کد خبر : 16829 / /
/

آب ژاول، سفید کننده یا ضدعفونی کننده؟

یکی از مهم ترین مسائلی که در همه جنبه های زندگی حائز اهمیت است و به دیگر جنبه اثرگذار می باشد، مسئله پاکیزگی و نظافت است. این موضوع در تمامی بخش های زندگی انسان از زمان های گذشته تاکنون مورد توجه بوده است.

همان زمان هایی که برای تمیز کردن از عناصری همچون خاک، خاکستر آتیش، سنگ و .... استفاده می شده است. در واقع مواردی که نام برده شد در حکم سفید کننده ها، تمیز کننده های امروزی برای انسان ها عمل می کرده است. اهمیت پاکیزگی در حدی بوده است که یک صنعت بسیار بزرگ را به تولید محصولات تمیز کننده اختصاص پیدا کرده است.

وایتکس اولین سفید کننده معروف دنیا

با پیشرفت علم و تکنولوژی اولین ماده ای که برای تمیز کردن سطوح و البسه تولید شد، به افتخار این کشف و تولید اسم آن را وایتکس گذاشتند. سالها گذشته از این تولید ولی همچنان نام این تمیز کننده در بین مردم ایران با وایتکس شناخته می شود.

وایتکس در دنیا به چه اسمی شناخته می شود؟

شما برای خرید سفید کننده در خارج از ایران دیگر نمی توانید از کلمه وایتکس استفاده کنید. اگر در کشورهای خارجی بخواهیم سطوح و لباس ها را تمیز کنیم باید در قفسه محصولات بهداشتی و تمیز کننده به دنبال خرید آب ژاول 15 درصد باشیم.

بله آب ژاول نام علمی و شیمیایی وایتکس است البته با این تفاوت که آب ژاول با اکتیو 15 درصد بالاترین سطح از قدرت سفید کنندگی است. وایتکس هایی که در بطری های کوچک در فروشگاه ها خرید می کنیم، بطور معمول ضعیف تر هستند از نظر خلوص چرا که توسط بانوان در منزل استفاده می شود و نیازی به خلوص بالا ندارد چرا که هم خطرناک است وهم اینکه ممکن است سطوح و لباس ها را آسیب بزند.

آب ژاول 15 درصد

آب ژاول 15 درصد در واقع خالص ترین حالت این مایع سفید کننده و گند زدا می باشد. بسیاری از محصولات تمیز کننده خانگی در ترکیبات ساخت خود از این ماده با توجه به خواصی که دارد، استفاده می کنند. البته باید عنوان کرد که درصد خلوص این محصولات جانبی قطعا بسیار پایین تر از آب ژاول می باشد.

از کجا باید آب ژاول تهیه کرد؟

برای خرید آب ژاول می توانید در گوگل به راحتی جست و جو کنید در همان صفحه سرپ، شرکت های بازرگانی مواد شیمیایی را می بینید در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی لینک فروشگاه آنلاین آداک شیمی به صفحه خرید آب ژاول مراجعه کنید و اقدام به خرید در انواع ابعاد و بسته بندی ها کنید.

ویژگی های آب ژاول

  • قدرت بالای گند زدایی
  • توانایی بو زدایی از محیط
  • قدرت سفید کنندگی بالا
  • خاصیت اکسید کنندگی بالا
  • خاصیت ضد عفونی کنندگی
  • قدرت بالای از بین بردن قارچ، باکتری ها و ویروس
  • غیر فعال سازی مایکوتوکسین های تریکوتسن

2

موارد مصرف و کاربرد آب ژاول

  • از بین بردن بوی بد

رفع بوی مخازن بزرگ آب و تصفیه خانه های فاضلاب

در صنایع تولید کننده محصولات لبنی، بوی بسیار مشمئز کننده ای در فضا بوجود می آید که بسیار آزار دهنده می باشد. مسئولین امر با استفاده از آب ژاول بوی را بطور کامل از بین می برند.

  • تمیز کننده سطوح

برای از بین بردن لک ایجاد شده روی سطوح کاشی و سرامیک و همچنین پارچه ها می توان از این ماده استفاده نمود.

  • صنایع نساجی

با توجه به خاصیت رنگ بری از آن در کارخانجات پارچه بافی و نساجی و همچنین تولید کاغذ نیز استفاده می گردد.

  • صنعت تولید کننده فلزات

سم زدایی حمام های سیانور جهت استفاده در صنایع فلزی

  • برج های خنک کننده

جلوگیری از رشد جلبک و قارچ در برج های خنک کننده

3

مزایا و معایب استفاده از وایتکس

دلیل کاربرد بسیار زیاد وایتکس در صنعت و همچنین مصارف خانگی، قدرت بسیار بالای آن در ضدعفونی و از بین بردن قارچ، باکتری و ویروس های متعدد و همچنین سفید کنندگی بالای آن می باشد. علیرغم مزیت های متعدد این ماده، معایب زیادی نیز دارد که عبارتند از:

  1. قدرت خوردنگی وایتکس بسیار بالا بوده و بهتر است از تماس طولانی مدت آن با سطوح فلزی خودداری شود
  2. تحریک کننده پوست، سیستم تنفسی و چشم می باشد.
  3. ترکیب وایتکس و جوهر نمک 33 درصد بسیار خطرناک بوده و فرد را دچار مسمومیت می کند.
  4. ترکیب آب ژاول با سایر مواد شیمیایی تنها در محیط های آزمایشگاهی باید صورت گیرد چون اغلب قابل انفجار و سمی هستند.
  5. پارچه های چرمی، ابریشمی و پشمی در تماس با وایتکس به شدت آسیب می بینند.
  6. آمونیاک موجود در ادرار با آب ژاول منجر به تولید کلرمین، نیتروژن و ماده قابل انفجار می گردد. لذا از ورود مستقیم وایتکس به درون چاه فاضلاب باید جلوگیری شود.

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.