کد خبر : 16811 / /
/

به گزارش از سایت ایسنا، با گرانی خودرو در سال‌های اخیر، بسیاری از اقشار جامعه به خرید خودروی دست‌دوم روی آورده‌اند. این در حالی است که خرید خودروی کارکرده، ریسک‌های خاص خودش مانند عدم اطمینان از وضعیت سلامتی خودرو را در پی دارد. علاوه بر این در بازار امروز، قیمت خودروهای دست‌دوم نیز دست‌نیافتنی شده است. چاره این ‌همه چالشی که بر سر راه خرید خودرو در ایران قرار دارد، چیست؟

به گزارش ایسنا به نقل از همراه مکانیک، پلتفرم خرید و فروش خودرو همراه مکانیک (https://www.hamrah-mechanic.com) با برخی خدمات و طرح‌های خود مانند خرید خودرو اقساطی، چند گام اساسی در جهت رفع این موانع برداشته است. در این مقاله، این اقدامات را بررسی می‌کنیم. درصورتی‌که از خرید خودرو مأیوس شده‌اید با مطالعه این مقاله جانی دوباره به امیدهایتان بدهید.

خرید قسطی ماشین کارکرده و نو

شرکت‌های تولیدکننده یا لیزینگ خودرو (خودرو لیزینگی) هر از چندی طرح‌هایی با عنوان خرید خودرو اقساطی به راه می‌اندازند. اما آن‌ها دو مشکل اساسی دارند:

  • مختص خودروهای صفرکیلومتر دارند
  • سود دریافتی آن‌ها بسیار بالاست

وب‌سایت همراه مکانیک به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین خودرو در کشور، طرح خرید خودرو اقساطی (ماشین قسطی) خود را نه‌فقط برای خودروهای صفرکیلومتر بلکه برای خودروهای دست‌دوم نیز اجرا کرده است. در این طرح که با همکاری شرکت‌های لیزینگ خودرو صورت گرفته، به‌تمامی خودروهای ایرانی تولید ۱۳۸۸ و خودروهای خارجی تولید ۲۰۰۹ به بالا تسهیلاتی تا سقف ۶۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

2

مهلت بازپرداخت تسهیلات این طرح، ۱۲ الی ۲۴ ماهه بوده که طی اقساط سه‌ماهه از خریدار، دریافت می­ شود. از مزایای این طرح، موارد زیر هستند:

  • سود بسیار پایین تسهیلات
  • اعطای سند و برگ سبز خودرو به خریدار برای تسهیلات زیر ۳۰ میلیون تومان
  • عدم نیاز به ضامن و اعطای تسهیلات تنها با چک صیادی
  • تحویل ۲۴ ساعته خودرو

خرید اقساطی خودرو کارکرده در برابر نو

هر یک از خودروهای کارکرده و نو در برابر دیگری، مزایایی دارند. یک خودروی کارکرده به‌اصطلاح افت قیمت خود را کرده است و می‌توان پس از مدتی، آن را به‌راحتی و شاید با قیمتی حتی بیشتر از قیمت خرید به فروش رساند. از طرف دیگر، لذت رانندگی با یک خودروی صفرکیلومتر را هم نمی‌توان نادیده گرفت. همچنین با خرید یک خودرو صفر، می‌توان مطمئن بود که تا مدت‌ها نیاز چندانی به خرج‌های جانبی پیدا نخواهد کرد. اما اگر برای شما سوال پیش آمده است که "خودرو صفر بخریم یا دست دوم؟ " حتما برروی لینک کلیک کنید، مطلب مورد نظر را مطالعه کنید. بدین صورت انتخاب بهتری برای خرید خودروی مورد نظر خواهید داشت.

دیگر شرایط استفاده از طرح خرید اقساطی خودرو

طرح خرید اقساطی خودرو همراه مکانیک در حال حاضر تنها برای خودروهای دو استان تهران و البرز فعال است.

