کد خبر : 16644 / /
/

 

با توجه به داغ شدن بحث خرید المنت های حرارتی ما در پایگاه خبری خبر روز تصمیم گرفتیم مقاله ای را تهیه کنیم تا شما را با اصول خرید درست المنت حرارتی آشنا کنیم. اگر شما هم علاقه مندید تا درباره این مبحث اطلاعات بیشتری بدست آورید ما را تا انتها همراهی کنید.

دانستنی های لازم قبل از خرید المنت حرارتی

قبل از خرید المنت حرارتی بهتر است نکاتی را در مورد این قطعه صنعتی بدانید تا بتوانید انتخاب آگاهانه ای داشته باشید. پس در ادامه درباره چند نکته ابتدایی صحبت می‌کنیم.

   المنت حرارتی چیست؟

اول باید تعریف و کارکرد المنت حرارتی را بدانید تا در صورت نیاز آن را تهیه کنید چون برخی از افراد المنت حرارتی را با وسایل دیگری نظیر ترموکوپل و ... اشتباه می‌گیرند.

المنت حرارتی وسیله و قطعه ای است به منظور تبدیل انرژی الکتریکی به گرمایی است. به دلیل تولید گرمای زیاد، المنت های حرارتی می‌بایست از مقاومت الکتریکی بالایی برخوردار باشند تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشوند.

این المنت ها بسته به میزان گرمای تولیدی و شکل آن ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه درباره انواع این المنت ها توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

   المنت های حرارتی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

از آنجایی که المنت های حرارتی کاربردهای بسیار گسترده ای دارند از یک نوع المنت نمی‌توان در همه این موارد استفاده کرد. پس المنت های حرارتی به انواع و دسته های مختلفی تقسیم می‌شوند تا بتوانند در شرایط مختلف بهترین کارایی را به همراه داشته باشند. پرکاربردترین المنت های حرارتی عبارتند از:

  1. المنت میله ای
  2. المنت استخری
  3. المنت سرامیکی
  4. المنت فلنج دار
  5. المنت تسمه ای
  6. المنت کویل هیتر
  7. المنت فشنگی
  8. المنت شیشه ای
  9. المنت کوره ای

در ادامه درباره چند مورد از مهم ترین المنت ها توضیحات مختصری را ارائه می‌دهیم.

      المنت میله ای

المنت میله ای محبوب ترین و پرکاربردترین المنت میان المنت های حرارتی است. این المنت به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شود. نوع مستقیم این المنت داخل مایعات قرار می‌گیرد و آن را گرم می‌کند و نوع غیر مستقیم آن قابل قرار دادن در داخل مایعات نیست و می‌تواند ظرف مایعات را گرم کند.

8

المنت میله ای تنها برای گرم کردن مایعات به کار نمی‌رود بلکه در دستگاه های جوجه کشی، شعله های فر، اجاق گاز و بسیاری دیگر از لوازم خانگی کاربرد دارد. برای خرید المنت میله ای و اطلاع از قیمت روز می‌توانید به وبسایت هیتر هدف مراجعه کنید.

      المنت استخری

المنت استخری زیر مجموعه از ای المنت های میله ای است. در گذشته از روش های سنتی برای گرم کردن آب استخرهای پرورش ماهی و ... استفاده می‌شد اما با گذشت زمان المنت های استخری جایگزین روش های سنتی شدند. مزیت این المنت ها گرم کردن تدریجی آب و طول عمر بالاتر است.

      المنت فلنج دار

المنت های فلنج دار بعد از المنت میله ای محبوب ترین نوع المنت است. از این نوع المنت در دیگ های بخار استفاده می‌شود و در معادن و صنایع حفاری نیز استفاده گسترده ای دارد.

المنت حرارتی را از کجا بخریم؟

برای خرید المنت حرارتی سعی کنید به کارگاه های معتبر و باسابقه همچون هیتر هدف، تهران المنت، دیجی کالا، پایاسنس و ... مراجعه کنید. همچنین بهتر است قیمت المنت حرارتی مدنظر خود را قبل از خرید استعلام بگیرید زیرا قیمت المنت ها به نرخ ارز وابسته است و نوسان فراوانی دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره این موضوع می‌توانید به وبسایت ایلنا مراجعه کنید.

 

در این مقاله سعی کردیم درباره راهنمای خرید المنت حرارتی صحبت کنیم. امیدواریم مقاله برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. شما می‌توانید سوالات و نظرات خود درباره این المنت را در قسمت نظرات مطرح کنید.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.