کد خبر : 16870 / /
/

 

 

کارت پستال‌ها راهی عالی برای جلب توجه مخاطب هستند، تا حد زیادی به این دلیل است که می توانید پیام خود را بدون نیاز به اقدامی مانند باز کردن پاکت نامه یا ایمیل به مخاطب برسانید. به محض رسیدن کارت پستال به دسته مخاطب در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیام شما به مخاطب ارسال می‌شود. در ادامه چند نکته مهم و کاربردی در طراحی کارت پستال را شرح می‌دهیم.

نکات کلیدی طراحی کارت پستال

با وجود اهمیت کارت پستال اگر طرح شما به درستی اجرا نشود و طرحی غیر جذاب داشته باشد و یا اطلاعات به درستی به مخاطب منتقل نشود، موجب از دست دادن مخاطب می‌شود. این نکات کامل طراحی کارت پستال را در ذهن داشته باشید تا قدرت بازاریابی خود را تقویت کنید و مخاطبان خود را تشویق کنید تا در مورد پیام شما فکر و اقدام کنند. نکاتی که در طراحی کارت پستال موثر واقع می‌شود عبارت‌اند از:

9

·سر اصل مطلب بروید

درک مخاطبان خود و آن چه می‌خواهید انجام دهید به هدایت طراحی کارت پستال شما کمک می‌کند. هر جزئیات کارت پستال، از فونت‌ها و رنگ‌های استفاده شده گرفته تا اندازه خود کارت و پایان، باید ظاهر و احساسی را ایجاد کند که برند و پیام شما را تقویت کند. هدف اصلی شما باید در اولین نگاه به مخاطب منتقل شود. شما از مخاطب چه می‌خواهید و هدف شما چیست؟ آیا می‌خواهید مشتریان از یک پیشنهاد گران قیمت برای یک برند رده بالا استفاده کنند؟ یا به دنبال یک پاسخ سرگرم کننده به پرسش رسانه‌های اجتماعی هستید؟ و... هدف شما باید مشخص شود و در کمترین زمان ممکن به مخاطب القا شود.

·ایجاد طرحی جذاب

هر کاری در اجرای کارت پستال که موجب جلب شدن جامعه هدف شما می‌شود را فراموش نکنید. از اندازه فونت، رنگ‌های روشن، یا فویل‌های اضافه شده یا سایر روش‌های خاص گرفته تا روش ارسال متفاوت و غیره. سعی کنید گزینه‌های متفاوت و جالب را امتحان و آزمایش کنید و آن‌ها را به روش‌های خلاقانه در کنار هم قرار دهید. در انتها از زوایای مختلف به کارت پستال خود نگاه کنید،آیا نظر شما را جلب می‌کند؟ آیا می‌توانید به راحتی نکته اصلی را بگویید و آیا طراحی کارت پستال شبیه چیزی است که در یک نگاه جلب توجه کند؟ اگر نه، دوباره امتحان کنید!

10

·زمان کم در جلب مخاطب

مردم ده‌ها  و شاید هزاران پیام تبلیغاتی را در یک هفته دریافت می‌کنند و شما فقط یک ثانیه فرصت دارید تا توجه آن‌ها را جلب کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار (غیر از طراحی) لذت بردن از پیام و طرح‌بندی است. رنگ‌های روشن عالی است، اما ادغام آن در یک پیام سرگرم‌کننده باعث می‌شود وقتی کارت پستال را برداشتند، بخوانند. فضای کارت پستال را با متن پر نکنید، بلکه به دنبال تعادل خوبی باشید که اطلاعات کافی را برای خواننده فراهم کند تا بتواند او را جلب کند.. در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که به شما کمک می‌کند:

مختصر کار کنید: جزییات کمتر مهم را می‌توان به عقب منتقل کرد تا کارت پستال جلوه‌ای درهم و برهم نداشته باشد.

منحصر به فرد باشید: طرح‌های کارت پستال را در نظر بگیرید که خارق العاده هستند، مانند اشکال یا اندازه‌های عجیب و غریب. سعی کنید منحصر به فرد باشید و کارت پستالی را طراحی کنید که شما را در ذهن مخاطب برای همیشه ماندگار کند.

شفاف سخن بگویید: هدف خود از ارسال و طراحی کارت پستال را برای مخاطب شفاف و واضح بیان کنید.

جذاب باشید: می‌توانید برای جذاب‌تر شدن کارت پستال و تاثیر پذیری بیشتر آن، از یک مجموع کارت پستال استفاده کنید.

حال که نکات اساسی در مورد طراحی یک کارت پستال موثر برای اطلاع رسانی، تبلیغات و جذب مخاطب را آموختید می‌توانید با در نظر گرفتن جامعه هدف خود به طراحی یک کارت پستال جذاب بپردازید. نکته‌ای که در طراحی کارت پستال هرگز نباید آن ر ا فراموش کنید و همه نکات طراحی کارت پستال حول محور آن باید باشد، جامعه هدف و پیامی که می‌خواهد منتقل کنید، است.

https://irankohan.ir/

 

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.