشی می باشد.

از جمله تعمیرات نرم افزاری موبایل می توان به ریکاوری اپل آیدی و بازخوانی رمز گوگل پلی اشاره کرد. هر چند خیلی از تعمیرات موبایل مانند ایرادات وای فای و بلوتوث گوشی که در نگاه اول ممکن است سخت افزاری به نظر بیایند، در واقع منشاء نرم افزاری دارند.

بازار کار و درآمد شغل تعمیرات موبایل

برای بررسی بازار کار و درآمد در هر شغلی از رشته های فنی و تعمیرات ، باید گستردگی و حجم وسیله مورد استفاده را مورد بررسی قرار داد. امروزه عمده افراد در هر سنی حداقل از یک موبایل و یا تبلت استفاده می کنند.

از طرفی موبایل و تبلت های امروزی کاربردهای محدود قدیم را گسترش داده اند و از یک وسیله صرفا ارتباطی به وسیله ای تکنولوژیکی تبدیل شده اند که برای کارهای بیزینسی آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده سنگین و دائم از این گوشی ها باعث شده ایرادات نرم افزاری و ایرادات سخت افزاری بیشتری را داشته باشند. برای برطرف کردن این ایرادات باید از یک متخصص تعمیرات آموزش موبایل بهره گرفته شود.

این دلایل همگی دلالت بر این موضوع دارند که بازار کار تعمیرات موبایل یک بازار کار گسترده و فعال می باشد. می توان گفت بازار کار تعمیرات موبایل و تبلت اشباع ناپذیر است و همیشه در این بازار نیاز برای متخصصان تعمیرات موبایل احساس می شود.

به نسبت همین بازار کار فعال، درآمد نیز در این حرفه نیز زیاد است. دلیل این امر این است که اولا دستمزد تعمیرات موبایل به دلیل اینکه یک حرفه کاملا تخصصی می باشد بالاست و می توان گفت رشته تعمیرات موبایل در بین رشته های فنی حرفه ای یکی از پرسودترین ها می باشد.

دلیل دیگر سودِ بالای این حرفه این است که می توان در کنار کار تعمیرات، وسایل جانبی موبایل مانند گلس، کاور، هندزفری و ... را نیز به فروش رساند که این می تواند سود ماهانه را به مقدار قابل توجهی افزایش داد.

مراحل ورود به بازار کار تعمیرات موبایل

برای ورود به بازار کار تعمیرات موبایل باید سه مرحله مختلف را گذراند. اولین مرحله که اتفاقا مهمترین مرحله می باشد مربوط به آموزش است. اگر شما به صورت اصولی، عملی و کاربردی آموزش ببینید یک قدم مهم و بزرگ در ورود به بازار کار برداشته اید و با کمی کار و کسب تجربه، به راحتی تبدیل به یک متخصص خواهید شد. از طرفی اگر آموزش ها به صورت اصولی نباشد مدت زیادی طول می کشد تا به صورت تجربی تمام نکاتی که باید در دوره آموزشی فرا می گرفتید را یاد بگیرید.

در مرحله بعدی باید ابزار و تجهیزات لازم برای انجام تعمیرات را خریداری کنید. ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیرات موبایل کاملا تخصصی هستند. تعمیرات موبایل یک شغل حساس و ظریف است و برای انجام آن نیاز به ابزار تخصصی و ویژه ای می باشد که معمولا نمونه این تجهیزات را نمی توانید در تعمیرات شغل های دیگر ببینید.

مرحله سوم از ورود به بازار کار، یافتن مرکزی برای شروع به کار و بدست آوردن تجربه است. برای انجام این کار می توانید با ارائه مدرک معتبری که پس از دوره از آموزشگاه دریافت می کنید، در مراکز خدماتی مشغول به کار شوید. راه دیگر این است که برای پذیرش سفارشات خصوصی در اپلیکیشن های کاریابی مانند آچاره ثبت نام کنید. اگر هزینه لازم برای اجاره یک مغازه را دارید، می توانید با استفاده از مدرکی که از آموزشگاه دریافت می کنید، برای دریافت جواز کسب اقدام کرده و به صورت مستقل شروع به کار نمایید.

ابزار و تجهیزات تعمیرات موبایل

در این قسمت قصد داریم شماری از ابزار و تجهیزات تعمیرات موبایل را مورد بررسی قرار دهیم. در زیر لیستی از مهمترین ابزار و تجهیزات تعمیرات موبایل را مشاهده می کنید:

  • تستر و شوک دهنده باتری
  • لوپ و میکروسکوپ
  • دستگاه سپراتور
  • التراسونیک
  • ست پیچ گوشتی
  • مولتی متر
  • منبع تغذیه
  • هیتر و هویه
  • تیغ و کاتر
  • اسپاتول و قاب بازکن
  • پنس
  • ست ابزار تعمیرات
  • پد نسوز
  • گیره برد
  • خمیر قلع
  • قلع کش
  • سیم لحیم
  • روغن لحیم
  • خمیر فلکس
  • شابلون
  • لامپ UV
  • لوپ
  • سشوار صنعتی

نکته ای که باید در اینجا در نظر گرفت این است که در ابتدا که شروع به کار می کنید، لازم نیست تمام این ابزار و تجهیزات را تهیه کنید. حتی می توانید در ابتدا فقط یک خدمت خاص ارائه دهید؛ مثلا گلس گوشی ها را  تعویض کنید و پس از مدتی کار و بدست آوردن سرمایه با خرید تجهیزات بیشتر، گستره خدمات خود را افزایش دهید. همچنین برای شروع کار احتیاجی نیست حتما یک  مغازه اجاره کنید و می توانید با اجاره یک میز کار کوچک در یک مغازه خیلی از خدمات مورد نیاز را ارائه دهید.