3

 بااین‌حال، هم‌وطنان از دیگر مناطق کشور برای خرید از این طرح باید به مدت حداکثر سه روز کاری در یکی از این دو استان حضور داشته باشند. دیگر مدارک لازم برای استفاده از این طرح، موارد زیر هستند:

  • تصویر مدارک هویتی
  • مالکیت تلفن همراه ثبت‌شده در همراه مکانیک
  • تصویر سند، قول‌نامه یا اجاره‌نامه خانه به نام خریدار یا بستگان درجه‌یک وی
  • مدارک شغلی
  • مدارک حقوقی
  • مدارک مالی مانند گردش ۶ ماهه حساب
  • چک صیادی به نام خود شخص

لازم به ذکر است که برای تسهیلات بیش از ۳۰ میلیون تومان، سند و برگ سبز خودرو تا زمان بازپرداخت کامل تسهیلات، نزد همراه مکانیک خواهد بود. این امر به این معنی است که خریدار نمی‌تواند خودروی خود را در این مدت بفروشد. برای اطلاعات بیشتر از  راهنمای جامع طرح خرید اقساطی خودرو در همراه مکانیک مقاله جامع و کامل نوشته شده است.

مزایای استفاده از پلتفرم همراه مکانیک

علاوه بر مزایای ذکر شده، خرید اقساطی خودرو کارکرده از همراه مکانیک، مزایای متعدد دیگری نیز دارد. این مزایا دیگر دغدغه‌های خرید خودرو دست‌دوم )فروش اقساطی خودرو کارکرده (مانند اطمینان از سلامتی و مسائل حقوقی را مرتفع می‌کنند. در ادامه، مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

کارشناسی فنی خودرو

تمامی خودروهای طرح خرید اقساطی خودرو کارکرده در همراه مکانیک از نظر فنی بازرسی‌شده و کارنامه ‌ای برای آن‌ها ترتیب داده شده است. این وضعیت، پیش از خرید به اطلاع خریدار می‌رسد. همچنین، هنگام نهایی شدن خرید نیز مجددا این بازرسی انجام می‌شود. به‌منظور اطمینان خاطر بیشتر خریدار، همراه مکانیک به وی، یک ضمانت هفت ­روزه جبران خسارت در صورت اثبات وجود اشتباه در گزارش فنی می‌دهد.

چالش های حقوقی

بسیاری از افراد برای اولین بار است که خودرو می‌خرند و یا از مسئولیت‌های حقوقی چنین کاری، اطلاع ندارند. همراه مکانیک در طرح خرید اقساطی خودرو کارکرده  خود از مرحله ثبت درخواست تا نهایی شدن انتقال خودرو، ازنظر حقوقی در کنار خریدار است. توافق‌نامه نهایی بین خریدار و مشتری نیز با سربرگ همراه مکانیک نوشته می ­شود. به‌این‌ترتیب، جای تردیدی در خصوص سلامت حقوقی خودروی مورد معامله، نخواهد بود.

سرعت در خرید

خرید خودروی دست‌دوم (فروش اقساطی خودرو کارکرده)، فرآیندی بسیار وقت‌گیر است. پلتفرم وسیعی مانند همراه مکانیک، ظرف تنها چند دقیقه، ده‌ها گزینه خرید پیش روی خریدار می‌گذارد. علاوه بر این، بسیاری از فرآیندهای وقت‌گیر مانند کارشناسی فنی از پیش انجام شده­اند و هماهنگی‌های لازم نیز بیشتر بر عهده پرسنل همراه مکانیک  hamrah-mechanic.com  خواهد بود.

سخن آخر

خرید خودرو اقساطی از پلتفرم همراه مکانیک  hamrah-mechanic.com/creditbuyrules  به‌منزله یک تیر و دو نشان است. در این طرح، نه‌تنها خرید اقساطی خودرو کارکرده(خرید ماشین قسطی) علاوه بر خودروهای صفر میسر شده است؛ بلکه می‌توان از مزایای کارشناسی فنی تضمینی و ضمانت سلامت حقوقی خودرو و نقل‌وانتقال آن نیز بهره برد.

آدرس سایت: hamrah-mechanic.com

ایمیل: info@hamrah-mechanic.com

تلفن‌های تماس: 02167632999

آدرس اینستاگرام : instagram.com/officialhamrahmechanic

آدرس شعبه دوم: تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب الله، بعد از میدان حسن حسینی، ایستگاه نوآوری شریف، پلاک ۵۸

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.