کد خبر : 16577 / /
/

 

همیشه یکی از دغدغه‌ها و مسائل کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، انتخاب مناسب‌ترین روش برای تبلیغات و بازایابی و تعامل با مشتری است. خیلی‌ها فکر می‌کنند با وجود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی،  دیگر دوره تبلیغات پیامکی به پایان رسیده و این روش تبلیغات بازدهی بالایی ندارد.

اما اشتباه نکنید! اگر کمپین ‌های پیامکی تبلیغاتی به‌شکل درستی اجرا شوند، یکی از پربازده‌ترین و موفق‌ترین روش‌های تبلیغات است. اما چطور؟

این مقاله را دنبال کنید تا به شما بگوییم چطور می‌توانید یک کمپین پیامکی موفق اجرا کنید.

در این مقاله علاوه‌بر توضیح اینکه اصلاً کمپین پیامکی چیست، در مورد روش‌ها و نکات مهمی که به اجرای کمپین پیامکی پربازده کمک می‌کند، صحبت می‌کنیم.

پس اگر صاحب کسب‌وکاری هستید  و دنبال یک روش تبلیغات موثر هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

2

کمپین پیامکی چیست؟

کمپین پیامکی یکی از ابزارهای تبلیغاتی مهم است که به کمک آن می‌توانید پیامک‌ های تبلیغاتی خود را به‌صورت انبوه به دست مشتری برسانید و مطمئن باشید که پیام شما دیده خواهد شد.

کمپین ‌های تبلیغات پیامکی، چه وقتی که بخواهید کسب‌وکار خود را به مشتری معرفی کنید و چه وقتی که قصد جذب و نگه داشتن مخاطب را داشته باشید، بهترین ابزار برای ارتباط با مشتری است. با این روش تنها در چند ثانیه پیام تبلیغاتی خود را به دست هزاران نفر به طور همزمان می‌رسانید.

 اگر از پنل پیامکی مناسبی استفاده کنید، حتی تعداد پیام‌های خوانده شده یا نشده را هم می‌توانید داشته باشید و این برای بررسی میزان اثربخشی تبلیغات و برنامه‌ریزی برای تبلیغات بهتر در آینده بسیار مفید است.

به همه این‌ها هزینه پایین تبلیغات پیامکی در عین بازدهی بالا (نسبت به سایر روش‌های تبلیغات مثل تبلیغات تلویزیونی) و امکان شخصی‌سازی پیامک بر اساس اطلاعات مشتری را اضافه کنید.

پس تبلیغات پیامکی نه‌تنها روش منسوخ و بی‌نتیجه‌ای نیست، بلکه با رعایت نکاتی که در ادامه می‌گوییم بیشترین تاثیر را از آن می‌توانید ببینید.

3

5 نکته مهم برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی پربازده

اجرای یک کمپین پیامکی موفق به دو چیز بستگی دارد: خلاقیت خود شما و امکاناتی که پنل پیامکی در اختیارتان قرار می‌دهد.

واقعیت این است که فرستادن یک سری پیام تبلیغاتی تکراری بدون جذابیت‌های محتوایی و بصری، نه تنها کمکی به فروش شما نمی‌کند، بلکه حتی باعث دید منفی مشتری نسبت به برند شما می‌شود و ممکن است مثل بقیه پیامک‌های تبلیغاتی کلیشه‌ای و تکراری، آن را بدون اینکه حتی بخواند، حذف کند!

 حالا چطور کمپین پیامکی‌ موفقی راه بیندازیم؟

مخاطب هدف‌تان را بشناسید

اگر مشتریان را در گروه‌های مختلف طبقه‌بندی کنید و پیام‌های تبلیغاتی را طبق اطلاعاتی مثل نام، شغل، سن، علایق و... که از مشتریان خود به دست می‌آورید، ارسال کنید، برای مخاطب حس اعتماد نسبت به برند شما ایجاد می‌شود و تاثیرگذاری اس ام اس تبلیغاتی چند برابر می‌شود.

