کد خبر : 16181 / /
/

 

 

شهر آفتاب ایران را می‌شناسید؟ منظورمان شهر زیبای یزد است. شهری کویری که قطعاً گرمای آفتاب را در آن روی پوست خود احساس می‌کنید. شهری که این گرما را به قلب صمیمی ساکنان آن نیز انتقال داده است. یزد جزو مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران به حساب می‌آید.

در این شهر می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی مختلف دیدن کنید. البته که همیشه بازدید از بازارهای سنتی و مراکز خرید شهرهای دیگر، مخصوصاً شهر یزد می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین مراکز خرید و بازارهای یزد آشنا کنیم. پس برای سفرتان برنامه‌ریزی کرده‌اید و حتی پرواز مشهد یزد و بلیط یزد مشهد را خریده‌اید، با ما همراه باشید تا مراکز خرید این شهر زیبا را بهتر بشناسید.

بازار خان

بازار خان از جمله طولانی‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای این شهر است. بازار خان را می‌توان بخشی از جاهای دیدنی یزد دانست. قدمت این بازار به دوران قاجار و سلطنت ناصرالدین شاه باز می‌گردد. بازار خان نیز همانند سایر بازارهای سنتی، بخش‌های مختلف دارد. هر سرا و تیمچه بورس یک کالای خاص است.

برای مثال شاید یک سرا یا همان راسته به فروش انواع ترمه اختصاص داشته باشد. اگر قصد خرید ترمه را دارید، بهتر است سری به مغازه ترمه رضایی بزنید. این مغازه یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های ترمه در تمام یزد به حساب می‌آید. ترمه پارچه گران‌قیمتی است. به همین خاطر بهتر است از فروشگاه‌های معروف و معتبر خرید کنید. ترمه می‌تواند انگشت بافت و ابریشمی یا نخی و ماشینی باشد. این بازار از ساعت 8 صبح الی 10 شب باز است. بازار خان بهترین گزینه برای خرید سوغات در یزد محسوب می‌شود. در بازار خان می‌توانید انواع صنایع دستی یزد را نیز تهیه کنید.

آدرس: یزد، خیابان قیام

بازار زرگری

به به! چه بازاری! واقعاً بازدید از بازار زرگرها یا همان طلافروشان در هر شهر و دیاری می‌تواند لذت‌بخش باشد. در شهر یزد، بازار زرگری یکی از معروف‌ترین بازارهای سنتی است. قدمت این بازار به قرن 12 و 13 قمری باز می‌گردد. بازار زرگری حدود 53 باب مغازه دارد. اکثر کسبه این مغازه را افراد مسن و قدیمی تشکیل می‌دهند. این بازار عرض بسیار کمی دارد. به همین خاطر در اکثر مواقع شلوغ است. بازار زرگری زیبایی خاصی دارد و قطعاً بانوان شیفته آن می‌شوند.

2

آدرس بازار زرگری: شمال خیابان قیام

بازار پنجه علی

بازار پنجه علی یزد بورس مسگری این شهر است. بد نیست بدانید که قدمت این بازار به حدود 600 سال پیش باز می‌گردد. باورتان می‌شود!؟ یعنی از حدود 600 سال پیش تا به امروز، مردم در این بازار مشغول کسب درآمد بوده‌اند. در این بازار انواع و اقسام ظروف مسی یافت می‌شود.

البته اگر پرواز یزد مشهد شما هوایی است، باید در اندازه و وزن بار خود دقت کنید. پس اگر هوایی سفر می‌کنید، حتما روی بلیط مشهد یزد خود میزان بار مجاز را ببینید. مس گاهی سنگین است و باعث اضافه بار شما می‌شود. فقط به یاد داشته باشید که ظروف مسی قیمت گرانی هم دارند.

آدرس: خیابان قیام

مرکز خرید آریا

قرار نیست که تمامی بازارهای یزد را بازارهای سنتی تشکیل دهند. به هر صورت این شهر نیز همانند هر شهر دیگری در ایران پیشرفت کرده است. به همین خاطر شاهد مراکز خرید بزرگ و لوکس نیز در یزد هستیم. مرکز خرید آریا در یک ساختمان 5طبقه قرار دارد. 4 طبقه از این مرکز خرید را به بخش تجاری و رستوران اختصاص داده‌اند.

یک طبقه آن نیز به پارکینگ مجموعه تعلق دارد. در این مرکز خرید می‌توانید انوع پوشاک، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، ادکلن، عینک آفتابی و ... تهیه کنید. مرکز خرید آریا بسیار لوکس است و ظاهری زیبا دارد. قیمت اجناس در این مرکز خرید از سایر مراکز خرید یزد کمی بیشتر است. البته اجناس لوکس بیشتر در این مرکز خرید عرضه می‌شوند.

آدرس: یزد، بلوار شهید قندی

3

پاساژ ستاره

پاساژ ستاره یکی از بهترین مراکز خرید یزد به حساب می‌آید. این مرکز خرید برای کودکان جذابیت بسیاری دارد. دلیل این جذابیت هم وجود یک شهربازی سرپوشیده و سینمای 5بعدی است. همچنین بزرگسالان هم می‌توانند از سالن بیلیارد مجموعه استفاده کنند. در بخش تجاری می‌توانید از انواع فروشگاه‌های مختلف خرید خود را انجام دهید. در این مرکز خرید انواع فروشگاه کیف، کفش، پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی مشغول فعالیت هستند. قیمت این مرکز خرید از سایر مراکز خرید تا حدودی اقتصادی‌تر است. پس می‌توانید برای خرید سوغات نیز روی پاساژ ستاره حساب باز کنید.

آدرس: یزد، میدان آزادی

در نهایت باید گفت حالا که هزینه بلیط مشهد یزد و بلیط یزد مشهد را پرداخت کرده‌اید و عازم سفر هستید، بهتر است حتماً از تمامی بازارهای سنتی این شهر دیدن کنید. بازارهای سنتی یزد جزو جاهای دیدنی این شهر به حساب می‌آیند. همچنین می‌توانید انواع شیرینی بسیار خوشمزه نیز از این بازارها تهیه کنید که کیفیت بسیار عالی دارند. فقط در نظر بگیرید که صنایع دستی قیمت بالایی دارند و بهتر است آنها را فقط از فروشگاه‌های قدیمی و معتبر تهیه کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.