کد خبر : 16152 / /
/

فیزیوتراپی یک روش درمانی بسیار مفید برای آسیب، اختلال و بیماری است. با استفاده از روش های فیزیکی خاص، به بازیابی تحرک، عملکرد و حرکت در ناحیه آسیب دیده کمک می کند. فیزیوتراپی از اطلاعات آزمایش شده و تحقیق شده در مورد نحوه عملکرد بدن استفاده می کند و از روش های تایید شده پزشکی برای درمان استفاده می کند.

فیزیوتراپی همچنین برای جلوگیری از آسیب یا گاها آسیب بیشتر در قسمتی که قبلاً تحت فشار قرار گرفته است بسیار مفید است. این به طور گسترده ای مورد استقبال است زیرا افراد در هر سنی می توانند با مدیریت و حفظ شکل و سلامت عالی از مزایای آن بهره مند شوند و در نتیجه از آسیب یا بیماری جلوگیری کنند.

فیزیوتراپی یک شغل مبتنی بر مدرک است که در آن متخصصان به خوبی آموزش دیده، ماهر و با تجربه بهترین مراقبت و درمان را ارائه می دهند.

فیزیوتراپیست‌ها به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته‌اند و از مهارت‌ها و تجربیات گسترده خود برای بهبود موقعیت‌های پیچیده مانند تنفسی، عصبی، قلبی عروقی و عصبی-عضلانی استفاده می‌کنند. اگر آسیبی دارید یا با مشکلی روبرو هستید، باید تحت درمان فیزیوتراپیست متخصص قرار بگیرید تا این مشکلات رفع شود.

مراجعه به فیزیوتراپیست

فواید فیزیوتراپی

ما در زیر برخی از شرایطی که فیزیوتراپی به ارائه بهترین نتایج ممکن کمک کرده است را فهرست می کنیم.

از بین بردن یا کاهش درد

بیمارانی که از آرتریت، کشیدگی عضلانی / رگ به رگ شدن یا تاندونیت رنج می برند از استفاده از تکنیک ها و تمرینات درمانی مانند تحرک بافت نرم یا استفاده از روش هایی مانند TENS، IFC و سونوگرافی سود می برند. این درمان‌ها به کاهش درد کمک می‌کنند و در نتیجه طبیعی بودن را تضمین می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید در دپارتمان تخصصی فیزیوتراپی احمدی گل ، مقالات در مورد فیزیوتراپی در منزل ،سکته مغزی ،سالمندان و آسیب های ورزشی را می توانید مطالعه کنید.

به جلوگیری از جراحی کمک می کند

بیایید با این روبرو شویم. همه ما در دوران سختی همه گیری کرونا زندگی می کنیم و هیچ کس نمی خواهد به بیمارستان مراجعه کند یا تحت عمل جراحی قرار گیرد. با این حال، برخی شرایط اجتناب ناپذیر وجود دارد که جراحی آخرین راه حل است. فیزیوتراپی می تواند با مدیریت و درمان در مراحل اولیه به جلوگیری از این امر کمک کند. همچنین در برنامه های توانبخشی قبل و بعد از آن برای کاهش عوارضی که ممکن است در جراحی رخ دهد مفید است. اگر در تهران ،کرج یا اطراف آن زندگی می کنید، می توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره ببرید که دیگر نیازی به مراجعه به مراکز درمانی نخواهید داشت.

بهبود قدرت و هماهنگی کلی

در حالی که فیزیوتراپی برای کاهش درد در حین یا بعد از جراحی بسیار مفید است، اما به بهبود قدرت و استحکام کلی بدن نیز کمک می کند. آیا می دانید فیزیوتراپی شامل تمرینات و کشش های خاصی است که به هماهنگی تجمعی بدن کمک می کند؟ بنابراین، اگر با علائم سرگیجه یا سرگیجه مواجه هستید، به شما پیشنهاد می کنیم به فیزیوتراپیست جهت مشاوره مراجعه نمایید.