با شناخت دقیق مخاطب دید بهتری نسبت به علایق و سلایق او پیدا می‌کنید و متناسب با آن‌ها تبلیغ بهتری را ارائه می‌دهید.

زمان مناسب را بسنجید

پیدا کردن وقت مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از مهمترین بخش‌های کمپین پیامکی است. قطعاً ارسال پیامک تبلیغاتی ‹‹کاشت مو در یک جلسه›› در ساعت هفت صبح شانس زیادی برای دیده شدن ندارد!

یا مثلاً احتمال دیده شدن تبلیغ پیامکی اجاره ویلا نزدیک عید یا تعطیلات آخر هفته، بسیار زیاد است.

پس شناخت دقیق زمان فرستادن تبلیغ پیامکی و اینکه بدانید اوقات فراغت مخاطبتان چه زمانی است، شما را یک پله به اجرای کمپین پیامکی موفق نزدیک می‌کند.

محتوای مشتری‌‌پسند داشته باشید

متن پیامک تبلیغاتی شما باید خلاقانه، ساده، صمیمی، جذاب و کوتاه باشد. فضای دوستانه و سرگر‌م‌کننده پیام باعث می‌شود نظر مخاطب به شما جلب شود، احساس صمیمیت با برند شما کند و ترغیب شود تا شما را دنبال کند.

منحصربه‌فرد باشید

پیامک شما باید به مشتری نشان دهد که شما با دیگران فرق دارید و محصول و خدمات شما منحصربه‌فرد است و پیشنهاد فوق‌العاده‌ای برای او دارید و اگر به این پیامک توجه نکند، فرصت بزرگی را از دست داده است.

البته در این تعریف و تمجیدها اغراق و زیاده‌‌روی نکنید و با مشتری صادق باشید؛ اگر واقعاً محصولات و خدمات شما حرفی برای گفتن دارند روی آنها تاکید کنید.

تا اینجا به 4 نکته که شما برای اجرای یک کمپین پیامکی موفق باید به آن توجه کنید اشاره کردیم:

  • متن پیامکتان کوتاه، جذاب و ساده باشد.
  • پیام تبلیغاتی در زمان مناسب به مخاطب ارسال شود
  • مخاطب را بشناسید و طبق سلیقه او محصول و خدماتتان را به او معرفی کنید
  • تکراری نباشید

و اما آخرین و مهم‌ترین نکته:

انتخاب پنل پیامکی مناسب

یک پنل خوب برای ارسال پیامک انبوه باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

یک پنل پیامکی خوب باید امکاناتی داشته باشد که کار با آن برایتان دشوار نباشد، مثلاً منوی فارسی و راهنمای استفاده داشته باشد و فضا و محیط کاربری آن ساده‌ای باشد.

دسترسی راحت به امور پشتیبانی یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های پنل پیامکی مخابرات است. یک سامانه پیام کوتاه معتبر باید تیم پشتیبانی قوی‌ داشته باشد تا در صورت بروز مشکل بتوانند در کمترین زمان به سوالات مشتریان خود پاسخ دهند. ملی پیامک یکی از معتبرترین سامانه‌های پیام کوتاه است که پشتیبانی همه روزه، حتی در روزهای تعطیل را ارائه می‌دهد.

قیمت مناسب هم که از مهمترین عوامل تاثیرگذار در هر خریدی است. یک پنل خوب با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهد باید قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم داشته باشد.

حرف آخر

حالا که فهمیدیم کمپین پیامکی چیست و چطور می‌توانیم بازدهی آن را بالا ببریم، می‌توانید همین حالا با انتخاب پنل پیامکی مناسب کسب‌وکارتان از ملی پیامک و دریافت راهنمایی و مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان آن به شماره 02163404، کمپین تبلیغاتی پیامکی خود را راه بیندازید.

ملی پیامک یک سامانه اینترنتی برای ارسال و دریافت و مدیریت پیامک‌ها به صورت انبوه است که با بیش از 10 سال تجربه، شما را با آموزش اصولی، زیرساخت قدرتمند و پشتیبانی باکیفیت و رایگان، در طول مسیر تبلیغات‌تان همراهی می‌کند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.