کد خبر : 16775 / /
/

 

ایجاد یک دکوراسیون سنتی چگونه امکان پذیر است؟ شاید مهمترین المان های طراحی سنتی استفاده از عناصری مانند چوب، پارچه و نقش و نگارهای ایرانی باشد. استفاده از رنگ هایی که در قدیم بیشتر استفاده میشده نیز یکی از مهمترین نکاتی است که برای طراحی دکوراسیون سنتی می توان به آن توجه کرد.

مبلمان سنتی در کنار پارچه ها و کفی های قرمز رنگ زیبایی منحصر به فردی ایجاد می کند. مبلمان سنتی چوبی یکی از مهمترین اجزایی است که با استفاده از آن می توان محیط منزل را کاملا متحول کرد. دکوراسیون سنتی در خانه یک ایرانی در کنار ایجاد زیبایی منحصر به فرد، هویت ایرانی بودن را بیشتر از قبل در فضای خانه به وجود می آورد.

گاهی با ترکیب مبلمان سنتی و مبلمان مدرن می توانید خانه ای زیبا و راحت داشته باشید. حتی استفاده از سنت و فرهنگ قدیمی کشورهای دیگر مانند سبک بوهمین نیز می تواند تاثیر زیادی در ایجاد دکوراسیون سنتی ایرانی داشته باشد.

مدل های متفاوت طراحی مبل سنتی چوبی

از عتیقه های متنوع می توانید برای طراحی یک سبک سنتی و آنتیک قدیمی استفاده کنید. قرار دادن آن ها بر روی جلومیزی رو به روی مبل سنتی یا در گوشه ای از مبل می تواند ایده بسیار خوبی باشد.

9

فرش های دستباف یا گلیم ها نیز می توانند رنگ و لعاب خاصی به سبک دکوراسیون سنتی شما ببخشند. فرش ایرانی همواره یادآور قدمت و تاریخ ایران بوده است.

استفاده از کوسن و بالش و همچنین شاه نشین های سنتی نیز می تواند دکوراسیون خانه را متحول کند. اگر مبلمان سنتی با استفاده از این عناصر تزیین شود، جلوه بسیار زیبایی به خانه می بخشد.

10

وجود عنصر چوب در ساخت مبلمان چوبی ضرورت دارد. مبلمان غیرچوبی معمولا بی روح است. نقش و نگار موجود در بافت چوب تا حد زیادی می تواند توجهات را به خود جلب کند.

از طرفی عمر چوب نیز نسبت به سایر عناصر بالاتر خواهد بود. چوب زنگ نمی زند و نسبت به تغییرات آب و هوایی، تابش نور آفتاب و رطوبت دچار آسیب دیدگی نمی شود. چوب از طبیعت آمده و توسط عناصر طبیعی آسیب نمی بیند.

مبلمان سنتی روشی برای نزدیک شدن به سبک روستیک

سبک روستیک روشی است که بیانگر سادگی است. در این سبک کاربر سعی دارد به طبیعت نزدیک شود. سبک هنری روستیک ماهیت و اساس روستایی دارد که به معنی ساده زیستن، دوری از هر گونه تجملات و زرق و برق و به جای آن پناه آوردن به طبیعت و همگامی با آن است.  فضای روستیک در واقع طبیعت را به داخل خانه می آورد تا با استفاده از مواد و المان‌های طبیعی، دوری انسان امروز را از طبیعت به نوعی جبران کند.

در این میان مبلمان سنتی که تماما از چوب ساخته شده است را می توان نوعی نزدیک شدن به سبک روستیک دانست. رنگ قهوه ای تیره یا فندقی رنگ های آرامش بخشی هستند که در سبک روستیک کاربرد زیادی دارند. البته این سبک جنبه های متنوعی دارد.

بهترین المان ها برای استفاده در دکوراسیون سنتی

  • مبلمان چوبی و سنتی
  • پرده‌های سنتی و قشقایی
  • گلیم‌های رنگارنگ ( کوسن و پاف)
  • شیشه‌های رنگی (پنجره، در و پارتیشن)
  • فرش‌های اصیل ایرانی با رنگ‌های گرم
  • اشیای چوبی و سفالین

توجه به چند نکته میتواند شما را برای دستیابی به یک تجربه شیرین و دلپذیر از زندگی به سبک سنتی یاری کند. برای این که بتوانید سبک سنتی را در فضای خانه خود پیاده کنید باید در فضای منزل حس نظم ذاتی را ایجاد کنید. برای انجام این کار می‌توانید مبلمان بزرگ خانه را که وزن زیادی دارد در مقابل نقاطی که در کانون توجه هستند به‌طور مثال پنجره یا شومینه قرار دهید تا به این شکل فضا متعادل شود.

منبع: ساختمان چی

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.