کاهش وابستگی به داروها

هر دارویی که بیمار مصرف می کند در مقطعی از زندگی عوارض جانبی دارد. شرایط خاصی از بیمار می طلبد که برای کنترل یا درمان بیماری خود داروهایی مصرف کند. با این حال، مواردی مانند جراحی وجود دارد که در آن بیمار برای تسکین درد به دارو وابسته است. ما فیزیوتراپی را به عنوان یک گزینه جایگزین برای رفع این نگرانی و کاهش وابستگی و عوارض جانبی ناشی از داروها پیشنهاد می کنیم.

تقویت عملکرد قلب و عروق و ظرفیت ریه

جراحی پس از سکته مغزی نیازمند مراقبت شدید و برنامه ریکاوری است. فیزیوتراپی به بیماران پس از سکته قلبی کمک می کند تا درجه و حس جهت، حرکت و تعادل خود را بازیابند. فیزیوتراپیست های مجرب به بیماران کمک می کند تا با سبک زندگی سالم روزانه خود سازگار شوند. می‌توانید برای برنامه‌های ویژه در مورد تمرینات تنفسی که به بازیابی ظرفیت بهینه ریه و جریان خون در بدن کمک می‌کند.

مدیریت و پیشگیری از آسیب های مرتبط با ورزش

ما می دانیم که ورزش تماماً در مورد چابکی است و ورزش های مختلف می توانند خطر را برای انواع خاصی از شرایط مانند پارگی ACL، آرنج گلف بازان، فشار همسترینگ افزایش دهند. فیزیوتراپی در چنین شرایطی بسیار مهم و مفید است زیرا درمان بسیار خاصی را برای بهبود استقامت و رفع مشکل علامتی ارائه می دهد. به غیر از صدمات، ورزشکاران و ورزشکاران از جلسات منظم فیزیوتراپی بهره مند می شوند. تیم فیزیوتراپیست ماهر به بهبود گردش خون و تقویت عضلات بدن کمک می کند. این انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد که هر بازی را که بازی می‌کنید بهبود می‌بخشد.

تناسب اندام در تمام سنین و مراحل

پیری همیشه خوشایند نیست. این عوارض خاصی را به همراه دارد که سبک زندگی روزمره را مختل می کند. اینها شامل آرتریت روماتوئید RA، پوکی استخوان، سیاتیک، زوال عقل، گردن درد، کمردرد، تعویض مفصل زانو و غیره است. همه این بیماری ها را می توان با فیزیوتراپی کنترل و مدیریت کرد.

مدیریت بیماری های قلبی و دیابتی

اغلب مشاهده شده است که بیماران دیابتی از ناراحتی هایی مانند درد زانو، شانه و کمر رنج می برند. این اغلب به دلیل سطح نامتعادل قند در بدن است. برنامه های فیزیوتراپی اختصاصی وجود دارد که به مدیریت درد ناشی از دیابت کمک می کند. این طرح ها همچنین به کنترل سطح قند کمک می کند. فیزیوتراپیست های متخصص به راهنمایی بیماران در مورد نوروپاتی دیابتی، پای دیابتی و غیره کمک می کنند.

سهولت مراقبت از بارداری و پس از زایمان

بارداری سفر زیبایی است. با این حال، بسیاری از زنان در این سفر با مشکل مواجه می شوند زیرا بدن آنها دستخوش تغییرات اساسی می شود که بر سلامتی و سلامت کلی تأثیر می گذارد. بسیاری از زنان با مشکلاتی مانند نوسانات هورمونی، دشواری در انجام فعالیت های معمول به دلیل افزایش وزن، تغییر عادات و غیره مواجه هستند

بهبود سلامت روان

از میان تمام فواید شگفت انگیز فیزیوتراپی، سلامت روان مهمترین آنهاست. ما این را صرفاً از جهت "احساس شادی و سلامت" نمی گوییم. ما درک می کنیم که سلامت روان بسیار بیشتر از این است. در یک متخصص فیزیوتراپی مجرب، این واقعیت را تأیید و از آن حمایت می کند که احساس خوب در بدن شما نه تنها برای انجام کارهای روزانه مهم است، بلکه برای بالا بردن اعتماد به نفس شما در هر کاری و هر کجا که می روید، مهم است. به همین دلیل است که ما به شما کمک می کنیم تا پتانسیل واقعی و کامل خود را درک کنید.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.