مشکلات رایج موبایل که هر تعمیرکاری با آن ها روبرو می شود

گوشی های موبایل مانند هر وسیله دیگری مشکلات رایجی دارند که باید برای رفع آنها مهارت های لازم را کسب کرد. هر تعمیرکار موبایل باید در دوره آموزش تعمیرات موبایل ، نحوه یافتن این ایرادات و رفع آنها را به صورت اصولی آموزش ببیند و قادر باشد آن را به صورت اصولی رفع کند.

ایرادات زیر از جمله مشکلات رایج و متعارف انواع گوشی های موبایل هستند که هر تعمیرکاری با آنها روبرو می شود:

  1. خالی شدن سریع شارژ گوشی
  2. عدم عملکرد صحیح کیبورد و تایپ اشتباه کلمات در گوشی موبایل
  3. ایراد شارژ نشدن گوشی موبایل
  4. درست کار نکردن دوربین موبایل
  5. خطای پر شدن حافظه گوشی
  6. باز شدن برنامه های گوشی موبایل به صورت خودکار
  7. وصل نشدن وای فای موبایل
  8. داغ کردن گوشی
  9. مشکل کم شدن سرعت گوشی و کندی اجرای برنامه‌ها
  10. هنگ کردن مدام گوشی موبایل
  11. ریستارت شدن خودکار موبایل
  12. فریز شدن صفحه گوشی
  13. درست کار نکردن اپ استور و گوگل پلی استور
  14. هنگ کردن یک اپلیکیشن خاص
  15. نشناختن گوشی موبایل توسط کامپیوتر
  16. کرش کردن مدام تلفن همراه
  17. مشکل پریدن آنتن گوشی موبایل
  18. ایراد آپدیت نشدن سیستم عامل
  19. مشکل نمایش ندادن تماس‌های از دست رفته
  20. ایراد آپدیت iOS
  21. مشکل همگام‌سازی برنامه ها با جیمیل و حساب کاربری
  22. سیاه شدن صفحه نمایش
  23. مشکل شلوغ شدن بیش از حد مخاطبان
  24. کار نکردن بلوتوث گوشی موبایل
  25. مشکل شناسایی نشدن کارت حافظه
  26. شلوغ شدن صفحه‌ی هوم (Home screen)
  27. ایراد از کار افتادن گوشی در اثر آب خوردگی
  28. مشکل موجود در اسپیکر گوشی موبایل
  29. آسیب دیدن سوکت شارژ گوشی
  30. تعمیر صفحه نمایش یا همان LCD شکسته

4

معیارهای یک آموزشگاه استاندارد تعمیرات موبایل

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، یکی از نگرانی های بزرگ کارآموزان ، پیدا کردن یک آموزشگاه خوب برای گذراندن دوره آموزش تعمیرات موبایل در تهران یا هر شهر دیگری است. اگر شما معیارهای یک آموزشگاه استاندارد را بدانید اولا اینکه خودتان می توانید از عهده این انتخاب بر بیایید و ثانیا اینکه این معیارهای ثابت هستند و هر آموزشگاهی که این معیارها را داشته باشد، یک آموزشگاه قابل اعتماد و معتبر برای گذراندن این دوره و اخذ مدرک است. معیارهای یک آموزشگاه معتبر را در زیر بررسی می کنیم.

آموزش عملی و کاربردی ویژه بازار کار

آموزش ها باید به شکلی باشند که بعد از دوره بتوانید از آنها در تعمیرات واقعی گوشی های موبایل استفاده کنید. گاهی اوقات آموزش ها به صورت بروز نشده و یا تئوری در کلاس بیان می شوند که هر چند به نظر مفید هستند، اما برای بازار کار کاربردی نیستند. آموزش تعمیرات موبایل از آن دسته هایی می باشد که باید هر ساله خود را با تغییرات آن بروز کنید.

مدرک معتبر زیر نظر سازمان فنی حرفه ای

سعی کنید در دوره های آموزشگاه هایی که تحت نظر سازمان فنی حرفه ای فعالیت می کنند، شرکت کنید زیرا مدارک این آموزشگاه ها معتبر هستند و می توانید به وسیله آنها برای خیلی از اصناف مجوز کسب دریافت کنید.

کارگاه های کاملا مجهز

کارگاه های آموزشی تعمیرات موبایل ، باید کاملا مجهز به آخرین ابزار و تجهیزات تعمیرات موبایل باشند. این ابزار و تجهیزات باید برای هر کارآموز به صورت جداگانه در دسترس باشند تا همگام با آموزش ها بتوانند از آنها استفاده کنند و مهارت ها را تمرین کنند.

اساتید مجرب و فعال در بازار کار

شاید بتوان گفت مهمترین عامل در آموزش اصولی یک شخص، استاد اوست. استاد خوب قادر است تمام مهارت ها را از صفر تا صد و به زبان ساده به کارآموز منتقل کند، طوری که کارآموز بتواند این مهارت ها را به کار بگیرد. برای رسیدن به این مهم، استاد باید خود در بازار کار مشغول به کار باشد. اگر استاد صرفا در هنرستان یا دانشکده های فنی مشغول به تدریس باشد، نمی تواند کمکی به کارآموز کند.

بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل در تهران

طبق بررسی های میدانی تیم فنی ما، آموزشگاه فنی پویان یکی از آموزشگاه های مجهز و بزرگ تهران است که با بیش از یک دهه تجربه و فراهم آوردن کارگاه های مجهز و اساتید مجرب در دوره آموزش تعمیرات موبایل توانسته کارآموزان زیادی را وارد بازار کار کند. پس از دوره نیز یک مدرک معتبر از سازمان فنی حرفه ای به کارآموزان اعطاء می شود.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.